Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، روح الله غلامی، مدیرکل گمرگ ایلام در خصوص رشد صادرات طی هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ، گفت: از نظر وزنی نسبت به سال گذشته ۱۳۹ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۲۲ درصد رشد صادرات ثبت شده است.

او افزود: ترانزیت کالا از مرز مهران نیز طی مدت یاد شده ۶۲ هزار تن بوده که در مقایسه با سال گذشته ۱۶۴ درصد رشد داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: صادرات مرزی پس از فروکش کردن کرونا در حال بازگشت به دوران اوج است و خوشبختانه با رایزنی مستمر با طرف عراقی هیچ مشکلی از نظر صادرات وجود ندارد.

غلامی بیان کرد: علاوه بر مرز بین المللی مهران ایجاد ۲ بازارچه مرزی در استان ایلام سال ۹۶ در هیات دولت مصوب شده و بازارچه هلاله شمالی نیز در هیات‌های کارشناسی تصویب شده است که امیدواریم بزودی بازگشایی شوند تا بتوانیم سهم صادرات خود را افزایش دهیم.

او با اشاره به عضویت کشور عراق در کنوانسیون تیر مطرح کرد: بحث بورکراسی و تضامین به کشور عراق نیز حل شده و نیاز به رایزنی داریم که بتوانیم از طریق کشور عراق کالا را به سوریه و لبنان صادر کنیم.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان است. 

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد