Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:02:37 GMT

طلاب توانمند جذب منصب قضا می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۷۶۷۲

طلاب توانمند جذب منصب قضا می‌شوند

به گزارش شنبه شب مرکز خبر حوزه، در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام علیرضا امینی مدیر مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی و محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه تشکیل شد، تفاهم‌نامه همکاری با موضوع بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و آموزشی و توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی توسط نمایندگان طرفین به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش حاکیست: براساس این تفاهم‌نامه، طلبه‌های شاغل به تحصیل در مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی در مقاطع مختلف تحصیلی مورد توافق طرفین پس از طی دوره‌های آموزشی مجتمع و دریافت مدرک تحصیلی حقوق و قضای اسلامی و یا فقه و حقوق با گرایش‌های مرتبط آن از حوزه‌های علمیه و همچنین طلبه‌هایی که دارای حداقل مدرک تحصیلی سطح ۲ حوزه بوده و دوره‌های پیش نیاز مجتمع را گذرانده و موفق به دریافت گواهینامه شرکت در این دوره باشند، می‌توانند با گذراندن دوره کارآموزی قضایی، در منصب قضا در قوه قضاییه مشغول به خدمت شوند.

گزارش می‌افزاید: طلبه‌هایی که موفق به گذراندن دوره‌های سطح ۲ مجتمع شده‌اند و یا در حال حاضر به عنوان دانش پژوه مجتمع در حال تحصیل در مجتمع هستند به تدریج جهت طی مراحل گزینش قضات براساس آیین‌نامه‌های مربوط، به قوه قضاییه معرفی خواهند شد.

همچنین خاطرنشان شده است: بر مبنای تفاهم‌نامه منعقده پذیرفته‌شدگان آزمون‌های ورودی مجتمع پس از تاریخ انعقاد تفاهم‌نامه، در بدو ورود جهت طی مراحل گزینش به معاونت منابع انسانی قوه معرفی می‌شوند و در صورت پذیرفته‌شدن با بهره‌مندی از امتیازهای کارآموزی قضایی، دوره‌های مورد نیاز مجتمع را به پایان رسانده و با دریافت مدرک مربوطه در اختیار قوه قضاییه قرار خواهند گرفت./

برچسب‌ها حوزه علميه قم قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم قوه قضاییه حوزه علميه قم قوه قضاییه قوه قضاییه تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند

به گزارش صدای ایران، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار‌های جداگانه با مقامات و همتان خود در کشور‌های عراق، چین و برزیل دیدار کرد.

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است