Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران ، در روزهای گذشته امتیاز کشورهای مختلف آسیایی برای لیگ قهرمانان آسیا طی سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ اعلام شده بود که بر اساس رده بندی، کشور عربستان با کسب ۱۰۰ امتیاز در صدر جدول قرار داشت و کره جنوبی، ژاپن و ایران به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم قرار داشتند.



همان زمان پیش بینی می‌شد که سهمیه این چهار کشور برای لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ آسیا سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیر مستقیم (۱+۳) باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این امر امروز پنجشنبه به صورت رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام و مشخص شد ایران هم یکی از چهار کشوری است که بیشترین سهمیه را برای سال ۲۰۲۳ دارد.



بر این اساس، ایران و عربستان از غرب آسیا و کره جنوبی و ژاپن از شرق آسیا صاحب ۱+۳ سهمیه در لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ خواهند بود.



در غرب آسیا، بعد از ایران و عربستان کشورهای قطر و ازبکستان صاحب سهمیه ۲+۲ هستند و امارات یک سهمیه مستقیم و دو سهمیه غیر مستقیم دارد.



سپس اردن صاحب یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیر مستقیم است و در ادامه تاجیکستان، عراق، ترکمنستان و هندوستان صاحب تنها یک سهمیه مستقیم خواهند بود. نمایندگان لبنان و بنگلادش هم باید در مرحله مقدماتی حاضر شوند چرا که این دو کشور تنها یک سهمیه غیر مستقیم دارند.



به این ترتیب تیم قهرمان لیگ برتر، قهرمان جام حذفی و نایب قهرمان لیگ برتر ایران در این فصل (۰۱-۱۴۰۰) تیم‌هایی هستند که مستقیم سهمیه لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۳ را کسب می‌کنند.



در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲، ایران دارای دو سهمیه مستقیم (پرسپولیس و فولاد) دو سهمیه غیر مستقیم (استقلال و سپاهان) است که البته حضور قطعی و نهایی استقلال و پرسپولیس منوط به انجام تعهداتی است که این دو باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده‌اند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا کنفدراسیون فوتبال سهمیه غیر مستقیم سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان یک سهمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات قایقرانی آب‌های آرام و روئینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک در قاره آسیا و اقیانوسیه از ۳۰ فروردین تا دوم اردیبهشت در دو کشور ژاپن و کره جنوبی پیگیری شد که حاصل تلاش تیم‌های ایران کسب چهار سهمیه برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه بود.
این دو رویداد در حالی برگزار شد که آخرین میدان برای کسب سهمیه المپیک برای قایقرانی ایران محسوب می‌شد. دو تیم قایقرانی ایران با حداقل نفرات و به شکل یک تیم کیفی راهی توکیو و چونگجو شده بودند.
صید سه مدال و دو سهمیه برای کانوئینگ سواران در توکیو حاصل تلاش نمایندگان کشورمان در بخش آب‌های آرام کسب دو سهمیه انفرادی کانو و کایاک مردان بود.
نتایج کلی قایقرانان ایران در بخش آب‌های آرام به این ترتیب است:
علی آقا میرزایی در ماده کایاک هزار متر مردان با کسب مدال برنز موفق به کسب سهمیه المپیک شد.
نبی رضایی در ماده کانوی هزار متر مردان با کسب مدال طلا سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را دریافت کرد.
اما در رقابت‌های قایقرانی روئینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه که از ۳۱ فروردین در چونگجوی کره جنوبی آغاز و امروز یکشنبه دوم اردیبهشت با برگزاری فینال مواد مختلف به کار خود پایان داد. حاصل تلاش پاروزنان ایران در این بخش دو سهمیه با ارزش توسط دختران قایقران بود.
در آخرین روز این مسابقات فاطمه مجلل در ماده روئینگ زنان با کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا اولین سهمیه را برای این رشته به نام ایران ثبت کرد.
در ادامه، تیم دو نفره زنان ایران متشکل از مهسا جاور و زینب نوروزی با ایستادن در رده دوم ضمن کسب مدال نقره یک سهمیه تاریخی را برای قایقرانی دونفره کشورمان از آن خود کردند. این سهمیه به دلیل تیمی بودن سهمیه برای ایران بسیار با ارزش است.

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی الهلال 2-1 العین (لیگ قهرمانان آسیا - ۲۰۲۳/۲۴)
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران: زودتر برگردید!
  • ایران با ۳۱ سهمیه المپیک در مسیر المپیک پاریس
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس
  • قایقرانی به چهار سهمیه المپیک رسید/ آقامیرزایی کایاک را به پاریس برد
  • رکورد قایقرانی ایران برای المپیک پاریس
  • قایقرانی ایران رکورد زد
  • چهار سهمیه المپیک برای پاروزنان ایران