Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:51:03 GMT

تولید جهان تا ۵۰ تن رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۲۶۴۹

تولید جهان تا ۵۰ تن رسید

این، اظهاراتِ حاکی از خرسندی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، در خصوص وضعیت مطلوب و رو به بهبود کارخانه روغن نباتی جهان زنجان است.

چرخ‌های این واحد تولیدی گویا پس از سالها رکود، که تا مرز تعطیلی هم رفت، امروز اما، نه تنها  از حرکت باز نمانده است، بلکه با حرکت رو به جلو، می‌رود تا با توان تولید بالا، بساط ناامیدی و ترس از تعطیلی خط تولید در دل کارگران این کارخانه را برچیده و چشم انداز روشن همراه با امید و انگیزه هرچه بیشتر را برای آنان به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه با جدیت پیگیر تاکیدات رییس جمهور در حوزه صمت استان هستیم، گفت: پیگیری مسائل مربوط به سه حوزه روغن نباتی جهان، سرجین بافت و پسماند روی که مورد تاکید شخص آیت الله رییسی بوده است، از دغدغه های اولویت دار استان در این حوزه است.

ناصر فغفوری افزود: بلافاصله بعد از دستور رییس جمهور، تلاش برای مرتفع کردن مشکلات این سه حوزه آغاز شده است تا مردم استان،  از برکات آنها بهره مند شوند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان از استاندار زنجان هم خواست تا زمان تعیین تکلیف نهایی این سه حوزه به ویژه خطوط تولید روغن نباتی جهان که مورد بازدید شخص رییس جمهور قرار گرفته است، اجازه دهد تلاش صمت استان، برای تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه جهان، برای جلوگیری از تعطیلی خط تولید آن، جدای از اینکه مالکیت فعلی کیست و سرانجام وضعیت آن چه خواهد بود، ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه همین افزایش میزان تولید در کمتر از یک ماه گذشته، حائز اهمیت است، گفت: اما باید توجه داشته باشیم که روغن انبار شده (ماده اولیه تولید روغن) در کارخانه، حداکثر ۸ تا ۱۰ روز نیاز تولید آن را تامین می‌کند. 

                                                     

فغفوری اظهار داشت: باید تلاش کنیم سریع‌تر با توجه به دستو و تکلیفی که رییس جمهور به وزارت صمت محول کرده و استاندار زنجان هم به شدت پیگیر آن است، تامین روغن برای ادامه تولید که در واقع حیات کارخانه به آن وابسته است، انجام و از تعطیلی خط تولید جلوگیری شود که در غیر این صورت، مشکلات بسیاری را در پی خواهد داشت.

رییس صنعت معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه همزمان با تلاش برای تامین روغن مورد نیاز مواد اولیه این کارخانه، باید پیگیر تعیین تکلیف واحد و سایر مسایل آن نیز باشیم، گفت: در مکاتبه انجام شده با وزارت صمت، قید شده است که این کارخانه به دلیل پاره ای مشکلات، قابلیت به روز شدن در اداره ثبت را ندارد و امکان خرید از سامانه جامع تجارت برای آن امکان پذیر نیست و اجازه دهند مانند خرید محموله های قبلی، با واریز نقدی نسبت به خرید و تامین روغن  اقدام شود.

فغفوری البته این را هم گفت که چون کارگران با همین شرایط فعلی هم، با ظرفیت خوب کار می کنند، درست نیست تا تعیین تکلیف آن، در تولید اخلال ایجاد شود.

وی تاکید کرد: پس از تعیین تکلیف، دستگاه‌های ذیصلاح هر نظری داشته باشند، ما  به عنوان دستگاه اجرایی، مکلف به اجرای آن خواهیم بود.

آیت الله رییسی در بازدید از کارخانه روغن نباتی جهان: اجازه نمی‌دهیم تولید در کشور دچار وقفه شود

                                                  

رییس جمهور در سفر ۲۷ آبان ماه امسال به زنجان از کارخانه روغن نباتی جهان بازدید کرد و گفت: اجازه نمی دهیم تولید در این کشور دچار وقفه شود، باید کارخانه روغن نباتی جهان با تمام ظرفیت کار کند.

آیت الله رییسی افزود: خط تولید این کارخانه تقریبا تعطیل است و کند کار می‌کند و فقط ظاهرا سرپا نگه داشته شده است.
رییس جمهور افزود: من به خوبی کارخانه روغن نباتی جهان را می شناسم قبلا وقتی به این کارخانه آمده بودم به استاندار(وقت) گفتم این کارخانه را راه بیندازید و در مدت کوتاهی راه اندازی شد.
آیت الله رییسی با اشاره به شباهت مشکلات این کارخانه با مجموعه کیوان در همدان گفت: کارگران با لباس های کارگری معطل ایستاده اند و آماده کار هستند، خط تولید هم آماده است، اما اقدام نمی‌کنند.
رییس جمهور تاکید کرد: ما اجازه نمی دهیم تولید در این کشور دچار وقفه شود، باید کارخانه روغن نباتی جهان با تمام ظرفیت کار کند.
آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه کسی که کارخانه روغن نباتی جهان را در اختیار دارد تعدادی دیگر از این کارخانه ها را هم در کشور در اختیار گرفته است، خطاب به مدیرداخلی کارخانه خاطر نشان کرد: به کسی که این کارخانه را در اختیار دارد بگویید نمی‌تواند فقط به شکل اسمی و با ظاهرسازی کارخانه را اداره کند.
رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های کشور تصریح کرد: از نظر حقوقی این واحد با مشکلات زیادی در واگذاری و ادامه فعالیت روبه رو است و این معطل ماندن قابل تعقیب و پیگیری است.
آیت الله رئیسی با تاکید به مدیران استانی مبنی بر پیگیری بازگشایی واقعی کارخانه روغن نباتی جهان و استفاده حداکثری از توان کارگران آن، گفت: شرط واگذاری کارخانه ها و واحدهای اقتصادی و صنعتی باید تولید و اشتغال کارگران باشد. این ظاهر سازی ها نمی‌تواند ثروت های بزرگ کشور را معطل کند. الان باید ۸۰۰ کارگر اینجا باشند نه اینکه با ۸۰ کارگر ظاهر سازی کنند.
رییس جمهور همچنین از وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار و دادستان زنجان خواست راه اندازی این کارخانه با جدیت دنبال شود.
کارخانه روغن نباتی جهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن نباتی کشور بود که در جریان انتقال از استان البرز به استان زنجان به مدرن‌ترین دستگاه‌های روز دنیا تجهیز شده بود. این واحد تولیدی نیز یکی از واحدهای صنعتی پرشمار کشور است که در جریان اجرای ناصحیح سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی دچار مشکل شده و علاوه بر کاهش چشمگیر تولید، تعداد زیادی از کارگران آن نیز اخراج شدند.

بر اساس نظر دیوان محاسبات مشکلات تعهدات ارزی شرکت سرجین‌ بافت رفع شده است

رییس صنعت معدن و تجارت استان زنجان، در خصوص مصوبه سفر ریاست جمهوری در خصوص رفع مشکلات تعهدات ارزی شرکت سرجین‌ بافت هم افزود: بر اساس مکاتبات دیوان محاسبات با سرجین بافت، پس از بررسی ها و تبادل نظر کارشناسی، هیچ منعی برای رفع تعهدات ارزی این واحد تولیدی وجود ندارد و همه نظرات کارشناسی و قضایی، به نفع سرجین بافت است.

فغفوری با بیان اینکه در این میان اما، هنوز مشکل عدم همراهی و تعامل بانک صادرات کشور، با این شرکت حل نشده است، تصریح کرد: با وجود اینکه رفع مسئله سرجین بافت، جزء مصوبات ریاست جمهوری است، بانک صادرات اما، برای هر رأیی که به نفع واحد تولیدی صادر می‌شود، بلافاصله طرح شکایت می‌کند.

                                                       

وی با اشاره به اینکه، با هماهنگی‌های به عمل آمده، مقرر شد نامه‌ای با امضای استاندار زنجان مبنی بر تاکید بر اهمیت مصوبه، به خاطر حضور رییس جمهور در کارخانه و دستور ویژه برای پیگیری، به بانک صادرات ارسال شود، گفت: از آنجاییکه باید گزارش رفع مشکل این واحد قبل از ۲۸  آذر به مرکز ارسال شود، تلاش می کنیم با ابلاغ بانک مرکزی به بانک صادرات، پروسه حل مشکل این واحد طی شود تا بتوانیم برای این مجموعه تزریق اعتبار هم داشته باشیم.

رییس صنعت معدن و تجارت استان زنجان، در خصوص عملیاتی کردن مصوبه انتقال پسماند روی هم که در سفر رییس جمهور در دستور کار قرار گرفت، افزود: با هماهنگی وزارتخانه، مقرر شده است که  اوایل هفته آینده نشستی با حضور استاندار زنجان و نمایندگانی متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست و بخش های مربوطه در محل وزارتخانه، مبنی بر تعیین تکلیف آن تشکیل شود .

 وی اظهار امیدواری کرد با مساعدت مسئوولان ذیربط، مصوبات سفر رییس جمهور به زنجان در سریعترین زمان ممکن، عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور در سفر به زنجان با حضور در شرکت ریسندگی نخ پنبه سرجین بافت در جریان کار این شرکت قرار گرفت. شرکت سرجین بافت با سرمایه گذاری ارزی بالغ بر ۵۰ میلیون یورو و سرمایه گذاری ریالی بالغ بر هزار میلیارد تومان با پیش بینی اشتغالزایی یک هزارو ۵۰۰ نفر در زنجان فعال می‌شود.

با راه اندازی این واحد در استان سالانه ۱۵ هزار تن ریسندگی نخ پنبه صورت خواهد گرفت. در این واحد تولید پارچه، رنگرزی ، تکمیل و دوخت پوشاک صنعتی انجام خواهد شد.
پیش بینی شده است با رفع مشکل تعهد ارزی و تامین آب این واحد، فاز اول آن تا پایان سال جاری و فاز دوم در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید روغن خوراکی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری زنجان پروندهٔ خبری ۱۰۰ روز با دولت مردم دهمین سفر استانی رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید روغن خوراکی وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید روغن خوراکی زنجان صنعت معدن و تجارت استان زنجان کارخانه روغن نباتی جهان استاندار زنجان واحد تولید آیت الله رییسی رییس جمهور واحد تولیدی سازمان صنعت تعیین تکلیف سرجین بافت خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۲۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: مازندران به عنوان نگین سرسبز ایران از مزیت‌های ویژه‌ای در تولید و تامین محصولات کشاورزی برخوردار می‌باشد به نحوی که رتبه اول در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده و برخورداری از موهبت دریا و بنادر مستعد و قابل توسعه منطقه ویژه اقتصادی و قرار گرفتن در جایگاه منطقه آزاد تجاری، فرصت‌های بسیار مناسبی را در تامین امنیت غذایی و کالا‌ها و محصولات مورد نیاز کشور دارد که توجه مسئولین بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آن یک امر ضروری می‌باشد.

وفائی نژاد با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت رشد و توسعه فعالیت‌های تجاری با کشور‌های حوزه خزر شکل گرفته است، افزود: برخورداری و مزیت‌های حوزه خزر از جهت توسعه صادرات، خصوصا محصولات کشاورزی و نیز تامین کالا‌های مورد نیاز کشور از جمله روغن خام، گندم، دانه‌های روغنی، خوراک دام و ... همچنین ورود موقت کالا و ترانزیت و سوآپ آن می‌تواند منجر به توسعه چندوجهی استان و رشد اقتصاد دریاپایه گردد.

وی تسریع در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله توسعه فعالیت‌های حمل و نقل ریلی و ایجاد شرکت‌های حمل و نقل سراسری و بین المللی و توسعه راه‌ها و ایجاد سیلو‌ها و مخازن را از ضروریات توسعه فعالیت‌های تجاری بر شمرد و تصریح کرد: این امر می‌تواند در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال و سرمایه گذاری و خلق موقعیت‌های جدید برای توسعه استان گردد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ضرورت توجه به سرمایه گذاری پایدار برای ذخیره استراتژیک کالا از جمله ایجاد سیلو و مخازن روغن خام در استان را فرصتی مناسب برای دور زدن تحریم‌ها و پدافند غیرعامل در مقابل تهدیدات برشمرد و افزود: پروژه ساخت ۲۵ هزار تن مخازن روغن نکا و ضرورت تسریع در مصوبات دولت در این خصوص موجب رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه خواهد بود.

وفائی نژاد در پایان به مزیت‌های تامین کالا‌های اساسی از جمله واردات ۸۰۰ هزار تن گندم و روغن خام که در دولت سیزدهم از مسیر بنادر استان مازندران صورت گرفت، اشاره کرد و اظهار داشت: بهره برداری از ظرفیت بنادر شمالی می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش تراز تجاری و رونق اقتصادی و توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های حاشیه خزر، تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی و کالا‌های اساسی و استراتژیک کشور و دور زدن تحریم ها، کاهش هزینه‌های تمام شده واردات کالا‌های اساسی و صرفه جویی در منابع را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • مخبر: دستگاههای ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود