Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی نمایش آیینی و سنتی" تکم گردانی" در محوطه بزرگ تالار وحدت توسط هنرمندان خویی با استقبال پر شور مردم تهران روبرو شد.

به گزارش ایسنا، امیر زینال پوراز هنرمندان  مطرح استانی و کشوری در بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی کشور در تالار وحدت به اجرای نمایش تکم گردانی پرداخت.

صدای امیر زینالپور با لهجه زیبای خویی بر صحنه تالار وحدت طنین افکنده بود و مردم با تشویق های فراوان به استقبال شعرها و ترانه های محلی مردم خوی رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش تقی پور از هنرمندان عرصه بازیگری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد : اجرای نمایش تکم چی با هنرمندی امیر زینالپور توانست خون تازه ای بر رگ های شهر پر از دود و ترافیک تهران جاری کند.

وی افزود : این اجرای ارزشمند نشان می دهد که هنرمندان با جان و دل و. با وجود مشکلات فراوان در تلاشند آیین های سنتی را حفظ و احیا کنند. 
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تکم گردانی تالار وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اجراهای «سه‌خواهر» در تالار مولوی/ رونمایی از اولین عکس‌های نمایش

به گزارش خبرآنلاین، همزمان با شروع اجراهای تازه نمایش «سه‌خواهر»، از آثار محمد چرم‌شیر که با کارگردانی نگین ضیایی، هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه می‌رود، اولین عکس‌هایِ این اثر منتشر شد.
«سه‌خواهر» با دست‌مایه قرار دادن مسئله آرمان‌شهر و ناامیدی موجود در جامعه، روایتی تازه از زندگی خواهران پروزوروف را برای مخاطبان به نمایش می‌گذارد.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: اتاق پذیرایی خانه پروزوروف‌ها. اتاقی بزرگ با مبلمانی مختصر. نیم‌روز است. در بیرون، آفتاب همه چیز را درخشان کرده است. خواهران پروزوروف اینجا هستند... .


سپیده ضیایی، شادی ضیایی، فاطمه کاظمی و مهشید کاظمی بازیگرانی هستند که در نمایش «سه‌خواهر» به ایفای نقش پرداخته‌اند.
از دیگر عوامل این اثر که تازه‌ترین خلق گروه تئاتر واسومانی است، می‌توان به: تهیه‌کننده: وحید لک، دستیاران کارگردان: فرنوش نادرپور، تینا حاجی‌نصرالله، برنامه‌ریز: امین موحدی پور، طراح صحنه: امیرحسین دوانی، طراح نور: امیرحسین سیر، محمدحسین کوزه‌گر، علیرضا کوزه‌گر، پوریا محسنی، ویدیوآرت و موشن‌گرافی: مجید نیرومند، طراح صدا و موسیقی: محمد اصغری‌اصل، طراح لباس: شادی ضیایی، طراح پوستر و بروشور: سجاد داغستانی، نقاشی و کلاژ: شادی ضیایی، ساخت دکور: مصطفا طباطبایی، دوخت لباس: مهری علی‌یاری، مدیر تولید: حسین طاهربخش، مدیر هماهنگی و دستیار تولید: السا فتحی، ارتباطات و تشریفات: ماهرخ لک، روابط عمومی: امیر قالیچی (تئاتربازها)، عکاس: کیارش مسیبی، طراح تیزر و ساخت تیزر: مجید نیرومند، اشاره کرد.
مدت اجرای نمایش «سه‌خواهر» ۷۵ دقیقه است و تا ۲۰ اردیبهشت ماه، هرشب (به غیر از شنبه‌ها) ساعت ۲۰:۳۰ پذیرای مخاطبان است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897830

دیگر خبرها

  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • سنندج ،پایتخت دف جهان
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم
  • تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت
  • اعطای درجه به هنرمندان صنایع دستی و هنر‌های سنتی با رویکرد تخصصی
  • ادامه اجراهای «سه‌خواهر» در تالار مولوی/ رونمایی از اولین عکس‌های نمایش
  • اعلام برنامه کنسرت‌های تهران و شهرهای دیگر با طعم چند اما و اگر
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود
  • نمایش «گالیله» با سه اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت