Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه عربستان سعودی روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای بحرینی خود در منامه گفت: امیدواریم مذاکرات هسته‌ای کنونی نتیجه‌بخش باشد.

به گزارش برنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، فیصل بن فرحان در بخشی از اظهاراتش درباره مذاکرات لغو تحریم های ایران گفت که امیدواریم مذاکرات کنونی نتیجه بخش باشد و از منافع کشورهای خلیج فارس محافظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص تحولات لبنان نیز مدعی شد: میان عربستان سعودی و لبنان، هیچ بحرانی وجود ندارد، آنچه مهم است، اصلاحات واقعی در لبنان است.

وزیر خارجه عربستان سعودی با بیان اینکه باید شاهد عمل دولت لبنانی باشیم، نه فقط اظهارنظر آن ها، مدعی شد: بحران در لبنان میان حزب الله و مردم لبنان است.

اخیرا در پی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی پیشین لبنان که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد.

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود، «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند.

کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشورهای خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند.

به دنبال فشارهای سیاسی عربستان سعودی سرانجام جورج قرداحی از سمت خود استعفا داد و «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان جمعه گذشته استعفای «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی کابینه خود را پذیرفت.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا ایران خلیج فارس لبنان عربستان سعودی عربستان دولت حزب الله یمن تجاوز بحرین کویت خاک دولت عربستان سعودی کویت مذاکرات هسته ای وزیر خارجه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، عبدالله العنزی، سفیر عربستان سعودی در ایران اعلام کرد که محمد نوار العتیبی، سرکنسول جدید این کشور در شهر مشهد مقدس خواهد بود و به محض اتمام اقدامات لازم، مأموریتش احتمالا در دو هفته آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 846669 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه مشهد

دیگر خبرها

  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان
  • ابراز امیدواری سرمربی پرسپولیس به حضور بیرانوند در بازی با سپاهان
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان