Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی شامگاه چهارشنبه) برای دیدار با مسئولان قطری، وارد فرودگاه بین‌المللی دوحه شد.

شبکه خبری الجزیره بعد از ظهر امروز پنجشنبه بیانیه مشترکی از ریاض و دوحه منتشر کرد و گزارش داد که طرفین بر اهمیت حل و فصل فراگیر جنگ مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی بر اساس راهکار دو دولتی تأکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه، بر لزوم تداوم تلاشها برای یافتن یک راهکار سیاسی فراگیر برای حل بحران یمن بر اساس ابتکار کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تأکید شد.

بر اساس این بیانیه، طرفین سعودی و قطری از توافقاتی که بین طرفهای مرحله انتقالی در سودان حاصل شده است، استقبال کردند.

این بیانیه در پایان سفر محمد بن سلمان به قطر صادر شده است. طرفین در این دیدار ابراز امیدواری کردند که دولت جدید عراق تشکیل شود تا ثبات و امنیت در این کشور برقرار گردد.

طرفین سعودی و قطری درباره ایران نیز مدعی شدند که باید همکاری و تعامل جدی درباره پرونده‌های موشکی و هسته‌ای ایران صورت گیرد تا امنیت و ثبات در سطح منطقه و جاهن برقرار شود. طرفین همچنین بر اصل حسن همجواری و دور کردن منطقه از هر گونه اقدام علیه ثبات آن تأکید کردند.

این در حالی است که عربستان،‌ امارات، بحرین و مصر در ژانویه گذشته درباره پایان محاصره کشور قطر به توافق رسیدند و روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با این کشور از سر گرفتند.

روابط چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر اندکی پس از اولین سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به منطقه بحرانی شد. چهار کشور عربی یادشده در پنجم ژوئن (۲۰۱۷) روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کرده بودند.

عربستان، امارات، مصر و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و برای عادی شدن روابط، خواستار قطع رابطه ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شدند هر چند که این کشورها در مناسبات رسمی این شروط را انکار کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر مخالفان اسرائیل خواستار سرنگونی نتانیاهو شد

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، «یائیر لاپید» رهبر مخالفان اسرائیل تأکید کرد که اگر دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر در زمان مناسب سرنگون نشود برای این رژیم ویرانی به بار می آورد.

لاپید تأکید کرد که زمان برگزاری انتحابات فرا رسیده است. 

وی در ادامه گفت که قدرت بازدارندگی اسرائیل به طور کامل از بین رفته است و آن چه باقی مانده خشونت تروریست های یهودی است که از کنترل خارج شدند.

 

دیگر خبرها

  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • تأکید رییس‌جمهور چین بر توسعه روابط پکن و برلین
  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد
  • عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل نقش داشت
  • رهبر مخالفان اسرائیل خواستار سرنگونی نتانیاهو شد
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین
  • عمان خواستار خویشتن‌داری شد
  • ابراز نگرانی دوحه نسبت به تحولات منطقه