Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اکبر محرابیان امشب در جلسه شورای اداری لرستان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، به وضعیت این استان در خصوص ظرفیت‌های برق و آ اشاره کرد و گفت: در این استان نیروگاه برق آبی رودبار لرستان با ظرفیت تولید ۴۵۰ مگاوات برق، نیروگاه خرم‌آباد با دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و نیروگاه دورود برای ظرفیت ۷۵ مگاوات را داریم که برنامه‌ریزی شده برای پیک تابستان ۱۴۰۱ بخش بخار نیروگاه خرم‌آباد نیز به شبکه متصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با افتتاح این بخش از نیروگاه خرم‌آباد مجموع ظرفیت تولید استان از هزار مگاوات عبور می‌کند و مجموع مصرف استان ۹۲۰ مگاوات است که سال آینده استان در تولید و مصرف به تراز قابل قبولی می‌رسد.

وزیر نیرو گفت: در پروژه‌های پست و خطوط انتقال دو‌مداره و چهار مداره در استان ۱۳ پروژه در حال اجرا است.

وی افزود: با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی وزارت نیرو که پیش‌بینی کردیم، ۵۰ درصد این پروژه در سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد و تکمیل آنها در ۱۴۰۲ خواهد بود.

وزیر نیرو بیان کرد: ۲۱ روستا در لرستان داریم که تا به حال برق رسانی نشده‌اند که تا پایان امسال برق رسانی می‌شودند و در این صورت روستای بالای ۵ خانوار بدون برق در لرستان نخواهیم داشت. 

وی خاطر نشان‌کرد:در موضوع آب ۵۵۰ میلی متر متوسط بارش استان است که سال گذشته ۳۶۰ میلی متر بارش داشته‌ایم و  امسال نیز تا امروز ۸۸ میلی متر بارش داشتیم. 

وزیر نیرو گفت: با وجود منابع غنی آب در لرستان فقط ۶ سد در حال بهره‌برداری داریم که متاسفانه بخش قابل توجهی از شبکه‌ها و خطوط انتقال آنها اجرا نشده و نمی‌توانیم‌مدعی بهر‌برداری کامل از این سدها باشیم.

محرابیان بیان داشت: ۸ سد در حال ساخت نیز در لرستان داریم که از پیشرفت ۱۰ تا ۸۸ درصدی برخوردار هستند و با تکمیل آن‌ها آب کشاورزی، شرب و صنعت استان تا حد قابل توجهی در بخش آب‌های سطحی مهار می‌شود.

وی، سد معشوره را یکی از سدهای مهم لرستان عنوان و تصریح کرد: تاسف‌بار است که مجموع پیشرفت سدی که سال‌ها پیش کلنگ‌زنی شده، اکنون ۱۰ درصد پیشرفت داشته، به‌نحوی که تنها تونل انحراف آن ساخته شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: طی ۲ ماه گذشته جلسات متعددی برای طرح‌های نیمه‌تمام به ویژه این طرح برگزار شده است، بر اساس پیش‌بینی‌ها ۶ هزار میلیارد اعتبار برای این طرح نیاز داریم تا با تامین اعتبار، تا پایان دولت سیزدهم شاهد بهره‌برداری از این سد باشیم.

محرابیان با بیان اینکه برای تامین اعتبارات از ماده ۵۶ با یکی از بانک‌ها به توافق رسیدیم و همچنین از روش‌هایی غیر اعتبارات بودجه‌ای اعتبار لازم را تامین خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۳ ایستگاه‌ پمپاژ در لرستان، تصریح کرد: با این وجود نیاز به ۶ ایستگاه جدید دیگر داریم.

وزیر نیرو در خصوص آبرسانی روستاها نیز گفت: ۳ هزار روستا داریم که ۵۰۰ روستا در تنش شدید آبی هستند، قراردادی هفته گذشته با قرارگاه خاتم بسته شده که نیازمند ۳۶۰ میلیارد تومان است، ضمن اینکه با حضور گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی تا یک ماه دیگر پروژه‌های آبرسانی شروع و امیدواریم طی سه سال مشکل آب روستاها را حل کنیم.

محرابیان اظهار داشت: همچنین اعتبارات خوبی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام فاضلاب پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ ق

منبع: فارس

کلیدواژه: سد معشوره لرستان وزیر نیرو وزیر نیرو در لرستان نیروگاه خرم آباد وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: بیش از ۵۸۷ میلیون و ۴۳۲ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص فروردین ماه امسال در نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید شده است.   نوراله ادبی فیروزجائی افزود: در این ماه بیش از ۶۱ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۳۹ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

او با اشاره به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در تابستان، افزود: از ۱۴ برنامه تعمیراتی پیشبینی شده برای ارتقای میزان آمادگی واحد‌ها جهت تولید پایدار انرژی مورد نیاز شبکه در فصل تابستان، از دهم مهر تاکنون ۱۰ برنامه تعمیراتی به سرانجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: تعمیرات نیمه اساسی واحد یک و میاندور‌ه‌ای واحد ۳ بخار و لایروبی حوضچه آبگیر واحد‌های بخاری بدون وقفه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا قبل از شروع روز‌های اوج مصرف با انجام همه برنامه‌های تعمیراتی و پروژه لایروبی، واحد‌ها برای تولید پایدار انرژی آماده شوند.   نیروگاه ۴۵ ساله شهیدسلیمی نکا شامل ۴ واحد بخار، ۲ واحد گازی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی است که با انجام برنامه‌ها و پروژه‌های بازسازی، تعمیراتی و رفع چالش‌ها و محدودیت‌های تولید می‌تواند نقش بسیار موثری در پایداری شبکه برق کشور داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد
  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است
  • با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم/ سد «معشوره» و «راه آهن» لرستان در دستور کار دولت است
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود
  • استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود
  • ۷ هزار مدرسه توسط دولت سیزدهم احداث شده است