Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت دفاع (پنتاگون) آمریکا همزمان با دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین اتریش و در تداوم کارزار تبلیغاتی و رسانه ای واشنگتن ادعا کرد که دیپلماسی و بازگشت به برجام بهترین راه است.

به گزارش برنا، مقامات آمریکایی همزمان با دور جدید مذاکرات وین از روز پنجشنبه، در کارزاری تبلیغاتی - رسانه ای همسو با رژیم صهیونیستی، برغم ادعاهای واشنگتن مبنی بر رویکرد دیپلماسی، برای فضاسازی و تحت تاثیر قرار دادن دیپلماسی در وین، در راستای سیاست فشار و تعامل خود، از گزینه های دیگر سخن گفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست کمیسیون را برعهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته است که یک حس تازه‌ای برای زنده ‌کردن توافق هسته ای (برجام) که اجرای آن به دلیل کارشکنی‌ها و اقدامات غیرقانونی آمریکا به مشکل خورده است، در تمام طرف‌های مشارکت کننده وجود دارد.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه به وقت محلی اظهار داشت که همانطور که لوید آستین وزیر دفاع گفت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا می خواهد دیپلماسی موفق شود.

 وی در حالیکه گفت و گوها بر متون پیشنهادی ایران در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای آغاز شده است، بدون اشاره به نقض برجام از سوی کشورش و جبران خسارت های ناشی از آن، مدعی شد همانطور که وزیر دفاع گفت، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا می خواهد دیپلماسی موفق شود و درصورت شکست، آماده درنظر گرفتن گزینه ها دیگر است.

 سخنگوی پنتاگون که کشورش کیلومترها دورتر از خاک خود در منطقه غرب آسیا در حال مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر بوده و حاصل حضور نیروهای آمریکایی در این منطقه، جز جنگ، ویرانی، آوارگی و ظهور گروههای تروریستی نبوده است، مدعی شد که گزینه های زیادی برای رئیس جمهوری که فرمانده کل نیروهاست، وجود دارد و قصد ندارم پیش بینی کنم. ما حضور قدرتمندی در منطقه داریم.

 جان کربی در توجیه حضور نیروهای بیگانه در منطقه غرب آسیا مدعی شد که ما منافع امنیت ملی در منطقه داریم و وظیفه لوید آستین (وزیر دفاع آمریکا) دفاع از منافع امنیت ملی است و ما به این کار ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در عین حال مدعی شد که وزیر دفاع خواستار موفقیت دیپلماسی است.

این مقام آمریکایی بدون اشاره به زرادخانه های هسته ای کشورش و نیز رژیم صهیونیستی درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها صلح آمیز بودن آن را تایید کرده است، مدعی شد که حل هیچ مشکلی در خاورمیانه با وجود یک ایران مجهز به سلاح هسته ای آسان تر نمی شود و معتقدیم که دیپلماسی و بازگشت به برجام بهترین راه برای جلوگیری از این نتیجه است.

 کربی درباره گفت و گوهای وزیر دفاع آمریکا با بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که همزمان با مذاکرات وین به واشنگتن سفر کرده است، در راستای سیاست هراس از نفوذ منطقه ای ایران، تهران را متهم به رفتار و اقدامات بی ثبات کننده کرد و مدعی شد ایران و اقداماتش موضوع اصلی گفت و گوها بود.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روز گذشته اش مبنی بر اینکه آیا این رویکرد، همان کارزار فشار حداکثری دولت پیشین آمریکا نیست؟ مدعی شد که دولت بایدن از رویکردهای دولت قبلی به عنوان الگو استفاده نمی کند.

 این مقام کاخ سفید در تدام سیاست هراس افکنی از پیشرفت های هسته ای ایران ادامه داد که دولت قبلی آمریکا از توافق هسته ای ایران خارج شد و این اقدام ایران را قادر ساخت تا برنامه هسته ای خود را بدون نظارت از سوی آمریکا یا جامعه جهانی پیش برده و پیشرفت کند.

جن ساکی در راستای تداوام هراس افکنی از پیشرفت برنامه صلح آمیز هسته ای ایران بدون اشاره به زرادخانه اتمی رژیم صهیونیستی در غرب آسیا مدعی شد که پیشرفت های ایران منجر به کاهش امنیت همه می شود و در نهایت اثرات منفی بسیاری در سطح جهانی دارد.

 سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال دیگری درباره سیاست خصمانه کشورش مبنی بر جلوگیری از خرید نفت ایران از سوی برخی کشورها اظهار داشت: چین عضو سازنده گروه ۱+۵ بوده و هست.

جن ساکی در توجیه سیاست های دوگانه و متضاد دولت بایدن مدعی شد که محدودیت‌ها و الزاماتی وجود دارد که همه باید آن را اجرا کنند و همه اینها بخشی از مذاکرات است.

سخنگوی کاخ سفید بار دیگر در ادامه اتهام پراکنی ها علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مدعی شد که فکر نمی کنم کسی بخواهد ایران به سلاح هسته ای دست یابد. مطمئن نیستم این را بتوان اهرم فشار نامید بلکه تحقق آن برای امنیت جامعه جهانی مهم است

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه واشنگتن معاون اتحادیه اروپا هسته ای وزارت دفاع وزیر دفاع رییس جمهوری ایران پنتاگون خاک آسیا امنیت ملی رژیم صهیونیستی آژانس بین المللی انرژی خاورمیانه سلاح هسته ای جنگ کاخ سفید دولت برنامه هسته ای جامعه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران نفت چین ایران پنتاگون رسانه واشنگتن وزارت دفاع رژیم صهیونیستی هسته ای ایران دفاع آمریکا مدعی شد وزیر دفاع صلح آمیز کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت آمریکا از عواقب شهادت مستشار ایرانی | پنتاگون : ما نبودیم !

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع آمریکا امشب اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور دیشب هیچ‌گونه عملیاتی در سوریه نداشته‌اند.

در حملۀ هوایی دیشب به دیرالزور بهروز واحدی، پاسدار و مستشار ایرانی، به شهادت رسید.

کد خبر 840892 برچسب‌ها آمریکا - پنتاگون خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بارش‌های بسیار خطرناک در راه ایران + فیلم | بهترین زمان بازگشت از سفر نوروزی کدام روز است؟
  • رزمایش ایران، چین و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • پاسخ سازمان انرژی اتمی به ادعای آلودگی رودخانه ارس
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • شهادت نیروی سپاه در دیرالزور / پنتاگون: به سوریه حمله نکردیم
  • وحشت آمریکا از عواقب شهادت مستشار ایرانی | پنتاگون : ما نبودیم !
  • پنتاگون: تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست