Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@01:49:04 GMT

باند 17ساله‌های زورگیر مشهد دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۹۴۰۳

باند 17ساله‌های زورگیر مشهد دستگیر شدند

 پسرک با پدرش به کلانتری آمده بود تا از افرادی شکایت کند که در یک کوچه خلوت از او زورگیری کرده بودند. زورگیران تمام دارایی پسر نوجوان را که یک گوشی هوشمند تلفن همراه بود، با تهدید قمه از او گرفته بودند.

به گزارش رکنا، ترس ناشی از رویارویی با زورگیران هنوز با پسرک بود و نمی توانست چگونگی وقوع حادثه را تشریح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در حالی به پلیس اعلام می شد که تعدادی دیگر از شهروندان نیز شکایت های مشابهی را اعلام کرده بودند که بیشتر آن ها در بولوار ابوطالب و خیابان های اطراف آن رخ داده بود و همین موضوع نشان از سریالی بودن این سرقت ها داشت تا جایی که با دستور سرهنگ حسین دهقانپور، رئیس پلیس مشهد، مأموران کلانتری شفا مأموریت یافتند تا از راز این سرقت ها که بیشتر مال باختگان پسرهای نوجوان بودند پرده بردارند.

افسران تجسس کلانتری شفا با کنار هم چیدن قطعات مختلف این پازل شرارت که سرنخ های آن را مال باختگان به پلیس اعلام کرده بودند، متوجه شدند که این زورگیری و گوشی قاپی ها بیشتر در ساعات ابتدایی شب که تاریکی بر شهر سایه می اندازد رخ می دهد.

موضوع دیگری که مهم ترین سرنخ مأموران شد، وجود یک موتورسیکلت آبی رنگ و سه سرنشین آن بود که با پوشاندن صورت های خود با ماسک های بهداشتی مرتکب سرقت ها می شدند.

احتمال نوجوان بودن سارقان

تیم تجسس کلانتری براساس تجربه خود و از آنجا که سارقان سه نفره با یک موتورسیکلت مرتکب سرقت می شدند، احتمال دادند که آن ها نوجوان باشند و بدون سابقه قبلی دست به این اعمال خشونت آمیز می زنند.

همین موضوع به همراه دیگر سرنخ هایی که مناطق وقوع سرقت را نشان می داد، موجب شد تا گشت کلانتری بررسی های ویژه و جامعی را در دستور کار قرار دهند. که نتیجه آن چهره زنی اولیه متهمان بود.

در جست و جوی متهمان

مأموران با توجه به یافته های اخیرشان، تحقیقات میدانی خود به منظور شناسایی سارقان را تشدید و به صورت هدفمند اقدامات خود را برای یافتن این مجرمان آغاز کردند.

در این میان گروهی از افسران گشتی کلانتری شفا به سه سرنشین یک موتورسیکلت آبی رنگ در زیر پل ابوطالب مشکوک شدند و بدون جلب توجه این افراد را تحت نظر گرفتند.

عملیات تعقیب نامحسوس ادامه داشت که آن ها با پیچیدن درون یک کوچه خلوت ناگهان جلوی پسری نوجوان را گرفتند، برق تیغه چاقو چشم پسرک را تار کرده بود که ناگهان متهمان متوجه حضور گشت پلیس شدند.

تعیقب و گریز در کوچه های شهر

متهمان با دیدن خودرو گشتی پلیس که به آن ها دستور ایست می داد، با سرعت از محل متواری شدند و مأموران تعقیب و گریز را آغاز کردند.

دستورهای پی در پی مأموران به منظور بازداشتن متهمان از فرار هم مؤثر نبود و آن ها همچنان به فرار خود ادامه می دادند. اما راننده موتورسیکلت با توجه به سرعت زیاد و نشستن دو نفر دیگر پشت سرش در یک خیابان فرعی تعادل موتورسیکلت را از دست داد و این وسیله نقلیه واژگون شد.

پیش از هرگونه عکس العملی مأموران توانستند راه فرار مجدد را بر متهمان ببندند و این افراد درحالی که دستبند دست هایشان را به هم قفل کرده بود، راهی کلانتری شدند.

گوشه ای از جرائم 17ساله های خطرناک

بررسی های اولیه نشان داد که ظن افسران تجسس کلانتری درست بوده و هر سه متهم که با یکدیگر رفیق هستند، 17سال بیشتر ندارند و برای همین موقع زورگیری به سراغ افراد کم سن و سال می رفته اند.

با آغاز بازجویی ها آن ها با توجه به اینکه در صحنه جرم دستگیر شده بودند، نتوانستند موضوع را انکار کنند و به چند فقره سرقت اعتراف کردند. این درحالی است که تاکنون 13شاکی به کلانتری مراجعه کرده و از این افراد شکایت کرده اند.

کشف 30فقره سرقت

به گفته فرمانده انتظامی مشهد، تحقیقات تکمیلی در این پرونده که از سوی افسران تجسس کلانتری انجام شده نشان می دهد که متهمان در 30فقره سرقت نقش داشته اند که با هماهنگی های انجام شده تحقیقات از متهمان ادامه دارد.

سرهنگ حسین دهقانپور با اشاره به سن پایین متهمان که هیچ سابقه کیفری تاکنون نداشته اند، یک بار دیگر بر توجه خانواده ها به فرزندانشان تأکید کرد و گفت: بررسی پرونده های نوجوانان بزهکار نشان می دهد که بیشتر این افراد در خانواده هایی حضور دارند که مشکلات اجتماعی این زندگی ها را از هم پاشیده است و پدر و مادرها کوچک ترین نظارتی بر رفتار فرزندانشان ندارند.

منبع: شهرارا

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا زورگیری سرقت اخبار حوادث سرقت زورگیری زورگیری در مشهد زورگیری و سرقت سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت فال بازیگران زن معروف بازار آزاد شاهرخ استخری ریحانه پارسا ریحانه پارسا اینستاگرام ریحانه پارسا بازیگر ریحانه پارسا برهنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۹۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: در چند روز گذشته با توجه به اشراف اطلاعات در پلیس آگاهی ۷۴ نفر زورگیر عنف و قاپ زن در قالب در ۲۱ باند دستگیر شدند.

وی افزود: از مخفیگاه زورگیران بیش ۵۰۰ دستگاه گوشی مسروقه کشف شده که در اسرع وقت تحویل مالباختگان می‌شود.

سردار ولیپور گودرزی گفت: این افراد بیشتر سابقه دار بودند و به واسطه هماهنگی خوبی که با دستگاه قضا داریم بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد و حتماً با پابند الکترونیک رصد خواهند شد.

وی ادامه داد: از طرح‌هایی که در حال انجام است پایش الکترونیکی مجرمین بوده که در سایر استان‌ها هم راه اندازی شده و به منظور کاهش جرم است و در نهایت باعث رضایت مندی مردم شود.

وی گفت: سرقت مسلحانه کاهش یافته است اما سلاح در دسترس مجرمان بوده و ما در حال برخورد با این افراد هستیم.

سردار ولیپور گودرزی گفت: قانون تشدید مجازات که در حال پیگیری است در این امر مؤثر خواهد بود.

وی گفت: در زمینه کنکور هم کارگروهی تشکیل شده که فراجا هم عضو آن است و حتماً اقداماتی برای بهتر برگزار شدن آن انجام می‌دهیم.

کد خبر 6087351

دیگر خبرها

  • باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
  • دستگیری ۷۴ زورگیر عنف در قالب ۲۱ باند
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد دستگیر شد
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز
  • سارق حرفه‌ای محتویات درون خودرو در کهگیلویه دستگیر شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق زورگیر دستگیر شد
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • ۲ سارق در خرمشهر دستگیر شدند
  • دستگیری سارق قطعات خودرو در مشهد