Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی بابایی روز یکشنبه در جریان سی امین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اظهارداشت: متاسفانه در سال های اخیر شاهد حوادث تلخ و ناگوار بسیاری در بوستان ها و فضاهای عمومی تهران بوده ایم که خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری برجا گذاشته است.

وی با اشاره به نارسایی در آگاهی و ضعف مدیریتی و عدم تخصیص بودجه کافی برای دستیابی به اهداف مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست افزود: وجود مراکز متعدد تصمیم گیری و فقدان هماهنگی در ساختار مدیریتی موجود، فقدان روشی کارآمد جهت نظارت منطقی بر نحوه عملکرد پیمانکاران از جمله مشکلات در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، مطابق مفاد مندرج در برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران، شهرداری به عنوان مسئول اصلی حفظ ایمنی در فضاهای عمومی شهر موظف است به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و افزایش ایمنی تردد شهروندان در فضاهای عمومی، ساختار مدیریت ایمنی، بحران و HSE  شهر تهران را بازنگری و شیوه نامه نظام مدیریت و بازرسی و نظارت بر عملکرد و فعالیت کلیه پیمانکاران را با هدف پیشگیری و کاهش حوادث تدوین کند.

بابایی از شهردار خواست که احکام پیش بینی شده در برنامه پنج ساله سوم در حوزه ایمنی و افزایش تاب آوری شهری به ویژه ماده ۸۹ برنامه را که بر بازنگری در ساختار HSE  شهرداری تهران تاکید دارد، در اولویت قرار داده و با جدیت  به این مهم ورود کنند تا در آینده از تکرار حوادث تلخ جلوگیری شود.

وی افزود: مسئولیت حفظ جان و مال شهروندان در رخداد حوادث در فضاهای عمومی و شهری متوجه تک تک مدیران و مسئولان ذیربط در حوزه مدیریت شهری خواهد بود.

درآمد عوارض ایمنی ساختمان ها به به حساب سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی واریز نمی شود 

این عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: با استناد بند «ج» ذیل ردیف سه تبصره یکم بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران صد در صد درآمدهای حاصل از عوارض ایمنی ساختمان ها موضوع مصوبه «مجوز محاسبه اخذ عوارض ایمنی ساختمان ها در شهرداری تهران» را باید بدون هر گونه دخل و تصرف و مسدودی در خزانه شهرداری صد در صد تخصیص یافته محسوب شده و به حساب سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی واریز کند.

وی افزود: که با توجه به گزارش ها، برغم تاکید این مهم در مصوبات شورا و تبصره های بودجه مصوب سال های اخیر و سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، از ۱۲ مهر ماه، مبالغ وصولی، به حساب سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی واریز نشده است.  

بابایی با بیان اینکه این عملکرد شهرداری تهران در تعارض با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است، به معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران مبنی بر تکمیل فرآیند مذکور و واریز وجوه به حساب آن سازمان تذکر داد.

وی تاکید کرد که کلیه مبالغ وصولی که تا کنون به حساب سازمان واریز نشده است وفق مصوبات شورا در اسرع وقت واریز و از خسارات وارده به دلیل تاخیر در پرداخت های قراردادهای منعقده و اختلال در روند خدمات رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی جلوگیری شود.

عضو شورا خواستار ساماندهی پادگان نیروهوایی در منطقه ۱۳ تهران شد

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خواستار توجه بیشتر شهرداری تهران به مشکلات شهرسازی، وجود بافت فرسوده و ریزدانه، ساماندهی پادگان نیروی هوایی و فقر سرانه های خدماتی و رفاهی منطقه ۱۳ شد.

جعفر شربیانی با ارایه تذکری با اشاره به به نشست هم اندیشی با کارشناسان و مدیران شهرسازی و معماری منطقه ۱۳ در قالب طرح یک چالش یک راه‌حل، گفت: این منطقه کلانشهر تهران دارای بافت ریزدانه و ناکارآمد شهری است.

وی ادامه داد: علاوه بر چالش های بوجود آمده برای ساکنین و تعیین تکلیف نشدن وضعیت پادگان نیروی هوایی و صنایع جنگ افزارسازی وزارت دفاع (ساصد)، کمبود سرانه های خدماتی و رفاهی مطلوب در این منطقه محسوس است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به رویکرد انقلابی شورای ششم انتظار می رود معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با حضور پررنگ تر در مناطق و نواحی شهر تهران نسبت به تصمیم سازی و تصمیم گیری با مشارکت مردمی به رفع چالش های اجرایی با هدف ارائه خدمت مناسبتر به شهروندان اقدامات لازم را انجام دهد.

شربیانی اعمال بسته های تشویقی ویژه بازآفرینی بافت های ناکارآمد منطقه با هدف تسریع در نوسازی بافت و فعال  کردن دفاتر توسعه محله ای در امر تسهیل‌گری و اصلاح پهنه بندی محور خیابان دماوند و بازارچه شهرستانی با اخذ نظرات کسبه و مردم محلی را از جمله محورها دانست.

وی تاکید کرد: تدقیق محدوده حریم امنیتی پادگان نیروی هوایی با هدف رفع محدودیت برای ۲۰۰ ملک بجا مانده در شمال شرقی طرح مذکور و پیگیری تفاهم نامه پیرامون ساماندهی بافت بلافصل صنایع جنگ افزارسازی ساصد ضروری است.

وی گفت: ساماندهی محیطی پادگان نیروی هوایی و صنایع جنگ افزارسازی ساصد با رویکرد حفاظت در جهت تامین سرانه خدمات هفتگانه بصورت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای و در نهایت جلوگیری از ابلاغ بخشنامه های متعدد و متنوع در زمینه ضوابط و مقررارت شهرسازی و عوارض ساختمانی از دیگر اقدامات مورد نیاز برای کاهش مشکلات شهرسازی در منطقه ۱۳ است.

شربیانی یادآور شد:  برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارشناسان بازدید نواحی و دفاتر خدمات الکترونیک شهر به منظور ارتقای دانش تخصصی نیز یکی از نیازهای ضروری است که باید به آن توجه ویژه شود.

برچسب‌ها شورای شهر جلسه علنی شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر جلسه علنی شهر تهران شورای شهر جلسه علنی شهر تهران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی پادگان نیروی هوایی حساب سازمان شهرداری تهران فضاهای عمومی شهر تهران منطقه ۱۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: طی حادثه آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار، هنگام انجام عملیات اطفای حریق یک آتش‌نشان مصدوم شد.

به گزارش مهر، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در خصوص وقوع حادثه آتش سوزی در محله پامنار اظهارداشت: ساعت ۱۲:۳۱ دقیقه امروز یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه در محدوده پامنار، کوچه پرتویی اعلام شد که نیروها از سه ایستگاه به همراه تجهیزات لازم به محل اعزام شدند.

وی افزود: محل آتش سوزی یک کارگاه آهنگری بود که به دلیل کارهای رنگرزی که در آنجا صورت می‌گرفت و مواد اشتعال‌زا وجود داشت حریق رخ داده بود و شعله آن در حال سرایت به طبقه پایین که وسعت بزرگ‌تری داشت، بود، آتش نشانان عملیات را سریعاً آغاز کردند که باعث جلوگیری از گسترش آتش به اطراف شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: یک نفر از آتش نشانان از ناحیه پا حین اطفای حریق دچار مصدومیت شد و خوشبختانه از افراد حاضر در آنجا شخصی دچار مصدومیت نشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اطفای حریق تعمیرگاه موتورسیکلت در «سیمین دشت» فیروزکوه سخنگوی شورای شهر تهران: در ماجرای حریق مترو شوش، مدیریت شهری ۱۰۰ درصد مسئول است/ در جمع آوری دست فروشان شاهد قمه کشی بودیم

دیگر خبرها

  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • گودبرداری غیر اصولی جان مرد جوان را گرفت
  • مانور سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت
  • بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران
  • انجام ۶۵ مورد ماموریت آتش‌نشانی در شهرکرد
  • ارایه خدمات رایگان سلامت در ۱۲۳ نقطه تهران