Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نیک‌زاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، در خصوص زمان بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در صحن مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوع مذکور با همکاری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در روز یکشنبه هفته جاری همزمان با تقدیم لایحه بودجه 1401 توسط رئیس‌جمهور در دستورکار صحن قوه مقننه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم از ابتدای مطرح شدن موضوع رتبه بندی معلمان ضمن اعلام موافق، بر تصویب و اجرای این مهم تاکید جدی داشته اند، اظهار کرد: البته باید توجه داشت برای اینکه این لایحه مشمول اصل 75 قانون اساسی نشود، با دولتمردان رایزنی های جدی و مستمری صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس مجلس ادامه داد: نماینده ویژه دولت در این موضوع اعلام کرد با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری های مکرر نمایندگان، مقرر شد تا سقف 25 هزار میلیارد تومان در یکسال برای اجرای رتبه بندی معلمان اعتبار پیش بینی شود.

نیک‌زاد در خصوص زمان اجرای این لایحه ، تصریح کرد: پس از نهایی شدن قانون، این مصوبه از 31 شهریورماه 1400 قابل اجرا خواهد بود؛ همچنین مربی پایه یک دانشگاه تهران مبنای حداقل 80 درصد حقوق برای معلمان منظور خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای شش ماه دوم سال جاری اعتباری بالغ بر 12 هزار و پانصد میلیارد تومان پیشبینی شده و اعتبار سال آتی نیز در لایحه بودجه در نظر گرفته می‌شود.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین  در مجلس در ادامه گفت: طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت آموزش پرورش، تمامی معلمان سراسر کشور که معادل 733 هزار و 638 نفر هستند، مشمول این موضوع قرار می‌گیرند.

نیکزاد خاطرنشان کرد: باید یادآور شد، نمایندگان تاکید داشتند  این موضوع باید اجرایی شود لذا با توجه به وضعیت مالی دولت سیزدهم و بدهی های برجای مانده دولت قبلی، دولت‌مردان تلاش کردند اعتبار 25 هزار میلیارد تومانی را محقق کنند که بیانگر تعامل قوه مجریه و قوه مقننه است.

217

کد خبر 1581644

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی رتبه بندی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که آخرین جمع‌بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درخصوص آخرین تصمیمات پیرامون لایحه اصلاح قانون خدمات کشوری که به طرح تعطیلات ۲ روزه آخر هفته مشهور است، گفت: کمیسیون در حال بررسی است، بنده از بحث استفتاء و استعلام اطلاع ندارم، اما کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در حال بررسی است و یک جلسه هم با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برگزار شد و نظرات مختلف شنیده شد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که آخرین جمع بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که «در صورت تصویب این لایحه و اجرای آن، آیا کارگران و بخش خصوصی هم مشمول آن خواهند شد؟»، عنوان کرد: ببینید ما براساس لایحه دولت درحال اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم وقتی این قانون را اصلاح می‌کنیم یعنی داریم روی ساختار دولت صحبت می‌کنیم؛ البته در دولت ما نظام کارگری هم داریم، یعنی بخشی از کارگرها، کارمندان دولت هستند که قرارداد کارگری دارند، این دسته از کارگران در این مساله جزو دولت محسوب می‌شوند.

وی افزود:، اما قاعده اش این است که وقتی دولت در یک روز مشخصی تعطیل می‌شود، بخش خصوصی هم خودش را وفق می‌دهد و تعطیلی اعمال خواهد شد.

عنابستانی در پاسخ به این سوال که «بانک‌ها از اجرای قانون مستثنی خواهند شد؟»، تصریح کرد: در متن لایحه‌ای که در کمیسیون مصوب شده دستگاه‌های امدادرسان که ضرورت دارد خدمات ارایه دهند فعال هستند که می‌تواند بخشی از شعب منتخب بانک‌ها هم جزو این‌ها باشد. ما در متن آوردیم که دستگاه‌های امدادرسان که فعالیت‌شان ضروری است مثل آتش نشانی و اورژانس و شعب منتخب بانک‌ها هم می‌توانند مشمول این متن باشند.

وی در رابطه با این سوال که «آیا ساعت کاری بانک‌ها ۴۰ ساعته می‌شود یا بیشتر؟»، تاکید کرد: وقتی قانون اصلاح شود دیگر نظام اداری ۴۰ ساعت کار در هفته می‌شود و آن وقت اگر کسی بیش از این یعنی در روز تعطیل شده (شنبه یا پنجشنبه) کار کند باید اضافه کار و حق شیفت و این موارد را به نیروی خود بپردازد و ساعت برای همه ۴۰ ساعت خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد