Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، معرفت آذری عصر شنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش علوفه تلاش می‌کنیم تا تأمین نهاده‌های دامی را به صورت ملی و استانی پیگیری کرده و دغدغه‌های دامداران به ویژه عشایر ساکن در مناطق مغان را با کیفیت مطلوب فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در بازدیدی که اخیراً از کارخانه تولید خوراک دام در اردبیل داشتیم، قرار شد ۵ هزار تن ذرت سیلویی خریداری و در بین دامداران جامعه عشایری توزیع شود که قیمت این نهاده نصف کاه و کلش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: در شرایط خشکسالی جامعه عشایری برای تأمین نیاز علوفه دام و طیور خود با مشکلات و دغدغه‌های جدی روبه‌رو هستند که برای حل این مشکلات و نگرانی‌ها ما نسبت به تأمین به موقع نهاده‌های دامی اقدام کرده و در ۳ ماه پایانی سال همین فعالیت‌ها را ادامه می‌دهیم.

آذری افزود: با این حمایت‌ها تلاش کردیم تا زمینه حفاظت و حراست از دام‌های مولد فراهم آید و کشتار کمتری را در این حوزه شاهد باشیم که قطعاً فرآیند حمایتی مانع از کشتار دام‌های مولد در منطقه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار پوشش بیمه دام جامعه عشایری و سایر محصولات تولیدی آنها، تلاشمان بر این است تا با بهره‌گیری از شرایط موجود در استان بتوانیم نیازمندی عشایر را به موقع تأمین کرده و به تقویت نظام دامداری در این حوزه کمک کنیم.

آذری اضافه کرد: جامعه عشایری کوچ‌رو که هم اکنون در منطقه قشلاقات مغان ساکن هستند با گذشت ۳ ماه از فصل پاییز با تنش آبی و کمبود منابع آب نیز روبه‌رو بودند که سعی کردیم با استفاده از تانکرهای آبرسانی نیازمندی آنها را به ویژه برای دام و احشام تأمین کنیم.

کد خبر 5373072

منبع: مهر

کلیدواژه: عشایر خشکسالی علوفه ذرت خوراک دام دام و طیور نهاده های دامی فصل پاییز آبرسانی ویروس کرونا بوشهر روز پرستار آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مطالبات مردم لرستان از دولت روز دانشجو سیدابراهیم رئیسی عکس استانها گرگان سانحه تصادف کرمانشاه خرم آباد جامعه عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۵۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر کل امور عشایری استان با بیان اینکه مهمترین مشکلات عشایر در بخش‌های آبرسانی، راه،  سوخت و خوراک دام است گفت: این موارد در نشست امروز بررسی شد. رضایی افزود: قرار است به زودی ۸۰۰ پنل خورشیدی بین خانوار‌های عشایری استان توزیع شود که تنها ۱۰ درصد هزینه آن را عشایر پرداخت می‌کنند. وی گفت: از طریق ۳۵ تانکر نیز به ۵ هزار خانوار عشایری استان آبرسانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت