Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون  «روز جهانی حقوق بشر»، «سردار آزمون»، «پیست آبعلی برف دارد؟»، «مذاکرات وین»، «روز پرستار»، «افزایش قیمت خودرو» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

روز جهانی حقوق بشر

همه ساله و مورخ 10 سپتامبر روز جهانی حقوق بشر است و در این تاریخ حقوق بشر گرامی داشته می شود. همین موضوع حالا که در روز 10 سپتامبر قرار داریم به ترند شدن عبارت روز جهانی حقوق بشر منجر شده است.

در واقع روز جهانی حقوق بشر یک رویداد سالانه است که در ۱۰ دسامبر، برگزار می‌شود. این روز توسط یونسکو نامگذاری شده‌است.

توضیح بیشتر اینکه بر اساس اعلامیهٔ جهانی حقوق بشر یک پیمان بین‌المللی است که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۰ دسامبر ۱۹۴۸ در پاریس به تصویب رسیده‌است.

این اعلامیه نتیجهٔ مستقیم جنگ جهانی دوم بوده و برای اولین بار حقوقی را که تمام انسان‌ها مستحق آن هستند، به صورت جهانی بیان می‌دارد.

 اعلامیهٔ مذکور شامل ۳۰ ماده است که به تشریح دیدگاه سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر می‌پردازد. مفاد این اعلامیه حقوق بنیادی مدنی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، و اجتماعی‌ای را که تمامی ابنای بشر در هر کشوری باید از آن برخوردار باشند، مشخص کرده‌است.

در مورد روز جهانی حقوق بشر در ویکی تابناک بیشتر بخوانید سردار آزمون

سردار آزمون بازیکن ملی پوش ایرانی و محبوب تیم فوتبال زنیت روسیه است که دو شب پیش و در چارچوب دور پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برابر چلسی گل دوم زنیت را زد، اما در انتهای بازی با عصا از رختکن به سمت ماشین رفت.

سردار آزمون در دقیقه 41 این بازی دروازه چلسی را باز کرد و دقیقه 79 به دلیل آسیب‌دیدگی جای خود را به آرتم جیوبا داد.

شدت این آسیب به اندازه‌ای بود که آزمون با کمک عصا پس از پایان بازی از رختکن تا ماشین رفت. دیدار تیم‌های زنیت و چلسی با نتیجه 3 - 3 به پایان رسید.

زنیت با با قرار گرفتن در رده  سوم جدول گروه H لیگ قهرمانان اروپا به دیدارهای لیگ اروپا راه یافت. تیم‌های یوونتوس و چلسی نیز از این گروه به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند.

سرگئی سماک سرمربی زنیت درباره وضعیت سردار آزمون گفت: باید ببینیم آسیب‌دیدگی او چقدر جدی است و آیا می‌تواند در بازی یکشنبه آینده برابر دینامو مسکو بازی کند یا خیر. در دو روز آینده این موضوع روشن می‌شود.

همانطور که اشاره شد آسیب دیدگی سردار در بازی با چلسی به حدی بود که او از ادامه بازی تا پایان محروم شد و همین مسئله زمینه نگرانی بسیاری برای وضعیت سلامتی او ایجاد کرده و در واقع به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید

گل زیبای سردار آزمون به چلسی پیست آبعلی برف دارد؟

در آستانه فرا رسیدن فصل زمستان، بسیاری از شهروندان تهرانی علاقمند هستند تا با حضور در پیست هایی چون پیست آبعلی به ورزش های زمستانی بپردازند.

بر اساس همین مهم یکی از سوال هایی که در گوگل ترند شده است، این سوال است که آیا پیست آبعلی برف دارد؟

واقعیت این است که هنوز گزارش و خبری رسمی مبنی بر بازگشایی پیست آبعلی از سوی مسولان ذیربط منتشر نشده است و قاعدتاً برف مطلوب و استانداردی در این پیست اکنون وجود ندارد.

توضیح بیشتر اینکه پیست اسکی آبعلی یکی از بهترین تفریحگاه های اطراف تهران است که در دوران پیش از کرونا، از شلوغ ترین مناطق دیدنی در اطراف تهران به شمار می رفت اما امروزه، پیست اسکی آبعلی هم قربانی کرونا شده و مدتی هم تعطیل شده بود.

بیشتر بخوانید

حادثه‌‏دیدگان پیست آبعلی به 115 نفر رسید (خبر سال 1391) مذاکرات وین

وین پایتخت اتریش در طول سال و دهه‌های گذشته همواره یکی از شهر‌های مهم برای میزبانی مذاکرات و ایران و ۱+۵ بوده است. به طور مثال و پس از بیست‌ودو ماه مذاکره محمدجواد ظریف به همراه تیم مذاکره‌کننده ایرانی پس از ۱۷ روز مذاکره فشرده، سه‌شنبه ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) در وین پایتخت اتریش موفق به دستیابی به یک توافق جامع و نهایی با گروه ۱+۵، بر سر آینده برنامه هسته‌ای ایران شدند.

با پایان یافتن دوران فعالیت دولت دوازدهم، مقرر شد که دور جدید مذاکرات از 8 آذر 1400 این بار به سرپرستی علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دنبال شود.

این اتفاق افتاد و دور اول مذاکرات چند روز پیش به پایان رسید و پس از یک استراحت کوتاه دوباره از دیروز دور دوم مذاکرات جدید به جریان افتاد که سایت تابناک به صورت ویژه و لحظه ای اخبار این مذاکرات را پوشش می  دهد.

همین موضوع سبب شده است تا عبارت مذاکرات وین به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

توییت مهم علی باقری درباره مذاکرات وین روز پرستار

هر ساله پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) به عنوان روز پرستار گرامی داشته و از مقام پرستاران قدردانی می شود.

 علت نام گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب (س) پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین (ع) و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت (ع) را برعهده داشت. ضمن این که ایشان رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد.

با فرارسیدن روز پرستار دوباره این عنوان به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

گفتنی است جانفشانی های پرستاران در ایام کرونا و شهدایی که این صنف تقدیم سلامت کشور کردند در خاطر ملت ایران باقی مانده و این موضوع جایگاه پرستاران را در اذهان ایرانیان بیش از پیش ارتقاء داده است.

بیشتر بخوانید

انتظارات جامعه پرستاری پس از دو سال جانفشانی افزایش قیمت خودرو

افزایش قیمت خودرو همواره یکی از جنجالی ترین موضوعات مطرح در سطح یک مباحث اقتصادی جامعه ایرانی قرار داشته است.

در دولت جدید و پس از اینکه در یک مقطع به دنبال دستور ریاست جمهوری مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی باطل شد و قیمت ها به قیمت های قبل بازگشت، دوباره خبر رسید که افزایش قیمت خودروها رسمی شده است.

در واقع یک ماه پس ازتوقف دستوری طرح افزایش قیمت خودرو در ایران توسط ابراهیم رئیسی، دو خودروساز بزرگ ایرانی-ایران خودرو و سایپا نرخ جدید محصولات خود ار اعلام کرده‌اند که در این فهرست قیمت‌ها افزایش یافت و همین مسئله به ترند شدن عبارت افزایش قیمت خودرو منجر شد.

گفتنی است، این دو خوردوساز قیمت‌های جدید را بر اساس "تورم بخشی ۱۸ درصد" اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

آزادسازی قیمت خودرو؛ لغو تیر خلاص!

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین روز پرستار سایت غنی سازی نطنز بودجه 1401 روز جهانی حقوق بشر سردار آزمون پیست آبعلی مذاکرات وین روز پرستار افزایش قیمت خودرو آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین روز پرستار سایت غنی سازی نطنز بودجه 1401 روز جهانی حقوق بشر افزایش قیمت خودرو بیشتر بخوانید مذاکرات وین سردار آزمون روز پرستار پیست آبعلی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی

غلبه عامل نگرانی‌ها درباره تقاضای جهانی نفت خام بر عامل تنش‌ها در منطقه خاورمیانه قیمت‌های جهانی نفت خام را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی افزایش احتمالی ذخیره‌سازی‌های تجاری نفت خام آمریکا، انتشار داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از چین و کاهش چشم‌انداز کاهش نرخ بهره و به‌دنبال آن تشدید نگرانی‌ها درباره تقاضای جهانی، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) برای سومین روز پیاپی کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال ساعت ۱۲ و ۱۰ روز چهارشنبه برای تحویل در ماه ژوئن با ۵۱ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۵۱ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در معاملات امروز برای تحویل در ماه مه با ۴۱ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش، ۸۴ دلار و ۹۵ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

کاهش سود ناشی از تنش‌های ژئوپولییتیک در پی چشم‌انداز ضعیف اقتصادی، قیمت‌های جهانی نفت خام را در این هفته کاهش داد.

تحلیلگران انتظار ندارند حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه ایران به اسرائیل سبب دوری تازه از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا بر صادرات نفت ایران شود.

دیگر خبرها

  • واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان
  • دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها سوژه کاربران فضای مجازی شد
  • کاربران ایرانی در میدان نبرد فضای مجازی هم پیروز هستند
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • زنجیره علویان پویشِ جدید کاربران فضای مجازی مازندران
  • عکس‌| بازگشت سردار از مصدومیت؛ ستاره ایرانی در تیم برنده
  • « زنجیره علویان» پویشِ جدید کاربران فضای مجازی مازندران
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • پایان مصدومیت سردار
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی