Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و بنا به اعلام این مرجع، مجموع شمار مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل به ۱۳۱ نفر در شبانه روز گذشته کاهش یافته که پایین‌‎ترین رکورد ۶ ماه گذشته است.

این میزان بستری همزمان مبتلایان کرونا در استان اردبیل ۷۶۶ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در ۳.۵ ماه پیش در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، طی شبانه روز گذشته ۱۹ فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که این میزان بستری روزانه مبتلایان نیز نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در ۳.۵ ماه قبل، ۱۷۰ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل همچنین گزارش داد که در ادامه روند نزولی شیوع کرونا، آمار جان‌باختگان کرونا در این استان نیز روند نزولی را طی می‌کند به طوری که طی شبانه روز گذشته با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان، مجموع فوتی‌های پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان، به رقم ۲ هزار و ۵۸۸ نفر رسید.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت آبی قرار دارد و شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان روند کاهشی آرامی را طی می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از مراجعه ۴۲ فرد مشکوک به ابتلای کووید.۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل در شبانه روز گذشته خبر داد و بیان کرد: امیدواریم که این استان دچار موج ششم کرونا نشود.

دکتر شهرام حبیب زاده همچنین از بستری شدن ۳۹ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۳ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

وی وضعیت کنونی شیوع کرونا در استان اردبیل را همچنان شکننده خواند و با اشاره به احتمال ورود سویه اومیکرون ویروس کرونا به کشور و صعودی شدن شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان گفت: کنترل شیوع کرونا بدون همراهی مردم میسر نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های بیله‌سوار، نیر، کوثر، گرمی، سرعین، خلخال، اصلاندوز و نمین در وضعیت آبی و شهرستان مشکین‌شهر، پارس‌آباد و اردبیل در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی در ادامه اعلام کرد: تاکنون بالای ۹۳ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال ساکن در استان اردبیل دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر حبیب‌زاده گفت: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۶۸۷ هزار و ۱۵۱ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

وی با اشاره به تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۷۷ درصد جمعیت هدف در استان اردبیل افزود: تاکنون ۸۹۷ هزار و ۲۹۷ دُز واکسن نوبت اول و ۷۵۷ هزار و ۶۸۴ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: به رغم افزایش سرعت و امکان واکسیناسیون در استان اردبیل با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا، در روزهای اخیر استقبال مردمی از واکسیناسیون کاهش یافته است.

وی از تزریق دُز سوم برای ۳۲ هزار و ۱۷۰ نفر از واجدان شرایط خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی علیه کرونا واکسینه شوند.

دکتر حبیب‌زاده تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

دکتر حبیب زاده در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر دو دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان افزود: طبق هشدارهای قبلی، چرخش شیوع ویروس در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضاهای سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ویروس دلتا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ویروس دلتا بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل کرونا در استان اردبیل مراکز درمانی استان بیماری کووید ۱۹ شبانه روز گذشته واکسن کرونا شیوع کرونا حبیب زاده د ز واکسن اردبیل د

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار ورزشکاران سازمان‌یافته استان سمنان به بیش از ۴۶ هزار نفر رسید

حیدریان گفت: ۲۲ هزار و ۷۱ ورزشکار از جامعه بانوان و ۲۴ هزار و ۸۰۴ نفر ورزشکار آقا در استان سمنان سال گذشته ساماندهی شدند.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان بیان کرد: شمار ورزشکاران ساماندهی شده استان سمنان سال گذشته در مقایسه با ۱۴۰۱ افزایش ۶ و ۳۹ صدم درصدی داشت.

این مسوول بر ضرورت توجه به آموزش به منظور حفظ و ارتقاء سلامت جامعه تاکید و اضافه کرد: ۲۰ دوره کارگاه‌های آموزشی با حضور ۴۱۴ شرکت کننده شامل ۲۲۲ خانم و۱۹۲ آقا در استان سمنان سال گذشته برگزار شد.

حیدریان با اشاره به اینکه نظارت و بازرسی بر سلامت باشگاه از سوی ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی انجام می‌شود، اظهار کرد: ۱۲۹ باشگاه در بخش آقایان و بانوان توسط کارشناسان هیات پزشکی ورزشی استان سمنان سال گذشته مورد بازرسی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: هیات پزشکی ورزشی استان سمنان مشاوره روانشناسی و ساختار قامتی به ۲۱۸ ورزشکار شامل ۱۶۱ آقا و ۶۹ خانم سال گذشته ارایه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هافبک استقلال در بیمارستان بستری شد
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر رسید
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • شمار ورزشکاران سازمان‌یافته استان سمنان به بیش از ۴۶ هزار نفر رسید
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان