Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:53:05 GMT

پل‌های عابرپیاده رشت، گرفتار در ترافیک مشکلات

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۸۸۲۰

پل‌های عابرپیاده رشت، گرفتار در ترافیک مشکلات

به گزارش ایرنا، افزایش ایمنی عبور و مرور عابران پیاده، ایجاد آرامش و کاهش اضطراب عبور از عرض خیابان‌های شلوغ، جلوگیری از حوادث تلخ، کاهش تصادف و مشکلات ترافیکی از مزایای ساخت پل‌های عابر پیاده است، اما متاسفانه برخی از این پل‌ها در رشت برای عبور و مرور شهروندان از امنیت مورد نظر برخوردار نیست.

حضور معتادان، کارتن خواب‌ها، دستفروشان در حاشیه و روی پل‌ها، تاریکی  و خرابی پل‌های مکانیزه از مشکلات تعدادی از پل‌های عابر پیاده رشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی نصب تابلوهای تبلیغاتی بر روی این پل ها به دلیل محدود کردن دید آنها موجب عدم امنیت جانی و مالی به ویژه در ساعات شب برای شهروندان می‌شود و به همین دلیل معمولا شهروندان از این پل ها برای عبور و مرور استقبال نمی‌کنند.

یکی از شهروندان رشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ضرورت ایجاد پل‌های عابر پیاده در سطح شهرها گفت: این پل ها برای عبور امن مردم ساخته می‌شود اما متاسفانه در برخی موارد به دلایل مختلف بسیار ناامن تر از شرایط عبور مردم از خیابان است.

مسعود رحیمی با انتقاد از نصب تابلوهای تبلیغاتی در پل‌های عابر پیاده افزود: تاریکی داخل پل ها ناشی از نصب تابلوهای تبلیغاتی و عدم دید عمومی ، پل های عابر پیاده را به مامنی برای ارازل و اوباش و همچنین دزدها تبدیل کرده است. در واقع ساعات شب در پل های عابر پیاده سطح شهر امنیت جانی و مالی احساس نمی‌شود.

وی گفت: تاریکی و تبدیل شدن پل های عابر پیاده به محل حضور معتادان و کارتن خواب ها موجب شده است تا کاربرد دیگری جز کاربرد اصلی داشته باشند و مردم از خدمات آن بی‌بهره بمانند.

وی با بیان اینکه پل‌های عابر پیاده رشت به نام مردم ساخته می‌شود اما کاربردی غیر از عبور و مرور آنان دارد، اضافه کرد: متاسفانه بیشتر این پل ها اکنون به کانون تابلوهای تبلیغاتی تبدیل شده که سودش را عده ای دیگر می‌برند.

وی اظهار داشت: تعدادی از پل های عابر پیاده در رشت نیز با نام پل مکانیزه عابر پیاده مستقر شده اند اما عملا در اغلب موارد خراب بوده و مکانیزه عمل نمی کنند.

آسانسور یکی از پل‌های عابر پیاده شهر رشت سه شنبه گذشته به دلیل بی احتیاطی معتادان دچار حریق شد البته در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید و آتشنشانان نسبت به مهار حریق و جلوگیری از گسترش آتش اقدام کردند اما تکرار این حوادث نگران کننده است.

رئیس شورای اسلامی رشت در این باره می‌گوید: متاسفانه گلایه شهروندان از وضعیت پل‌های عابر پیاده مکانیزه رشت روز به روز در حال افزایش است اما شورای ششم در حفظ امنیت و منافع شهروندان رشت با کسی تعارف ندارد.

محمدحسین واثق کارگرنیا در جلسه‌ای با پیمانکاران پل‌های عابر پیاده مکانیزه و مدیران ذیربط شهرداری با بیان اینکه پل‌های عابر پیاده با هدف تسهیل در عبور و مرور شهروندان در رشت راه‌اندازی شد، افزود: اگر چه این پل ها به لحاظ سیما و منظر شهری مورد پذیرش نیست اما راه اندازی این پل‌ها با هدف حفظ ایمنی و سلامت شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

تذکر کتبی به شهردار رشت

رئیس شورای اسلامی رشت با بیان اینکه برای رفع مشکل پل‌های عابر پیاده مکانیزه به شهردار رشت به‌ صورت مکتوب تذکر داده‌ام، افزود: این موضوع را در جلسه علنی گذشته شورا تذکر داده‌ام که در صورت عدم توجه، طرح سؤال از شهردار رشت به‌ واسطه بی‌توجهی نسبت به وضعیت پل‌های عابر پیاده مکانیزه رشت و عدم امنیت شهروندان رقم می‌خورد.

وی با انتقاد از خرابی دائمی برخی از پل‌های عابر پیاده مکانیزه در شهر رشت گفت: پل‌های عابر پیاده مکانیزه با هدف تسهیل در عبور و مرور و حفظ ایمنی شهروندان به ویژه افراد دارای مشکلات جسمی و حرکتی تعبیه شده اند، اما متاسفانه به دلیل خرابی دائمی و عدم ایمنی تعدادی از پل‌های مکانیزه، موجب نارضایتی شهروندان شده است.

واثق کارگرنیا با اشاره به وظایف پیمانکاران و شهرداری بر اساس قرارداد فی مابین آنها اظهار داشت: پیمانکاران وظیفه‌ دارند درباره پل‌های عابر پیاده بر اساس تعهداتشان عمل کنند ضمن اینکه شهرداری رشت نیز باید نسبت به مفاد قانونی قرارداد فی‌مابین متعهد باشد.

رئیس شورای اسلامی رشت درباره خاموشی پل های عابر پیاده مکانیزه و با انتقاد از موضوع تصریح کرد: حتی اگر آسانسور برخی از پل‌های عابر پیاده مکانیزه سالم باشد، به‌ دلیل تاریکی، حضور افراد معتاد و سایر موارد استفاده از برخی از این پل‌ها امکان‌پذیر نیست بنابراین برای رفع این موارد نیز باید اقدام جدی شود که رفع همه این موارد به شهردار تاکید شد.

نظارت مستمر بر پل‌های عابر پیاده انجام می‌شود

رئیس سابق سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت گفت: ۲۵ پل عابر پیاده در این شهر فعال است که در مجموع یک شرکت پیمانکاری و سه سرمایه گذار بومی و غیربومی برنده بر مبنای مزایده مسئولیت پل ها را عهده دارند.

علیرضا قانع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پل‌های عابر پیاده در رشت یک سری مکانیزه و تعدادی هم غیرمکانیزه هستند، اظهار داشت: از این تعداد هشت پل عابر پیاده غیرمکانیزه با اتمام دوره  ۱۲ ساله سرمایه‌گذاری اکنون در اختیار شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت است که به مزایده گذاشته شده است.

وی افزود: هشت پل عابر پیاده مکانیزه نیز  ۱۰۰ درصدشان از سوی سرمایه‌گذار بوده و حفظ و نگهداری آن نیز بر عهده سرمایه‌گذار مربوطه است که یکی از  این پل ها طی هفته جاری دچار حریق شده که تحت نظارت شرکت بوده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت بیان داشت: در حال انجام فرآیندهای قانونی به منظور الزام این شرکت برای انجام تعهداتش هستیم و جلسه‌ای نیز با این شرکت انجام شده است.

قانع با بیان اینکه آسانسور هفت پل دیگر زیر نظر این شرکت نیز فعال نیست، اظهار داشت: شرکت مربوطه تعهداتی دارد که پی گیر مباحث حقوقی در این زمینه هستیم تا خسارت های ناشی از کارنکردن این آسانسورها را دریافت کنیم.

وی اظهار داشت: ۲ پل مکانیزه در محدوده خیابان جانبازان شهر رشت نیز مربوط به شرکتی غیربومی است و امسال سال آخر سرمایه گذاری اش است که با این پیمانکاران نیز چالش داریم.

قانع با تاکید بر اینکه بر پله ها نیز نظارت مستمر انجام می‌شود، اضافه کرد: هر روزی که پل‌ها غیرفعال باشد به پیمانکاران اخطار داده می‌شود چون آنها موظفند پیگیری کرده و در صورت عدم رسیدگی متحمل جریمه‌های سنگینی خواهند شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت خاطر نشان کرد: حفظ، نگهداری و نظافت پل‌های عابر پیاده بر عهده سرمایه گذار است و از سوی این سازمان نیز نظارت انجام می‌شود.

وی با اشاره به سرقت آسانسور پل های عابر پیاده در دوره‌های مختلف اظهار داشت: ۱۰ سارق در این ارتباط دستگیر و در زندان به سر می‌برند.

حال مسئول پل‌های عابرپیاده رشت چه شهرداری باشد و چه پیمانکار و سرمایه گذار، مردم از مدیریت شهری خواستار رفع مشکلات در حوزه این سازه ها و اطمینان خاطر برای عبور و مرور از این پل‌ها هستند و امیدوارند که با توجه به تذکرات شورانشینان رشت به شهردار و پیمانکاران و سرمایه‌گذاران مربوطه این مشکلات سریعتر مرتفع شود.

رشت دارای حدود ٧٠٠ هزار نفر جمعیت است که در طول روز به یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر می رسد.

برچسب‌ها رشت شهرداری رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شهرداری رشت گیلان رشت شهرداری رشت گیلان منظر و فضای سبز شهرداری رشت پل های عابر پیاده مکانیزه پل های عابر پیاده پل های عابر پیاده تابلوهای تبلیغاتی سازمان سیما سرمایه گذار عبور و مرور برای عبور پیاده رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد

سرهنگ  رابعه جوانبخت  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در ساعت ۰۲:۳۰ شب گذشته در مسیر بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی به شرق قبل از پل فرهنگ یک دستگاه جرثقیل نیسان که در این مسیر در حال تردد بوده به علت عدم توجه به جلو به شدت با یک نفر عابر پیاده برخورد می‌کند. 

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه سرعت زیاد نیز در این حادثه علت عدم توانایی راننده در کنترل خودرو بوده گفت: سرعت زیاد این جرثقیل نیسان باعث شده راننده دیگر نتواند وسیله خود را کنترل کند و در مواجهه با عابر دیگر کاری از دستش برنیامده و چون زمانی برای ترمز کردن و ایست کامل نداشته با عابر پیاده به شدت برخورد می‌کند. 

او افزود: متاسفانه در اثر شدت ضربه عابر پیاده در محل حادثه فوت می‌کند. 

سرهنگ جوانبخت گفت: بلافاصله پس از دریافت این خبر تیم کارشناسی پلیس راهور پایتخت، در محل حادثه حاضر شدند و با ایمن سازی محدوده تصادف برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار به بررسی علل و عوامل این تصادف پرداختند. 

او بیان کرد: به همین علت، در این محدوده شاهد بار ترافیکی به علت توقف خودرو‌ها برای دیدن حادثه تصادف بودیم که با تلاش همکاران و خارج کردن این وسیله از موقعیت تصادف بار ترافیکی کاهش یافت و به وضعیت قبل بازگشت. 

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب تصریح  کرد: تمام حواس راننده حین رانندگی می‌بایست معطوف به رانندگی کردن باشد و طبق قوانین، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه حین رانندگی ممنوع می‌باشد و رانندگان گرامی کاملاً باید به جلو توجه کافی داشته باشند تا بتوانند رانندگی ایمن و بدون حادثه‌ای داشته باشند. 

در انتها سرهنگ جوانبخت بیان کرد : امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط کلیه کاربران ترافیک، شاهد وقوع چنین حوادث تلخی در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • راننده نیسان عابر پیاده‌ای را کشت
  • برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد
  • اصلاح پله برقی‌های معیوب پل‌های عابرپیاده
  • ساخت زیرگذر عابر پیاده بلاک کرج کردان برای عبور ایمن شهروندان
  • پل‌های عابرپیاده مکانیزه کرمانشاه در حال تعمیر است
  • ورود نسل جدید پل‌های عابر پیاده به تهران
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان