Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی آخر هفته از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال شرق و شرق وزش باد پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌تدریج فردا با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی، بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

در این روز وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش یافته و در برخی مناطق همراه با گردوخاک خواهد بود. در این مدت در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز دوشنبه این وضعیت در کشور ادامه خواهد داشت و به‌تدریج غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش می‌یابد. روزهای سه شنبه و چهارشنبه در کل کشور جو پایداری مستقر است و کیفیت هوا در شهرهای تهران، کرج، اراک و اصفهان به حد ناسالم برای تمام گروه‌ها خواهد رسید.

بعدازظهر در ارتفاعات واقع در شمال غرب و غرب بارش پراکنده روی می‌دهد و پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از غرب و شمال غرب بارش باران، برف و وزش باد پیش‌بینی شده است.

همچنین طی روزهای چهارشنبه  وپنجشنبه در استان اردبیل و غرب سواحل دریای خزر وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه/ رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از اواخر وقت دوشنبه (۲۷ فروردین ماه) با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور، بارش باران و وزش باد شدید در بیشتر استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز (۲۵ فروردین) در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و نوار شرقی کشور واقع در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان همچنین در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال فارس، مناطقی از یزد و کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: یکشنبه (۲۶ فروردین) در شمال شرق و نوار شرقی کشور واقع در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و در بخش‌هایی از یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و بعد از ظهر در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش رخ خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: دوشنبه (۲۷ فروردین) در برخی نقاط شمال غرب، شمال شرق، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور، بارش در استان‌های بوشهر و فارس آغاز خواهد شد.

ضیاییان اضافه کرد: سه شنبه (۲۸ فروردین) با تقویت این سامانه بارشی در استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جزایر خلیج فارس رگبار و رعدو برق، گاهی همراه با وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می شود.

وی ادامه داد: سه شنبه بعد از ظهر در مناطقی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: چهارشنبه (۲۹ فروردین) این وضعیت در استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب یزد و جنوب خراسان جنوبی رخ خواهد داد همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: امروز نیمه شرقی دریای خزر و از امروز تا دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ فروردین) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۲۷ فروردین) صاف تا قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۴ و ۳۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894388

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی تا چهارشنبه دراصفهان ماندگار است/افزایش ۶درجه‌ای دما
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای
  • هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر برای بارش باران
  • خروج سامانه بارشی از خراسان رضوی
  • احتمال بارش ۸۰ میلی‌متر در جنوب استان کرمان
  • ثبت توفان با سرعت ۱۰۸ کیلومتر تا بارش‌ها طی هشدار هواشناسی سمنان
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور
  • نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه/ رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها
  • سامانه بارشی جدید کی وارد کشور می‌شود؟ | امروز ؛ رگبار باران و رعد و برق در ۱۰ استان | خیزش گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور