Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در سال‌های گذشته خودروسازان در بخش قیمت تاکسی تخفیف‌هایی را لحاظ می‌کردند و بخشی از سود تسهیلات بانکی را پرداخت می‌کردند. اما امروز خودروسازان آن سود تسهیلات بانکی را که پرداخت نمی‌کنند هیچ، فرایند صدور پیش فاکتور خودرو‌های تاکسی را هم متوقف می‌کنند. از طرف دیگر قیمت این خودرو‌ها هم هر سه ماه یکبار تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره شرایط مورد نیاز برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور به میزان گفت: تحقق این مساله به فراهم بودن شاخصه‌هایی مربوط می‌شود که من بار‌ها درباره آن‌ها صحبت کرده ام. برای مثال از ابتدای آذرماه سال جاری مجددا آن شرکت خودروسازی که وظیفه تولید خودرو‌های تاکسی جدید را بر عهده دارد صدور پیش فاکتور را متوقف کرده و گفته تا قیمت اصلاح نشود من پیش فاکتور صادر نمی‌کنم. همین وقفه‌هایی که در بحث نوسازی ناوگان اتفاق می‌افتد فراروند را کُند می‌کند. از طرفی برنامه ریزی مالی راننده تاکسی مبتنی بر این است که با مبلغی که فراهم کرده خودرو را نوسازی کند. اما از سی آبان این فرایند متوقف شده و خودروساز گفته باید قیمت خودرو اصلاح بشود تا من پیش فاکتور را عرضه کنم.   وی ادامه داد: واقعیت این است که اصلاح قیمت به یکباره باعث افزایش ده تا پانزده درصدی نرخ خودرو می‌شود. پس باز راننده تاکسی با یک چالش جدیدی مواجه خواهد شد. حالا سوال این است که این راننده کسری بودجه را از کجا باید فراهم کند؟ نکته اینجاست که در شرایطی که قیمت خودروی تاکسی افزایش پیدا می‌کند فراهم کردن این مبالغ جدید امکان برنامه ریزی را از ما و از رانندگان تاکسی سلب می‌کند. اینکه به طور ناگهانی و در یک لحظه پانزده یا بیست میلیون تومان به قیمت خودرو اضافه بشود فشار بسیار زیادی به رانندگان تاکسی‌ها وارد می‌کند. چون فراهم کردن این پول برای قشر رانندگان تاکسی واقعا سخت و دشوار است. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهد تا فرایند نوسازی ناوگان تاکسیرانی به کُندی پیش برود.   بیشتر بخوانید: نباید برای تولید مد‌های حمل و نقل بازار انحصاری ایجاد کرد   مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور با بیان اینکه ما به یک طرح جامع با محوریت دولت نیازمند هستیم اذعان داشت: هر زمانی که محوریت موضوع در دولت با حمایت همراه شده ما توانسته ایم طرح‌های نوسازی موفقی را به اجرا در بیاوریم؛ بنابراین لازم است تا همه دستگاه‌ها به ما در این زمینه کمک کنند. از جمله خودروساز در راستای مسوولیت اجتماعی اش باید به ما کمک کند. مگر ما به چند دستگاه خودرو برای نوسازی این ناوگان نیاز داریم؟ ما در سال به بیست هزار خودرو برای نوسازی نیاز داریم. اگر بنا به درصد تولیدی که شرکت خودروساز دارد بخواهیم این موضوع را محاسبه کنیم تولید خودروی تاکسی رقمی به مراتب کمتر از پنج درصد را شامل می‌شود. پس این موضوع در معادلات اقتصادی شرکت خودروساز هم خیلی تاثیرگذار نخواهد بود.   ضامنی اضافه کرد: برای همین انتظار ما این است که متولیان این شرکت خودروسازی بیایند و قیمت خودرو‌های تاکسی را به صورت یک ساله ثابت نگه دارند. به یاد داشته باشیم در سال‌های گذشته خودروسازان در بخش قیمت تاکسی تخفیف‌هایی را لحاظ می‌کردند و بخشی از سود تسهیلات بانکی را پرداخت می‌کردند. من نمی‌خواهم بگویم مانند گذشته عمل بشود. اما امروز خودروسازان آن سود تسهیلات بانکی را که پرداخت نمی‌کنند هیچ، فرایند صدور پیش فاکتور خودرو‌های تاکسی را هم متوقف می‌کنند. از طرف دیگر قیمت این خودرو‌ها هم هر سه ماه یکبار تغییر می‌کند. وقتی به این گونه با این حوزه‌ای که منافع عمومی جامعه را در بر دارد برخورد می‌شود پس طبیعی خواهد بود که روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور به کُندی پیش برود.   انتهای پیام/ برچسب ها: مرتضی ضامنی ناوگان تاکسیرانی نوسازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ناوگان تاکسیرانی نوسازی سود تسهیلات بانکی ناوگان تاکسیرانی خودرو های تاکسی نوسازی ناوگان شرکت خودروساز پیش فاکتور قیمت خودرو خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش

 پس از امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، طرح جایگزینى تاکسى هاى فرسوده با تاکسى هاى برقى آغاز شد. در این توافق نامه که به امضاى سامان فیروزى مدیرعامل کرمان موتور و شادى ملکى سرپرست تاکسى رانى شهر تهران رسید، تاکسیرانان مشمول طرح، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، مى توانند با مراجعه به شرکت کرمان موتور در این طرح جایگزینى ثبت نام نمایند.

در این طرح فروش اقساطی، تاکسی برقی کرمان موتور با پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان (شامل آورده راننده و مبلغ حاصل از اسقاط تاکسی فرسوده) به همراه ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرمان موتور و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید انجام می‌شود. دوره بازپرداخت تسهیلات کرمان موتور نیز ۱ تا ۵ ساله برای خریداران لحاظ خواهد شد.

قیمت تاکسی برقی کرمان موتور ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این ثبت نام اعلام شده است که خرید به صورت نقدی ۲۵ میلیون تومان تخفیف برای خریدار لحاظ خواهد شد.

براساس این گزارش، تاکسی برقی کرمان موتور یا جک ای۵۰ آ (JAC E ۵۰ A) از ۱۲۴ کیلووات قدرت و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر بهره می‌برد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۷.۶ ثانیه است.

تاکسی برقی کرمان موتور قابلیت ۴۰۲ کیلومتر پیمایش با یکبار شارژ را داراست و حداکثر ظرفیت باتری این خودرو ۵۰.۱ کیلووات ساعت می‌باشد.

تجهیزات ایمنی خودرو جک ای۵۰ شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، ترمز پارک برقی + اتوهلد، و سنسور و دوربین عقب است.

در خصوص امکانات رفاهی در این خودرو می‌توان به سنسور باران، سیستم صوتی با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی، کروز کنترل، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

مدت زمان گارانتی تاکسی برقی کرمان موتور ۵ سال با ۱۵۰ هزار کیلومتر و باتری آن، ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر اعلام شده است. ثبت نام این خودرو از طریق مراجعه متقاضی واجد شرایط به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی انجام می‌شود.


منبع: عصر ایران

tags # خودرو برقی ، کرمان موتور سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت