Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، براساس مصوبات بیست و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ مقرر شد برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۰ تکمیل نشده، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در این مرحله می‌توانند تا امروز شنبه ۲۰ شنبه ۱۴۰۰ نسبت به انتخاب کدرشته های مورد علاقه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۰ همزمان با شروع ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش قابل دسترس خواهد بود.

هزینه کارت اعتباری ثبت‌نام و انتخاب رشته به مبلغ ۵۴۰ هزار ریال است که باید با استفاده از کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب از سامانه خرید کارت اعتباری سازمان سنجش خریداری شود.

اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای برای متقاضیان الزامی است.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته بعنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل کتبی دیپلم)، صورت خواهد گرفت و متقاضیان (دیپلمه های نظام آموزشی ۳-۳-۶ ، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را بصورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند.

متقاضیان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولی آنها لغو می شود.

تذکر: متقاضیان دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند ۱۶ تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

به گزارش مهر، پذیرش در رشته‌های بدون آزمون سال ۱۴۰۰ پیش از این در فرصت زمانی شهریورماه ۱۴۰۰ همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری انجام شد و و بر اساس آمار تعداد ۱۱۱ هزار و ۸۷۵ نفر متقاضی تحصیل در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی با معدل کتبی یا کل دیپلم در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شدند. میزان ظرفیت پذیرش با سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۹ هزار و ۵۰ نفر اعلام شده بود.

در فرصت مجدد تاکنون تعداد ۳۷ هزار و ۷۳۰ نفر ثبت نام و فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده اند.

کد خبر 5372522

منبع: مهر

کلیدواژه: پذیرش بدون آزمون پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سازمان سنجش دانشگاه های ایران کنکور 1400 روز دانشجو سازمان سنجش دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محمد مقیمی نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه پیام نور مدرک پیش دانشگاهی ثبت نام و انتخاب رشته فنی و حرفه ای کاردانش نظام سوابق تحصیلی معدل کتبی نظام قدیم سال ۱۴۰۰ معدل کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات‌ سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ منتشر شد.

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده‌ است داوطلبان بتوانند تا پایان روز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

لذا داوطلبان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان روز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

اصلاحات سری دوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری Ph.D ( نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳) در اینجا قابل مشاهده است.

به گزارش مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6088078

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری