Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@05:03:53 GMT

قرارگاه های فرهنگی در کشور تشکیل می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۸۳۷۵

قرارگاه های فرهنگی در کشور تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمهدی هاشمی روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم معتقد به ساماندهی اقدامات فرهنگی است، افزود: تلاش‌های خوبی در دولت و حاکمیت در مباحث فرهنگی انجام می‌شود که تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی یکی از این موارد بوده و به زودی اطلاعات تکمیلی در این راستا منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز قوه مجریه، مقننه و قضائیه در خدمت به مردم همسو و همراه یکدیگر هستند که همین امر انتظارات مردم را بالا برده و لزوم تشکیل قرارگاه‌های عملگرا را تقویت می‌کند.

هاشمی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال اقدامات روتین و نمایشی نیست، گفت: دولت سیزدهم به عنوان یک دولت مردمی و انقلابی در تلاش برای ارتقا و ایجاد تحول در مباحث فرهنگی است.

وی از بودجه بسیار پایین حوزه فرهنگی کشور در دوره‌های مختلف گلایه کرد و افزود: هرچند مشکلات مالی در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد ولی باید اذعان کنیم که در حوزه فرهنگ غنای مالی وجود ندارد، چرخ‌های حوزه فرهنگ کشور را با اعتبارات به نسبت پایینی نسبت به سایر حوزه‌ها می‌توان به حرکت واداشت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به مشکلات مالی خانه فرهنگ و هنر نیز واقف هستیم و امیدواریم که همکاری دولت و مجلس منجر به تحول در نیروی انسانی و برداشته شدن باری از مشکلات این خانواده بزرگ باشد.

وی با بیان اینکه مدیران کل استان‌ها باید مردمی و انقلابی بودن را مد نظر قرار دهند، گفت: در بحث مردمی بودن که تکلیف مشخص است و باید مردم را در اجرای سیاست‌ها دخیل کرد؛ اما در بحث انقلابی بودن باید توجه کرد که تنگ نظری صورت نگیرد.

هاشمی در ادامه به استقلال دولت در معرفی مدیران نیز اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم نه وامدار کسی بوده و نه به گروه خاصی وصل است؛ مدیران نیز باید توجه کنند که منصوب دولت انقلابی و مردمی هستند.

علیرضا نوروزی در این مراسم به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی معارفه و جایگزین حجت الاسلام ناصر خدایاری شد.

کد خبر 5371677

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت ارشاد سید مهدی هاشمی مراسم تودیع و معارفه بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا روز دانشجو کرمانشاه گرگان سانحه تصادف واکسن کرونا آلودگی هوا عکس استانها شیراز ایلام لیگ برتر فوتبال ایران فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی بهادری جهرمی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، با توجه به ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: نظارت مؤثر بر بازار، جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و نظارت‌پذیر کردن بازار، مستلزم تمرکز در حوزه نظارت بر بازار است؛ ما بار‌ها این موضوع را مطرح کرده‌ایم و نگاه دولت این بوده است.   سخنگوی دولت تصریح کرد: تجربه نشان داده است که پراکندگی و پخش کردن حوزه نظارتی، ذیل وزارتخانه‌ها، موجب افزایش ساختار و ناکارآمدی می‌شود؛ مثلا بخشی از محصولات لبنی در حوزه دامی است و بخشی دیگر در حوزه بسته‌بندی به صنعت مربوط می‌شود و بخشی هم در صنف به فروش می‌رسد که باید تفکیک شود.   بهادری جهرمی گفت: در بسیاری از فروشگاه‌ها محصولاتی موجود بوده که بخشی ناظر به جهاد کشاورزی و بخش دیگر ناظر به حوزه صنعت معدن و تجارت است. اگر دو مجموعه ناظر وجود داشته باشد، هم کاسب و هم مردم، اذیت می‌شوند و علاوه بر این، هزینه نظارت نیز افزایش می‌یابد.   سخنگوی دولت اظهار داشت: دولت برای نظارت مؤثرتر بر بازار داخلی با طرحی که در دستور کار مجلس بود، به‌طور کتبی موافقت و لایحه‌ای برای تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار داخلی و لایحه‌ای نیز برای تشکیل وزرات بازرگانی، تقدیم مجلس کرده است؛ متأسفانه نگاه همکاران ما در مجلس این بود که این موضوع، اولویت ندارد و به مدت شش ماه، این لایحه از دستور کار خارج شده است.   بهادری جهرمی تصریح کرد: نگاه دولت این بوده که بازار، اولویت نخست کشور است؛ به‌طور مداوم، مذاکراتی در این زمینه داشته و داریم و خواهش ما این است که زودتر در این حوزه، تصمیم گیری شود. کار امروز را به فردا واگذار نکنیم و امیدواریم در همین مجلس، این موضوع در دستور کار قرار گیرد. امیدواریم که بتوانیم با تمرکز در حوزه نظارت بر بازار در یک وزارتخانه، قدرت و دقت نظارتی و بهره‌وری را افزایش دهیم.   سخنگوی دولت، همچنین درباره کاهش حقوق گمرکی کالا‌های اساسی، گفت: امروز در هیئت وزیران، موافقت شد که حقوق گمرگی کالا‌های اساسی، اقلام دارویی، نهاده‌های دامی، مواد مصرفی پزشکی و مواد اولیه که برای تولید دارو و کالا‌های اساسی، استفاده می‌شود (هم مالیات بر ارزش افزوده که نرخ آن امسال ۱۰ درصد است و هم حقوق گمرگی که ۴ درصد است) با قانونی که به دولت اجازه داده است، یک درصد کاهش یابد.   بهادری جهرمی اظهار داشت: کاهش حقوق ورودی که مشابه آن در سود بازرگانی و تعرفه‌ها پیش‌بینی کردیم، از ابتدای فروردین اعمال می‌شود.   سخنگوی دولت تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده این اقلام از ابتدای فروردین، معادل یک درصد محاسبه می‌شود؛ این اقدام موجب خواهد شد تا بتوانیم به تثبیت قیمت‌ها در حوزه‌های مواد مصرفی و کالا‌های اساسی لازم برای مردم و همزمان به تحقق رشد و حرکت به سوی جهش اقتصادی، کمک کنیم.

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • از طرح‌های کاربردی در حوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود
  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند
  • تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی در استان‌ها
  • تشکیل انجمن خیران میراث‌فرهنگی در استان اردبیل
  • اظهارنظر مهران رجبی درباره فرهنگ و اقتصاد
  • فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه