Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت گفت: کمیسیون بهداشت و کمیته پرستاران در تلاش برای پیگیری و تحقق مطالبات این قشر هستند و این کار کمترین کاری است که با وجود دو سال تلاش بی وقفه در دوران کرونا برای آنها انجام می دهیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن فتحی با تبریک ولادت حضرت زینب ( س ) و روز پرستار به تمامی پرستاران زحمتکش و پرتلاش کشور، گفت: حرفه پرستاری بعد از کار در معدن دومین شغل سخت دنیا است و آسیب‌های روحی، روانی و جسمی به طور مداوم پرستاران را تهدید می‌کند  بنابراین باید این شغل در زمره مشاغل سخت قرار گیرد؛ تلاش‌های این قشر در دوران کرونا جایگاه و سختی کار آنها را بر همگان آشکار کردو تا پیش از این مردم اطلاع چندانی نسبت به شغل سخت این قشر نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حقوق پرستاران زحمتکش نباید ضایع شود، افزود: سلامت پرستاران به دلیل خستگی ناشی از شیفت‌های طولانی، اضافه‌کاری اجباری و مرگ بیماران در معرض خطر قرار دارد و به طور قطع این موضوع در کیفیت خدمات ارائه شده بر بیماران تاثیرگذار خواهد بود و پرستاران باید از سلامت عمومی مناسبی برخودار باشند تا بتوانند به خوبی به بیماران خدمات رسانی کنند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه پرستاران بدون تعطیلی و مرخصی با تلاش شبانه روزی در حال خدمت به مردم هستند، ادامه داد: با تمامی تلاش‌ها و سختی کاری که دارند کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند در این رابطه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال 86 تصویب شده اما همچنان اجرای آن بر زمین مانده و به طور قطع دولت سیزدهم باید اجرای آن را در دستور کار قرار دهد البته مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت مجلس نهایت اهتمام خود را برای اجرای این قانون به کار خواهد برد.

فتحی با انتقاد از کمبود شدید پرستار در کشور، گفت: کمبود نیرو از عوامل موثر در شیفت‌‌های اجباری پرستاران است و تعداد این قشر متناسب با تخت‌های بیمارستانی نیست و به صورت جدی نیاز است افزایش یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به پیگیری پرداخت فوق العاده خاص و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی و طرحی بدون سهمیه کادر سلامت توسط این کمیسیون، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان و کمیته پرستاران در تلاش برای تحقق این مهم هستند و تمامی تلاشمان را خواهیم کرد که عملیاتی شود و این کار کمترین کاری است که با وجود دو سال تلاش بی وقفه در دوران کرونا برای کادر سلامت انجام می دهیم؛ انتظار می رود مردم با رعایت جدی پروتکل های بهداشتی پرستاران و کادر سلامت را در ارائه خدمات رسانی به مردم کمک و همراهی کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت کادر سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

به گزارش جماران؛ وزارت خارجه قطر ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه پیشنهادی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل آن را روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه عنوان کرد. 

وزارت خارجه قطر امروز (جمعه) در بیانیه‌ای گفت، شکست شورای امنیت در تصویب پیشنویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل بار دیگر ناتوانی این شورا را در ایفای نقش و مسئولیت خود در چهارچوب حفظ صلح و امنیت بین‌المللی علی‌الخصوص در سایه جنگ وحشیانه علیه نوار غزه برملا کرد؛ جنگی که به بدترین بحران انسانی جهان در قرن بیست‌ویکم منجر شده است.

وبگاه لبنانی النشره نوشت، این وزارتخانه بر «رویکرد ثابت کشور قطر و حمایت آن از حقوق مشروع ملت برادر فلسطینی و در راس آن حق تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی» تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است
  • عملیات وعده صادق نشان داد ما می توانیم از هر نوع پدافندی عبور کنیم
  • مسوولان دماوند در امر جمع آوری سگ های بلاصاحب بیشتر تلاش کنند
  • عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی ایران را افزایش داد/ عبور از گنبد آهنین خارق‌العاده بود
  • اقدام مشروع سپاه پاسخ به اسراییل و حامیانش بود
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • انسداد ارتباط بیش از۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی جنوب سیستان وبلوچستان
  • ارتباط بیش از ۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی مسدود شده است