Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@05:17:20 GMT

ساخت مسکن حمایتی در زمین دانشگاه خرم آباد!

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۱۷۲۳

ساخت مسکن حمایتی در زمین دانشگاه خرم آباد!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق‌مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با زیویار استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح جامع شهر نورآباد لرستان (الحاق ۷۸ هکتار اراضی دولتی به محدوده شهر جهت طرح جهش تولید مسکن) ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن مصوبه آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ خود، موضوع " الحاق ۷۸ هکتار اراضی دولتی موسوم به الفت آباد به شهر نورآباد - جهت اختصاص به امر مسکن مطابق قانون جهش تولید مسکن" مصوب جلسه مورخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان را با توجه به صورتجلسه مورخ ۱۹ مهر ۱۴۰۰ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و به شرح زیر اتخاذ تصمیم کرد:

۱- با عنایت به اینکه بنا به اذعان مشاور تهیه‌کننده طرح به دلیل شرایط توپوگرافی اراضی امکان بارگذاری صرفاً در حدود ۴۰.۵ هکتار از سایت فراهم است، ضمن موافقت با الحاق این بخش از اراضی مقرر می‌کند مابقی اراضی تحت کاربری پارک و فضای سبز درحریم شهر تثبیت شود

۲ -طرح آماده‌سازی اراضی الحاقی با لحاظ شروط زیر تهیه و به تصویب کمیسیون ماده پنج استان برسد

-بستر و حریم کلیه آبراهه‌های متداخل با سایت دقیقاً مطابق نظر آب منطقه‌ای استان در نقشه لحاظ شود

-سرانه‌های خدمات هفت‌گانه پشتیبان سکونت حداقل به اندازه سرانه‌های مصوب طرح جامع تأمین شود

- رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیر عامل خصوصاً در نظام همجواری کاربری‌ها الزامی است

ضمناً این شورای عالی در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، با عنایت به ضرورت استفاده از اراضی مازاد در اختیار مؤسسات و دستگاه‌های دولتی و…، مقرر می‌کند با پیگیری مستمر اداره کل راه و شهرسازی و تحت نظارت استاندار لرستان، اراضی مازاد تحت‌اختیار دانشگاه لرستان (خرم آباد) و سایر اراضی دولتی داخل محدوده شهرهای این استان جهت تأمین مابقی اراضی مورد نیاز قانون مذکور مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: وزارت راه و شهر سازی پربیننده ترین قیمت مسکن در غرب تهران (آذر ماه ۱۴۰۰) قیمت مسکن در رشت ( محبوب‌ترین محلات) مالیات باورنکردنی ثروتمندان ایرانی قیمت پنت هاوس های تهران گران تر از بورلی هیلز آمریکا ریل متروی تهران از اصفهان رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن اراضی مسکن ملی مسکن حمایتی نهضت مسکن ملی دانشگاه خرم آباد راه و شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قزوینیان گفت: فشاری که شرایط اقتصادی به اقشار مختلف جامعه وارد می کند آثار آن در اداره کل راه و شهرسازی استان در فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار مشهود است.

وی به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: پروژه های حمایتی نهضت ملی مسکن از متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی در بخش خودمالکی را ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی را ۹۲ درصد اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد