Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کرامت امیرحیدری، فرماندار رابرگفت: شهرستان رابر باتوجه به شرایط آب وهوایی و وجود چشمه‌ها وقنوات محل خوبی برای پرورش ماهی‌های سردآبی است که به اشتغال جوانان و ترویج آبزی پروری کمک می‌کند.

او افزود: امسال ۶هزاربچه ماهی قزل آلا ۸۰ گرمی ازمحل اعتبارات استانی تهیه وبین استخرداران توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی بچه ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای اکوسیستم‌های آبی با رهاسازی‌های مناسب توسط وزارت نیرو

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت مدیریت منابع آب ایران، سیف‌الله آقا بیگی با اشاره به استحصال خوب بارش‌ها در مخازن سد‌های کشور ادامه داد: جانمایی مخازن سد‌ها در مناطقی است که منابع آب پایدار و شیرین در رودخانه‌های بالادستی در جریان است.

وی افزود: مدیریت مخازن سد‌ها از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به‌منظور جمع‌آوری قطره‌قطره نزولات جوی باهدف کمک به تأمین مصارف مختلف با اولویت تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی و همچنین تأمین نیاز‌های زیست‌محیطی صورت‌گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب درباره اقدام‌های پیشگیرانه وزارت نیرو به‌منظور مدیریت بارش‌ها و جلوگیری از خسارت سیلاب خاطرنشان کرد: مدیریت خوب و اقدام‌های پیشگیرانه مجموعه وزارت نیرو در ستاد و استان‌ها موجب شد در بارش‌های اخیر، بخش زیادی از ظرفیت منابع آبی سد‌های کشور آبگیری شود.

آقا بیگی با اشاره به تقدیر وزیر نیرو در عملکرد شرکت مدیریت منابع آب در بخش ستادی و استانی در مدیریت سیلاب‌های رخ‌داده در روز‌های پایانی سال گذشته و نخستین روز‌های سال جدید و ذخیره مناسب بارش‌ها در سد‌های کشور گفت: بارش‌ها در بازه زمانی مذکور در قالب دو جبهه قابل‌توجه در پهنه گسترده‌ای از مناطق کشور رخ داد که علاوه بر استان سیستان و بلوچستان، استان‌های دیگری نیز با نسبت‌های مختلف مشمول دریافت رحمت الهی شدند.

تحقق پایداری تأمین آب در برخی مناطق کشور

وی افزود: استان‌های کرمان، بوشهر، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، به‌ویژه استان خوزستان، استان‌های شمال و شمال غرب کشور، استان‌هایی بودند که بارش‌های بیشتری دریافت کردند به‌طوری‌که در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان میزان بارش‌ها به بیش از ۲۳۰ میلیمتر افزایش پیدا کرد و شاهد یک جریان بسیار پیوسته و غیر خسارت‌آفرین در مناطق مختلف کشور بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب خاطرنشان کرد: بر همین اساس، تعداد قابل‌توجهی از مخازن سد‌های کشور به حداکثر پرشدگی رسید و در برخی استان‌ها همچون کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کرمانشاه و کردستان شاهد سرریز سد‌ها بودیم.

وی خاطرنشان کرد: این ورود قابل‌توجه آب به مخازن سد‌های کشور به پایداری تأمین آب برای مصارف مختلف در فصول گرم پیش رو، به مسئولان برای تأمین نیاز‌های مردم اطمینان بیشتری می‌دهد.

سد دز و حوضه چرخه کارون؛ بالاترین حجم سیلاب‌های ثبت شده

آقا بیگی با اشاره به حجم سیلاب‌های ثبت شده در بارش‌های نوروزی افزود: بالاترین حجم سیلابی که در این دو سامانه بارشی رخ داد، در ورودی سد دز در استان خوزستان با ۳ هزار مترمکعب در ثانیه رخ داد.

وی با بیان اینکه ورودی سد‌های حوضه چرخه کارون ورودی، بالای ۱۵۰۰ مترمکعب در ثانیه بوده است، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ورودی بیش از ۱۱۰۰ مترمکعب در ثانیه بوده است که موجب پر شدن کامل ظرفیت سد کوثر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب با اشاره به تأثیر دو سامانه بارشی اخیر در کشت محصولات کشاورزی ادامه داد: این بارش‌ها در آبیاری کشت‌های دیم که نیاز به آب تکمیلی داشت و همچنین کشت‌های آبی که در غیاب بارندگی، آب موردنیاز آن باید از مخازن سد‌های تأمین می‌شد، مؤثر بود و موجب شد که برای چندین نوبت آبیاری، آب در سد‌ها ذخیره شود تا در ادامه فصل بهار و حتی تابستان، ضریب بهتری برای تأمین آب داشته باشیم.

آقا بیگی، اقدام‌های وزارت نیرو به‌ویژه شرکت مدیریت منابع آب در بخش ستادی و شرکت‌های آب منطقه‌ای را متمرکز بر اقدام‌های پیشگیرانه خواند و گفت: پیش‌رهاسازی‌هایی که باهدف مدیریت حجم مناسب آب در مخازن سد‌ها برای کنترل سیلاب صورت گرفت، اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع به جوامع هدف و همچنین استفاده از ظرفیت مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و مسئول در مدیریت سیلاب، موجب شد که علی‌رغم تردد‌های قابل‌توجه نوروزی و کثرت گردشگران و مسافران، با کاهش جدی خسارت و البته عبور از بحران سیل بدون هیچ‌گونه تلفات انسانی روبرو بودیم.

وی خاطرنشان کرد: قصد و اراده مجموعه وزارت نیرو در مدیریت سیلاب، رسیدن به مرحله‌ای از اقدام‌های پیشگیرانه است که از تلفات انسانی جلوگیری شده و میزان خسارت به زیرساخت‌ها و اراضی مردم نیز به حداقل ممکن کاهش پیدا کند که این مهم، مستلزم استمرار همکاری متقابل همه دستگاه‌ها است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رها سازی آب سد نهب؛ سهمیه کشاورزان چقدر است؟
  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند
  • رهاسازی آب سد نهب با هدف بهره برداری کشاورزان پایین دست سد
  • افزایش ۸ درصدی تولید آبزیان/ رهاسازی ۵۰۰ ملیون قطعه بچه ماهی
  • رهاسازی ۴ میلیون بچه ماهی در رودخانه گلستان
  • رهاسازی آب سد نهب به سمت اراضی پایین‌دست
  • رهاسازی آب سد نهب قزوین
  • احیای اکوسیستم‌های آبی با رهاسازی‌های مناسب توسط وزارت نیرو
  • افزایش حجم ذخیره آب سد مهاباد
  • جشن گلریزان در شهرستان‌های رابر و ارزوئیه برگزار شد