Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:06:28 GMT

کنترل هوشمند کرونا از فردا در فارس آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۴۳۹۳

کنترل هوشمند کرونا از فردا در فارس آغاز می‌شود

ایسنا/فارس جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: پس از ایجاد محدودیت همگانی به کنترل هوشمند کرونا رسیده‌ایم و از فردا این اقدام طی ۵ مرحله و در ۵ هفته انجام خواهد شد.

اسماعیل محبی‌پور شنبه ۲۰ آذر در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هدف از اجرای این طرح را مدیریت کنترل و مبارزه با بیماری کرونا از طریق تبادل اطلاعات برخط در بستر سامانه امید دانست و گفت: این طرح با صیانت از سلامت شهروندان زمینه را برای فعالیت اقشار مختلف مردم را در محیطی امن و سالم فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او همچنین با اشاره به اینکه در برخی کشورهای اروپایی و امریکا و آفریقا سویه جدید ویروس کرونا شناسایی شده است، بیان کرد: سویه جدید به کشورهای همسایه رسیده و به دلیل مراودات با کشور و به ویژه استان فارس شرایط را بسیار ویژه کرده است و از همین رو همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند همچنین تزریق واکسن نیز مورد تاکید مجدد است. 

محبی‌پور ارکان اصلی این طرح را واکسیناسیون و غربالگری در سه محور خدمت‌دهندگان، خدمت‌گیرندگان و محیط خدمت برشمرد و گفت: این طرح در سراسر کشور به‌صورت هماهنگ اجرا می‌شود که در فاز نخست آن تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران مشمول اجرای طرح هستند. 

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: مراجعان و شاغلان مراکز خدماتی ملزم به داشتن گواهی دو دوز واکسن با ارائه کارت واکسن یا ارائه آزمایش PCR منفی در فاصله هر ۱۵ روز یکبار برای مراجعه به مراکز خدماتی هستند؛ در غیر این صورت اجازه حضور نخواهند داشت بنابر این کارکنان می‌بایست از مرخصی استحقاقی استفاده کنند و مراجعین نیز امکان بهره‌برداری از امکانات‌ و کسب خدمات نخواهند داشت.

او با بیان اینکه درصورتی که پاسخ منفی براساس آخرین آزمایش ثبت شده در سامانه اثبات نشود، امکان بهره‌مندی از خدمات نخواهد بود، ادامه داد: از همین رو ضروری است در وهله اول همه واکسن را تزریق کنند هم کارکنان دستگاه‌های اجرایی و هم مراجع‌کنندگان. 

محبی‌پور درباره تکالیف دستگاه‌های اجرایی نیز در این طرح گفت: مسئول اجرای این طرح روسا و مدیران دستگاه‌ها هستند. همچنین، اطلاعات، انتظامات و دژبانی‌ها باید در این باره توجیه شوند و نیز حراست‌ها و بازرسی‌ها براساس تکالیف خود اعمال نظارت خود را تقویت کنند. 

او همچنین از صداو سیما، رسانه‌های مکتوب و برخط و نیز فعالان فضای مجازی درخواست کرد در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیق و کافی را به مردم ارائه دهند. 

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس روسا و مدیران دستگاه‌ها باید کارکنان خود را توجیه کنند.

این مقام مسئول در ادامه از دانشگاه علوم‌پزشکی درخواست کرد که ارزیابی مجددی صورت دهند و گفت: چنانچه احتمال نیاز به افزایش فعالیت و مراکز واکسیناسیون باشد همچنان با قوت این اقدام را عملی خواهیم کرد. 

محبی‌پور با اشاره به ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: متاسفانه ۱۵ درصد جمعیت مقیم استان فارس برای واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند و ضروری است این افراد به این مهم اقدام کنند؛ افزون بر این شناسایی این افراد باید انجام شود.

او ایجاد امنیت جمعی را مشروط به هماهنگی همه مردم دانست و گفت: کمیته ‌های ۱۱گانه ستاد مبارزه با کرونا فعال است تا فاز به فاز این طرح را پیش بریم. 

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا درباره وضعیت شیوع کرونا در کل کشور اظهار کرد: نقاط قرمز شیوع کرونا به حداقل تعداد در بیست ماه گذشته رسیده و از سویی میزان فوتی‌ها در ۱۸ استان کشور طی ۲۴ ساعت گذشته صفر یا یک نفر بوده است. 

او با اشاره به اینکه تا امروز ۱۱۰ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است، ابراز داشت: این مهم از برکات همراهی و همکاری مردم با دستگاه‌ها است و امروز واکسن کرونا در انواع مختلف به وفور در داخل کشور موجود است. 

محبی‌پور وضعیت استان را از نظر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن در مقایسه با کل کشور مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در استان فارس در تزریق دوز سوم کمی عقب هستیم و ضروری است مردم موضوع را جدی‌ بگیرند و برای تزریق دوز سوم به مراکز مراجعه کنند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: با تزریق دوز سوم می‌توان بسیاری از محدودیت‌ها را رفع کرد. 

او در ادامه ضمن تبریک روز پرستار عنوان کرد: بیست ماه مجاهدت اعضای کادر درمان و شکیبایی و بردباری آنان در کنترل و مهار و مبارزه با ویروس کرونا شایسته تقدیر است و امید است با همت همگانی و مشارکت جامع و مستمر موفق شویم ایمنی همگانی را اعلام کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز استانداری فارس اسماعیل محبی پور ستادمبارزه با کرونا کرونا در ایران طرح محدودیت هوشمند ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا دستگاه ها محبی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت دستجات آزاد اسکیت سرعت از فردا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت ایران از فردا (پنجشنبه) به میزبانی استان مرکزی و در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان آغاز خواهد شد.   این مسابقات در ۲ بخش آقایان و بانوان به میزبانی آکادمی اسکیت اراک برگزار خواهد شد و اسکیت‌بازان روز پنجشنبه سی‌ام فروردین ماه در بخش آقایان و روز جمعه سی و یکم فروردین ماه در بخش بانوان برای تعیین نفرات برتر با هم مصاف خواهند داد.   گفتنی است ورزشکاران در پیست ۲۰۰ متر و در مواد ۲۰۰ متر رقابتی، ۵۰۰ متر، ۱۰۰۰متر به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.   مرحله بعدی این رقابت‌ها نیز روز‌های ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در پیست ROAD و به میزبانی آکادمی ملی اسکیت آزادی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز بارش های رگباری بهاره از فردا
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • راهپیمایی حمایت از اقدام مقتدرانه نیرو‌های مسلح، فردا در فارس
  • ‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود
  • آغاز رقابت دسته آزاد اسکیت سرعت از فردا
  • آغاز رقابت دستجات آزاد اسکیت سرعت از فردا
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» فردا رونمایی می‌شود
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت بانکی در ۶ بانک
  • فرمانده مرزبانی : کنترل مرزهای کشور هوشمند و به صورت پهپادی و تصویری انجام می شود
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد