Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا تخت‌شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به وجود 10 تصفیه خانه فاضلاب در استان اظهار کرد: از این تعداد عملیات ارتقاء کمی و کیفی 4 تصفیه خانه در حال اجرا است.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر سریش‌آباد که با هزینه 70 میلیارد ریال ایجاد شده در حال حاضر با ظرفیت تصفیه 2 هزار (متر مکعب در شبانه روز) برای جمعیت 10 هزار نفر در حال فعالیت است که قرار است ظرفیت تصفیه آن پس از ارتقاء به 4 هزار (متر مکعب در شبانه روز) و برای جمعیت 18300 نفر اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون دارای 20 درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تأمین 150 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آن طرح ارتقاء تصفیه خانه تا پایان سال 1402 تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

تخت‌شاهی تصریح کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مریوان که با هزینه 180 میلیارد ریال ایجاد شده در حال حاضر با ظرفیت تصفیه 20 هزار (متر مکعب در شبانه روز) برای جمعیت 105 هزار نفر در حال فعالیت است که قرار است ظرفیت تصفیه آن پس از ارتقاء به 59 هزار (متر مکعب در شبانه روز) و برای جمعیت 210 هزار نفر اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون دارای 25 درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تأمین 500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آن طرح ارتقاء تصفیه خانه تا پایان سال 1402 تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر سقز که با هزینه 100 میلیارد ریال ایجاد شده در حال حاضر با ظرفیت تصفیه 34 هزار (متر مکعب در شبانه روز) برای جمعیت 150 هزار نفر در حال فعالیت است که قرار است ظرفیت تصفیه آن پس از ارتقاء به 54 هزار (متر مکعب در شبانه روز) و برای جمعیت 240 هزار نفر اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تأمین 400 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آن طرح ارتقاء تصفیه خانه تا پایان سال 1403 تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

تخت‌شاهی تصریح کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج که با هزینه 270 میلیارد ریال ایجاد شده در حال حاضر با ظرفیت تصفیه 99 هزار (متر مکعب در شبانه روز) برای جمعیت 465 هزار نفر در حال فعالیت است که قرار است ظرفیت تصفیه آن پس از ارتقاء به 150 هزار (متر مکعب در شبانه روز) و برای جمعیت 700 هزار نفر اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون دارای 62 درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز آن طرح ارتقاء تصفیه خانه تا پایان سال 1401 تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آبفا کردستان تخت شاهی تصفیه خانه های فاضلاب تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید تصفیه خانه فاضلاب شهر متر مکعب در شبانه روز برای جمعیت نفر اجرا شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات جمع آوری فاضلاب سیاه اسطلخ رشت

اسدالله عباسی، استاندار گیلان صبح امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) در همایش آغاز عملیات جمع آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ رشت گفت: حل مسئله آلودگی رودخانه‌های رشت و چالش زیست محیطی این استان پس از حضور رئیس جمهور و هیئت دولت در گیلان شکل رسمی به خود گرفت.

او از ساماندهی فاضلاب رشت با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان خبر داد و افزود: مرحله اول اجرای عملیات جمع آوری فاضلاب رشت در منطقه فخب پیگیری و انجام شد و اکنون هم این روند منطقه سیاه اسطلخ دنبال می‌شود.

استاندار با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی پروژه جمع آوری فاضلاب‌های شهری رشت تصریح کرد: با اقداماتی که در ۲ سال اخیر صورت گرفت منشاء آلودگی‌های رودخانه‌های رشت مسدود شد.

به گفته عباسی، ساماندهی بخشی از فاضلاب زندان لاکان، شهرک صنعتی و بیمارستان‌های رشت انجام شده و یا در حال انجام است.

او همچنین با بیان اینکه ۱۰۰ نقطه آلوده در رودخانه‌های رشت شناسایی شده است، گفت: ساماندهی پساب‌ها و فاضلاب‌های این شهر با بهره گیری از علم روز و دانش بنیان در حال انجام است و این رودخانه‌ها یک گام به احیا نزدیک‌تر شده اند.

استاندار گیلان افزود: ساماندهی شیرابه پسماند سراوان در مرحله عقد قرارداد قرار دارد.

عباسی تصریح کرد: لایروبی رودخانه‌های رشت پس از قطع آلودگی‌ها آغاز شد که حرکت مثبتی در پاکسازی محیط زیست تلقی می‌شود.

او همچنین از تغییر وضعیت فاضلاب و پساب‌های بیمارستانی رشت از قرمز به زرد و سبز خبر داد و گفت: حذف منشاء آلودگی‌ها به داخل رودخانه‌های رشت گام مؤثر در احیای این شریان‌های حیاتی است.

جمع آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ رشت با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی

علیرضا غیاثی، مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان نیز به جزئیات پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ رشت اشاره کرد و گفت: لوله گذاری سایز ۲۰۰ این پروژه به طول ۸ هزار ۳۲۸ متر انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تعداد انشعابات منطقه سیاه اسطلخ ۲ هزار و ۳۵۰ فقره است، افزود: بر اساس داده‌های آماری ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • آغاز عملیات جمع آوری فاضلاب سیاه اسطلخ رشت
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد
  • فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک