Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران از نامه رئیس جمهور به رؤسای کمیته امداد و بهزیستی در رابطه با جشن ازدواج ۱۱۰ عروس و داماد معلول با عنوان حمایت از این مراسم توسط این دو نهاد خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ صبح امروز سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور در محل دفتر انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با علی همت محمودنژاد مدیرعامل این مجموعه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودنژاد مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در ابتدای این دیدار با اشاره به پرونده‌های معلولان در این مجموعه و استقرار 7 دفتر با حضور مددکاران از سوی انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در نقاط مختلف تهران فعال هستند، گفت: البته ما در سایر شهرها و استان‌های سطح کشور شعبه داریم و خدمات ارائه می‌شود.

محمودنژاد ادامه داد: کمیته امداد 54 هزار معلول تحت پوشش خود دارد که امیدواریم ریاست این نهاد رایزنی را با آقای عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام دهد تا پرونده‌های این افراد در بهزیستی هم در ارتباط با ارائه خدمات توانبخشی واگذار شود تا بتوانند این افراد از خدمات اشاره شده استفاده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از معلولان در استان‌های مختلف دسترسی مناسبی به بهزیستی ندارند اما دسترسی آنها به کمیته امداد راحت‌تر است و می‌توانند خدمات خود را دریافت کنند.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با اشاره به پیگیری کمیته امداد در فرایند پرداخت وام به مدد جویان خود تأکید کرد: زمانی که مددجوی امداد وام خود را دریافت می‌کند این مسئله از طریق کمیته امداد پیگیری می‌شود اما در سازمان بهزیستی به اینگونه است که وقتی وام به مددجویان پرداخت می‌شود آنها رها می‌شوند و هیچ نظارتی پس از پرداخت وام به این افراد وجود ندارد.

محمودنژاد با اشاره به هزینه‌های هنگفت وسایل و تجهیزات توانبخشی، تأکید کرد: اخیراً در جلسه‌ای که با آقای قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی هم داشتیم به این موضوع اشاره شد که در این جلسه عنوان شد که باید دهک معلولان براساس شدت معلولیت مورد توجه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: اخیراً نیز در بوستان ولایت 500 دستگاه ویلچر در اختیار معلولان قرار گرفت که در هیچ کجای دنیا این اتفاق صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران اضافه کرد: تا پیش از کرونا نیز سالیانه هزاران نفر از معلولان به سفر راهیان نور اعزام می‌شدند. سالیانه حدود 5 هزار نفر از معلولان به مشهد اعزام می‌شدند علاوه بر اینکه 5 هزار نفر نیز به شمال اعزام و سالیانه 100 نفر از معلولان به مکه مشرف می‌شدند علاوه بر اینکه تعداد قابل توجهی از معلولان نیز موفقیت‌های قابل توجهی را در ارتباط با کوهنوردی و فتح قله‌ها داشته‌اند.

محمودنژاد با اشاره به برگزاری جشن ازدواج 110 زوج معلول، خاطرنشان کرد: هرساله مراسم جشن ازدواج 110 عروس و داماد معلول با همراهی کمیته امداد در برج میلاد برگزار می‌شود که این مراسم در تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران از نامه آیت الله رئیسی به ریاست کمیته امداد و بهزیستی در رابطه با حمایت از ازدواج 110 عروس و داماد معلول با عنوان حمایت از این مراسم خبر داد و گفت: همچنین هرساله مراسم عیدانه معلولان در صورتی که مصادف با شهادت یا وفات ائمه نباشد مراسم عیدانه با حضور 6 هزار نفر از معلولان در یکی از بوستان‌های پایتخت برگزار می‌شود ضمن اینکه سالیانه 15 تا 20 هزار نفر معلولان درماه مبارک رمضان در مراسم افطاری شرکت می‌کنند.

محمودنژاد با اشاره به احداث بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی ویژه معلولان، تأکید کرد: این ورزشگاه در خیابان فدایان اسلام قرار دارد که در زمان قالیباف شهردار وقت تهران احداث شده است.

به گزارش تسنیم، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام راحل نیز ضمن آمادگی این نهاد برای همکاری و مشارکت با انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران برای ارائه خدمات به معلولان، اظهار کرد: ما قدردان معلولان هستیم و مسئولان باید از جان و دل برای این عزیزان خدمت‌رسانی کنند.

وی با اشاره به شرایط سخت زندگی معلولان تصریح کرد: مسئولیت بهزیستی نسبت به کمیته امداد بسیار سخت و دشوار است که این مسئله را بنده بارها اشاره کرده‌ام که امیدواریم با حضور آقای قادری شاهد خدمت‌رسانی بهتر از گذشته به معلولان باشیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: علاوه بر قیمت تجهیزات و وسایل توانبخشی مسئله دیگری که بسیار مهم است نگهداری از معلولان است که این مسئله بسیار سخت و دشوار است.

اجرای سامانه امداد هوشمند ویژه نیازمندان و حذف مراجعات حضوری به کمیته امداد واریز 35 میلیارد دیگر توسط بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد

انتهای پیام/

دیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایراندیدار رئیس کمیته امداد با مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مددجویان کمیته امداد سازمان بهزیستی مددجویان کمیته امداد سازمان بهزیستی نفر از معلولان کمیته امداد جشن ازدواج هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی(ره) تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، غلامعلی محمدی در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) که به میزبانی کمیته امداد برگزار شد، با ابراز قدردانی از کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور حمایت از زندانیان و خانواده زندانیان نیازمند به‌ویژه مبتنی بر تفاهم‌نامه فی‌مابین در سال‌های اخیر اظهار کرد: کمک به این خانواده‌ها و تلاش برای توانمندسازی آنان، نقطه مشترک فعالیت‌ها و همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) است؛ بی‌تردید کمک به خانواده زندانیان را به عنوان یکی از اقدامات اصلی سازمان در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اصل فردی بودن مسئولیت کیفری زندانیان افزود: مجازات متوجه شخص زندانی است، بنابراین قرار نیست خانواده زندانی هم آسیب ببینید، بر همین اساس سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) با انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌هایی در تلاش هستند، این قشر را تحت حمایت قرار دهند.

انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها در راستای حمایت جدی از خانواده زندانیان نیازمند است

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست یادآور شد: خانواده زندانیان به‌طور عمومی نیاز به حمایت و کمک دارند، در خصوص مجازات زندانی نیز بیشترین آسیب متوجه همین خانواده‌ها است، بنابراین هدف حمایت جدی از این قشر است.

وی افزود: امروز از سوی سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مختلفی ازجمله اشتغال‌زایی، توانمندسازی، مهارت‌آموزی، تأمین هزینه‌های معیشتی، تحصیل فرزندان و ازدواج آنان به خانواده زندانیان نیازمند ارائه می‌شود و این خدمت‌دهی را جزو وظایف خودمان می‌دانیم.

لازم به ذکر است، این تفاهم‌نامه همکاری به مدت سه سال و در استمرار تفاهم‌نامه قبلی میان این دو مجموعه با محوریت ارتقا و بهبود سطح همکاری مشترک دو دستگاه درجهت استقرار نظام عدالت اجتماعی، کنترل آسیب‌های اجتماعی، تقویت بنیان خانواده، گسترش و تعمیق خدمات اجتماعی، رفع مشکل معیشتی و به‌طور کلی حمایت از گروه هدف شامل خانوارهای سرپرست زندانی و زندانیان آزادشده نیازمند به امضا رسیده است.

کد خبر 745446

دیگر خبرها

  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی