Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@17:50:02 GMT

قرارداد هسته‌ای باید یک تعهد محترم متقابل باشد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۸۹۵۱

قرارداد هسته‌ای باید یک تعهد محترم متقابل باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله جوادی آملی ظهر پنج شنبه در دیدار حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری برای مذاکره ابایی ندارد، اما کشورهای اروپایی و آمریکا نشان داده است که هیچ گاه قابل اعتماد نیستند.

وی افزود: مذاکره با جهان فکر جهانی می‌خواهد چه بخواهیم و چه نخواهیم باید با دنیا وارد مذاکره شویم و با آن‌ها دست دهیم، اما بعد از هر دست دادن باید انگشت‌های خود را بشماریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: باید توافقی که نوشته می‌شود آن قدر مستند، قوی و کارشناسی شده باشد که هیچ قدرتی نتواند زیر آن بزند، نه ماننده توافقنامه قبلی که آمریکا به راحتی آن را لغو کرد.

مرجع تقلید تصریح کرد: امروز دوران بزن در رو تمام شده و هیچ قدرتی نمی‌تواند به کشور ما تعرض کند و پس از آن با امنیت از منطقه خارج شود.

استاد سطوح عالی حوزه خطاب به تیم مذاکره کننده هسته‌ای تاکید کرد: مانیفست نظام بین‌المللی بر اساس حق و عدل نیست آنها اساساً این مفاهیم را قبول ندارند، آنچه آنها قبول دارند و ما باید بر اساس آن با آنها مذاکره کنیم، یک عقل استدلالی است، باید طرف ما بداند که خروج یک‌طرفه از برجام، امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، تا قرارداد ما با امنیت بین‌المللی گره نخورد ضمانت اجرا نخواهد داشت، قرارداد هسته‌ای باید یک تعهد محترم متقابل باشد و همه جوانب حقوق بین‌الملل در آن دیده شود. بله! ادب بین‌المللی را رعایت می‌کنیم، دست هم می‌دهیم، اما پس از دست دادن انگشتان خود را هم می‌شماریم!

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه کشور باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خودش استفاده کند و بر روی پاهای خود بایستد، گفت: ایران اسلامی با وجود داشتن منابع فراوان طبیعی و خدادادی می‌تواند بدون وابستگی به بیگانگان و کشورهای دیگر نیازهای خود را تأمین کند.

کد خبر 5371709

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران تیم مذاکره کننده هسته ای آیت الله جوادی آملی حسین امیرعبداللهیان قم وزارت امور خارجه ایران بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا روز دانشجو کرمانشاه گرگان سانحه تصادف آلودگی هوا عکس استانها واکسن کرونا شیراز ایلام مراسم تودیع و معارفه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از بازگشت بازرسان آژانس اتمی به کار خود در ایران خبر داد.

بعد از وقفه موقت در فعالیت تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روسیه از بازگشت آنها به کار خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، گفت که بعد از توقف موقت در حضور بازرسان آژانس اتمی در تأسیسات هسته‌ای ایران، آنها روز سه‌شنبه به کار خود بازگشتند.

اولیانوف بامداد چهارشنبه در کانال تلگرامی شخصی خود نوشت: «بازرسان آژانس اتمی که به‌دلیل تنش‌ها در منطقه به‌طور موقت از حضور در تأسیسات هسته‌ای ایران منع شده بودند، هم‌اکنون به وظایف خود در آنجا بازگشته‌اند».

پیش از این نیز «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد سه‌شنبه گفته بود که ایران روز یکشنبه تأسیسات هسته‌ای خود را «به‌دلیل ملاحظات امنیتی» بست و اجازه ورود بازرسان آژانس به آنها را نداد اما روز دوشنبه آنها را به فعالیت بازگرداند.

دیگر خبرها

  • ببینید/ امنیت کامل در سایت هسته‌ای اصفهان
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان بیانیه داد
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه: حمله ایران {به رژیم اسرائیل} کاملاً ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت/ دفاع مشروع و اقدام متقابل و متناسب ایران پایان یافته/ باید رژیم اسرائیل وادار گردد از تکرار هرگونه ماجراجوئی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • مراکز هسته ای کشور در امنیت کامل هستند
  • پیشنهاد ۴۵ میلیاردی به ستاره پرسپولیس؛ شبیخون تیم متمول به سرخ‌پوشان پایتخت | مذاکره با ۴ چهره سرشناس تیم اوسمار
  • اولیانوف: بازرسان آژانس فعالیت خود را در ایران از سر گرفته‌اند
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • حرف‌های رئیس الامارات درباره اینیستا: یوسف ترکاندی!