Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایسنا، صبح امروز بررسی یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه شهر آفتاب» روی میز بررسی قرار گرفت و سوده نجفی با قرائت دلایل فوریت بررسی طرح گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از سالیان متمادی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در تقاطع شهید چمران و خیابان سئول معضلات بسیاری را فراهم آورده که با فقدان تصمیم متولیان امر همچنان به عنوان معضل لاینحل مدیریت شهری باقیمانده است و خسارت زیانبار آلودگی هوا و محیط زیست به دلیل تشکیل صف‌های طولانی و درجا کار کردن خودروها موجب ایجاد ترافیک، اختلال در معابر بزرگراهی و مختل کردن بزرگراه‌های اطراف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اتلاف وقت، سرگردانی شهروندان و صلب آسایش و آرامش به خصوص برای اهالی منطقه باعث شده که به قید فوریت از برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ممانعت انجام شود و کلیه رویدادها به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب منتقل شود.

یک طرح با ۹ تبصره

در ادامه، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به قانون وظایف شوراهای شهر و مصوبات شورای عالی ترافیک و شورای اسلامی شهر گفت: بر اساس این طرح پیشنهادی، شهرداری موظف است با همکاری پلیس راهور و مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی در چارچوب قوانین و مقررات از ابتدای سال ۱۴۰۱ از برگزاری هرگونه نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی تهران جلوگیری کند و نسبت به انتقال نمایشگاه‌ها به مجموعه شهر آفتاب اقدام کند.

وی با بیان اینکه این طرح ۹ تبصره دارد، گفت: بر اساس تبصره‌ها شهرداری تهران مکلف است فضاهای لازم برای برگزاری کلیه نمایشگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ را از طریق سالن‌های موجود و در صورت لزوم به‌کارگیری سازه‌های موقت حداکثر تا پایان ۱۴۰۰ فراهم کند. همچنین باید طرح جامع نمایشگاه شهر آفتاب را تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل کند و بودجه و اعتبارات لازم جهت تکمیل نمایشگاه را در قالب بودجه سال آینده به شورا بیاورد. همچنین می‌بایست کمیته ساماندهی نمایشگاه‌های شهر تهران با حضور نماینده شهردار تهران، رئیس شورا، رئیس پلیس راهور، نماینده وزارت صمت و مدیرعامل شهر آفتاب تشکیل شده و در مورد برپایی نمایشگاه‌ها در مناطق ۲۲گانه به صورت غیرمتمرکز و پراکنده تصمیم‌گیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بر این اساس شهرداری باید با هماهنگی وزارت صمت نسبت به تنظیم تقویم نمایشگاهی سال آینده در محل نمایشگاه شهر آفتاب اقدام کند و هر ۳ ماه یک بار گزارش را به شورای اسلامی شهر ارائه بدهد.

لزوم بررسی طرح با وزارت صمت

همچنین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قرار نبود این نمایشگاه‌ها در تهران برگزار شود، گفت: متاسفانه در دوره قبل مدیریت شهری مجموعه شهر آفتاب تکمیل نشد و به همین دلیل نمایشگاه بین‌المللی دوباره قوت گرفت و می‌بینیم که تقویم نمایشگاهی‌اش بسته شده که قطعا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی ضمن تشکر از پلیس بابت اعتراض به تاثیرات برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در نمایشگاه بین‌المللی تصریح کرد: از سردار حمیدی تشکر می‌کنم که ایستادگی کرد و ساعات کار نمایشگاه را کاهش داد و از اعضای شورا می‌خواهم که به این طرح رأی مثبت دهند تا هر چه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت صمت این مسائل را رفع کنیم، گفت: البته قبلا ما با وزیر صنعت اسبق جلسه گذاشته بودیم و این مشکلات حل و فصل شد اما در دوره قبل نمایشگاه رها شد و به محلی متروکه تبدیل شد و حالا باید کلی هزینه کنیم تا به شکل قبل برگردد و متاسفانه این از اشتباهات دوره قبل بود.

نمایشگاه کتاب بعدی شهر را قفل می‌کند

پرویز سروری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز به عنوان موافق این طرح گفت: نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ در پیش است و اگر این نمایشگاه در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شود خیابان‌ها قفل می‌شود و بهتر است اعضای شورا به یک فوریت این طرح رای دهند تا هر چه سریع‌تر اقدامات اجرایی انجام شود.

اعضای شورای اسلامی شهر با ۲۱ رأی موافق به یک فوریت طرح ‌الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب» رأی مثبت دادند.

کد خبر 642736 برچسب‌ها شوراى شهر تهران شهر آفتاب نمایشگاه بین‌المللی تهران نمایشگاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شوراى شهر تهران شهر آفتاب نمایشگاه بین المللی تهران نمایشگاه نمایشگاه بین المللی تهران شورای اسلامی شهر تهران انتقال نمایشگاه نمایشگاه ها وزارت صمت شهر آفتاب یک فوریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت‌نام کتاب‌فروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت نام کتاب‌فروشی‌ها در سامانه «بازار کتاب» برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روز شنبه (اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آغاز شد.

با توجه به در پیش بودن سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حضور کتابفروشی‌ها در بخش مجازی این نمایشگاه تنها از طریق عضویت در سامانه «بازار کتاب» فراهم است.

کتابفروشی‌هایی که قبلا در این سامانه ثبت‌نام کرده و فعال هستند نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند اما کتابفروشانی که ثبت‌نام ناقص دارند در مهلت ذکر شده برای تکمیل اطلاعات اقدام کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه بازار کتاب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟
  • یک فوریت «طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی» تصویب شد
  • جزییات برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در اردیبهشت امسال | مصلی تهران میزان کتابخوان‌هاست
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • مهلت ثبت‌نام کتاب‌فروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد