Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، اظهار داشت: حمایت دولت از خودروساز داخلی به شرط افزایش کیفیت و عرضه بیشتر خودرو است.

وی ادامه داد:  امیدواریم با جدیتی که دولت در پیش گرفته است مشکلات تلنبار شده صنعت خودرو به تدریج از بین برود.

 سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور تاکید کرده بود که در افزایش قیمت قبلی مسیر قانون رعایت نشده و باید مصوبه تنظیم بازار برای افزایش قیمت گرفته می شده است، همچنین باید مشخص گردد ما به ازای این افزایش قیمت برای مردم (مصرف کنندگان واقعی) چه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهادری جهرمی افزود: درست است که سهامداران این دو شرکت خودرو سازی نیز بخشی از مردم هستند و باتوجه به تورم ضروری است قیمت عرضه خودرو نیز به روز شود، اما اگر بخشی از زیان انباشته قبلی خودروساز با افزایش قیمت حل می شود در سوی دیگر نیز باید روشن شود آورده اش برای عموم مردم چه خواهد بود.

وی تصریح کرد: اختلاف نظرهایی در خصوص استخراج قیمت تمام شده خودرو یا ضعف هایی که در کیفیت خودرو وجود دارد وجود داشت و تدابیری برای این منظور اتخاذ شد و به طور ویژه نیز تاکید براین شد که خودروهایی که عرضه می شود باید دست مصرف کننده واقعی برسد. 

بهادری جهرمی بیان کرد: فاصله نرخ کارخانه با بازار آزاد باید برداشته شود. اصلی ترین راهکار این مساله افزایش عرضه و جلوگیری از سوداگری است.

سخنگوی دولت گفت: پیش شرط هایی برای خودرو سازان به منظور افزایش عرضه خودرو در بازار و بهبود کیفیت خودروها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: خودروسازها پیشنهاداتی برای افزایش قیمت ها ارائه کردند که به نوعی هزینه تمام شده به علاوه درصدی سود بود که ستاد تنظیم بازار با این پیشنهاد موافقت نکرد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که شرط افزایش قیمت باید مشهود بودن سیر بهبود در تغییرات کیفیت باشد و تکلیفی را برای وزارت صمت قرار داد که هم  احصای مواردی که باید ارتقا پیدا کند هم نظارت مستمر و ارائه گزارش به ستاد است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: باید رضایت مردم از خودروهای داخلی حاصل شود، لذا ارتقا رضایت مندی مردم و افزایش عرضه خودرو از پیش شرط های مصوبه ستاد تنظیم بازار است و تاکید شد افزایش قیمت خودرو نه به میزان پیشنهادی خودروسازان بلکه با روال سابق شورای رقابت محاسبه شود.

بهادری جهرمی گفت: محور مباحث در جلسه ستاد تنظیم بازار این بود که از بین رفتن سوداگری ها باید به طرز محسوس قابل احصا باشد و گرنه دولت چک سفید امضا به خودرو ساز نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه فضای خودروسازها باید به سمت فضای رقابتی برود، بیان داشت: تا زمانیکه قمیت گذاری دستوری باشد رقابت شکل نمی گیرد و به تدریج باید با افزایش عرضه و نزدیک کردن عرضه و تقاضا این قیمت گذاری دستوری کم کم کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خودرو سخنگوی دولت کیفیت دولت ستاد تنظیم بازار بهادری جهرمی افزایش قیمت سخنگوی دولت افزایش عرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش قیمت خودرو عجیب شد/ آخرین قیمت سمند، تیبا، ساینا، دنا و شاهین + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی روند بازار خودرو حاکی از آن است که در طول ۲۴ ساعت گذشته قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو ۵ میلیون تومان گران شد و با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۷ میلیون تومانی، به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان رسیده است.

در این میان، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ اما ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و ۸۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان قیمت داشت. اما پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۷ میلیون تومانی، ۷۰۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. در عین حال، پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ طی ۲۴ ساعت گذشته در حدود ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و ۸۴۵ میلیون تومان شد. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم ۵ میلیون تومان گران شد و ۸۷۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. تارا دنده‌ای V۱ هم ۲۰ میلیون تومان ارزان شده و ۸۳۰ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ در بازار ۳۹۷ میلیون تومان به فروش رفت. تیبا هاچ‌بک EX مدل ۱۴۰۱ هم در بازار به قیمت ۴۰۲ میلیون تومان رسید.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ بدون تغییر، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما بدون تغییر، یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ اما با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۶۵ میلیون تومان به فروش رفت. اما راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۳۵ میلیون تومان است. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۴۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۴۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و ۸۶۵ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۹۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۸۷۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۴۵۵ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم ۳ میلیون تومان گران شد و به قیمت ۴۳۵ میلیون تومان رسید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894662

دیگر خبرها

  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • تشکیل ۳۰ هزار پرونده عدم انجام تعهد برای خودروسازان
  • افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نفت با بستن تنگه هرمز
  • قیمت این خودرو ۸۰ میلیون تومان ریخت
  • الاکلنگ سرمایه‌گذاران کوچک با عرضه مسکن
  • جهش قیمت خودرو عجیب شد/ آخرین قیمت سمند، تیبا، ساینا، دنا و شاهین + جدول
  • بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان
  • چرا قیمت طلا در ویتنام بیش از قیمت‌های جهانی است؟
  • لزوم هدایت نقدینگی به تولید
  • بازگشت خودرو به بورس؟