Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@18:00:45 GMT

در دو ماه اخیر چند رستوران تعطیل شد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۸۶۹۵

در دو ماه اخیر چند رستوران تعطیل شد؟

رئیس اتحادیه رستوران‌دار‌ها از تعطیلی ۳۰ درصد رستوران‌ها در دو ماه اخیر خبر داد. سید علی اصغر میرابراهیمی رئیس اتحادیه رستوران‌دار‌ها افزود: بسیاری از رستوران‌دار‌ها به دلیل مشکلات بسیار مجبور به تعطیلی واحد‌های صنفی خود شده و به مشاغل دیگر روی آورده‌اند. بطوریکه در ۲ تا ۳ ماه اخیر حدود ۳۰ درصد از رستوران‌دار‌ها واحد‌های صنفی خود را تعطیل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میرابراهیمی گفت: قیمت مواد اولیه، اجرت کار، بیمه و مالیات همه برای رستوران‌داران گران است. رستوران‌ها هم مواد اولیه را خریداری می‌کنند، زعفران از هر کیلو ۱۱ میلیون ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به هر کیلو ۳۷ تا ۳۸ میلیون تومان رسیده است. ما که مرغداری و شالیزار نداریم که تحت تاثیر افزایش قیمت این اقلام قرار نگیریم. با وجود این افزایش قیمت زیاد در مواد غذایی و موارد دیگری مانند بیمه و مالیات همکاران ما در رستوران‌ها به مشکلات جدی برخورد کرده‌اند.

وی افزود: بسیاری از رستوران‌دار‌ها به دلیل این مشکلات عدیده مجبور به تعطیلی واحد‌های صنفی خود شده و به مشاغل دیگر رو آورده‌اند. در ۲ تا ۳ ماه اخیر حدود ۳۰ درصد از رستوران‌دار‌ها واحد‌های صنفی خود را تعطیل کرده‌اند. وقتی ملک اجاره‌ای باشد و هزینه‌های اجاره هم اضافه شود مجبور به این کار می‌شوند.

رئیس اتحادیه رستوران‌دار‌ها گفت: میزان تقاضا هم در همین مدت زمان حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد هم کاهش داشته است. مردم در شمال شهر اوقات فراغت بیشتری دارند و بیشتر از رستوران‌ها استفاده می‌کردند، ولی با وضعیت فعلی تقاضای عضویت جدید در شمال شهر هم کاهش زیادی داشته و می‌توان گفت کاهش در این منطقه بیشتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رستوران‌ها به طور کلی وضعیت خوبی ندارند و عرضه و تقاضا کاهش یافته است و بنابراین رستوران‌دار‌ها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: افزایش قیمت ایران رستوران ها مواد غذایی میرابراهیمی رستوران دار ها واحد های صنفی خود رستوران ها ماه اخیر ۳۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو طی دو سال گذشته در کرمان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمهدی قویدل صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای اجرای قوانین مربوطه مبتنی بر الزام واحدهای صنفی املاک و خودرو بر گذراندن دوره‌های تخصصی و دریافت پروانه تخصصی از ابتدای سال 1401 تا پایان سال گذشته، 17 دوره 32 ساعته برای متقاضیان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه محتوای این دوره‌ها آشنایی با قواعد و اصول قرارداد نویسی براساس قانون مدنی، قانون ثبت و تعزیرات و غیره است، گفت: تعداد شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی اخذ پروانه تخصصی در حوزه املاک و خودرو هزار و 303 نفر بوده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ادامه داد: تعداد 740 نفر از پذیرفته‌شدگان مشاورین املاک و خودرو موفق به اخذ پروانه تخصصی شدند که جهت صدور پروانه به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته و در راستای نظارت از واحدهای صنفی املاک و خودرو با تشکیل یک کارگروه نظارت با حضور نماینده دادستان، نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و نمایندگانی از سایر ادارات شامل تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن و اتاق اصناف از بیش از 200 واحد صنفی بازرسی به عمل آمده است، گفت: تعداد 65 واحد به دلیل نداشتن پروانه کسب، تخلفات قانونی و صنفی پلمب شدند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی
  • کشف ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه