Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،   موتورسواران نقابداری که طعمه‌های خود را در پارک‌های خطی مشهد به دام می‌انداختند و به خاطر سرقت گوشی تلفن، صحنه‌هایی خونین و وحشتناک را رقم می‌زدند با تلاش ماموران کلانتری آبکوه مشهد دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی، روز گذشته در تشریح ماجرای «قمه کش‌های مخوف» گفت: به دنبال وقوع چند فقره زورگیری در پارک‌های خطی مشهد که با قمه کشی همراه بود، بلافاصله نیرو‌های انتظامی با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی سرهنگ حسین دهقان پور (رئیس پلیس مشهد) وارد عمل شدند و گشت‌های محسوس و نامحسوس در حوزه‌های انتظامی استقرار یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار ابراهیم قربان زاده افزود: در این میان نیرو‌های گشت کلانتری آبکوه مشهد عملیات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری زورگیران قمه کش آغاز کردند و به گشت زنی هدفمند در حوزه استحفاظی پرداختند تا این که حدود ساعت ۱۸:۳۰ ناگهان موتورسواران نقابداری را در چهارراه شهید فرامرز عباسی دیدند که با شال صورت خود را پوشانده بودند و اطراف خود را می‌پاییدند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: ماموران گشت در حالی موتورسواران نقابدار را زیر چتر عملیاتی گرفتند که مشخص شد آن‌ها شماره پلاک موتورسیکلت را نیز تغییر داده اند. با این مستندات حلقه محاصره تنگ‌تر شد و موتورسواران در یک لحظه خود را در چنگ پلیس دیدند. سرنشین موتورسیکلت که با مشاهده نیرو‌های انتظامی هراسان شده بود، با پرت کردن یک دستگاه گوشی تلفن همراه به حاشیه خیابان قصد فرار داشت که با چند حرکت دفاع شخصی زمین گیر شد و حلقه‌های قانون بر دستان وی و همدستش گره خورد. وی گفت: در بازرسی بدنی از دو موتورسوار نقابدار یک قبضه قمه ۳۰ سانتی نیز کشف شد و آن‌ها به همراه موتورسیکلت توقیفی به کلانتری آبکوه انتقال یافتند. سردار قربان زاده با اشاره به اهمیت مبارزه با جرایم خشن تاکید کرد: به خاطر حساسیت پرونده‌های زورگیری در مشهد بلافاصله تحقیقات گسترده‌ای از متهمان زیر نظر مستقیم سرهنگ ابراهیم خواجه پور (رئیس کلانتری آبکوه) شروع شد و شاکیان از طریق مرکز پیام پلیس از دستگیری دزدان مخوف مطلع شدند و به کلانتری مراجعه کردند. این فرمانده صاحب نام یادآورشد: دو متهم ۲۰ و ۱۹ ساله در حالی به چند فقره زورگیری خونباربا ضربات قمه اعتراف کردند که همدست دیگر خود را نیز به پلیس لو دادند. به گزارش اختصاصی خراسان یکی از شاکیان که دقایقی قبل از دستگیری زورگیران قمه کش در چنگ آن‌ها گرفتار شده بود، درباره چگونگی ماجرا به افسر تحقیق گفت: حدود ساعت ۶ بعد از ظهر در پارک خطی انتهای خیابان تلاش در حال تردد بودم که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا و یک جوان دوچرخه سوار مقابلم توقف کردند. هنوز ناباورانه به آن‌ها نگاه می‌کردم که در یک لحظه یکی از موتورسواران قمه بزرگی را به طرفم گرفت و در میان بهت و حیرت چند ضربه به دست، پهلو و بازویم کوبید که من وحشت زده شدم به گونه‌ای که حتی جرئت فریاد هم نداشتم. او سپس با دسته قمه ضربه‌ای به سرم زد تا گوشی تلفنم را به او بدهم، ولی من در یک لحظه گوشی را از روی دیوار به داخل مجتمع ورزشی پرت کردم. آن‌ها که با دیدن این صحنه عصبانی شده بودند با خشم دست در جیبم کردند و هدفون گران قیمتم را به سرقت بردند. پس از فرار سارقان گوشی ام را برداشتم که شکسته و قابل استفاده نبود.

در همین حال یکی دیگر از شاکیان که زورگیران مخوف را شناسایی کرده بود نیز گفت: حدود ساعت ۱۷ در حاشیه پارک خطی بزرگراه شهید کلانتری در حرکت بودم که سه جوان نقابدار سوار بر موتورسیکلت هوندا مرا متوقف کردند و با ضربات قمه و لگد گوشی تلفنم را زورگیری کردند که دو متهم دستگیر شده همان سارقان خشن هستند. همچنین یک زن جوان با حضور در کلانتری آبکوه دزدان خطرناک را شناسایی کرد و درباره ماجرای زورگیری گفت: ساعت ۱۶ دهم آذر در خیابان شهید فرامرز عباسی ۳۰ به صورت پیاده تردد می‌کردم که ناگهان دو جوان موتورسوار با قمه‌ای که در دست داشتند مرا تهدید به مرگ کردند و گوشی تلفن آیفون مرا که حدود ۴۰ میلیون تومان ارزش داشت به سرقت بردند و این جوان (اشاره به یکی از متهمان) همان زورگیری است که قمه را زیر گلویم گذاشت.

در پی اعلام شکایت سه تن از شاکیان بررسی‌های پلیس برای کشف زورگیری‌های دیگر دزدان نقابدار در حالی ادامه یافت که «نیما. ک» (یکی از متهمان) در بازجویی‌های تخصصی گفت: موتورسیکلت متعلق به من است، اما چون قصد داشتم خودم گوشی‌ها را سرقت کنم همدستم «امیرحسین» رانندگی می‌کرد، ولی گواهی نامه ندارد. با این حال دوست دیگرمان که ساکن شهرک شهید رجایی است سوار بر دوچرخه ما را همراهی می‌کرد تا سه نفری زورگیری کنیم. ابتدا در بزرگراه شهید کلانتری از مرد جوانی گوشی تلفنش را سرقت کردیم که توسط ماموران کشف شد. بعد به سمت بولوار خیام آمدیم و با ضرب و جرح یکی از طعمه‌ها قصد زورگیری داشتیم که او گوشی تلفن را به داخل ورزشگاه پرت کرد و ما هم به سرقت هدفون او بسنده کردیم و...

تحقیقات گسترده نیرو‌های کلانتری آبکوه با دستورات ویژه قضایی برای دستگیری عضو فراری این باند مخوف آغاز شده است.

منبع: روزنامه خراسان 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قمه کشی کلانتری آبکوه گوشی تلفن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل هولناک یک جوان به خاطر کل کل در فضای مجازی

به گزارش نابناک، رسیدگی به این پرونده از فروردین ماه سال گذشته به دنبال وقوع درگیری دسته جمعی در حاشیه اتوبان باقری آغاز شد. در این درگیری که مرد جوانی به نام حمید از ناحیه گردن چاقو خورده و به شدت زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد، اما ساعتی بعد به خاطر شدت خونریزی جان سپرد.

با مرگ مرد جوان ماموران به تحقیق پرداختند و دریافتند حمید از مدتی قبل با یکی از دوستانش به نام احسان درگیر بوده و بار‌ها در فضای مجازی با هم کل کل کرده بودند.

ردیابی متهمان

با افشای این ماجرا احسان ۲۸ ساله ردیابی بازداشت شد و به درگیری خونین با حمید اعتراف کرد، اما مدعی شد ضربه‌ای به قربانی نزده و ۲ نفر از دوستانش به نام‌های ماهان و پدرام که همراه وی بوده‌اند حمید را کشته‌اند.

با اطلاعاتی که این مرد به ماموران داده بود ۲ دوستش ردیابی و بازداشت شدند و به درگیری خونین اعتراف کردند.

بررسی فیلم‌های دوربین مداربسته نشان می‌داد در درگیری خونین ماهان و پدرام چاقو در دست داشته و ضربه‌های کشنده را به قربانی زده اند.

به این ترتیب برای ماهان و پدرام به اتهام مشارکت در قتل و برای احسان به اتهام معاونت در جنایت کیفرخواست صادر و پرونده‌شان به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و آن‌ها از خود دفاع کردند.

در ابتدا پدر و مادر حمید درخواست قصاص را مطرح کردند.

 

سپس احسان به اتهام معاونت در قتل روبه روی قضات ایستاد و گفت: من مید را از قبل می‌شناختم و با او اختلاف داشتم. ما قبلاً چند بار در فضای مجازی با هم کل کل کرده بودیم. آخرین بار من به همراه ماهان و پدرام مشروب خورده و مست بودیم. سپس به جگرکی رفتیم و غذا خوردیم. در راه بازگشت یکباره حمید را دیدم که مقابل یک کافی شاپ ایستاده بود. من از دوستانم خواستم تا او را گوشمالی دهیم. اما باور کنید اصلاً راضی به مرگش نبودم و از دوستانم نخواسته بودم او را بکشند.

وی ادامه داد: ما پلاک ماشین را کج کردیم تا پلاک خودرو قابل شناسایی نباشد. سپس مقابل در کافی شاپ توقف کردیم به سمت حمید حمله ور شدیم. من فقط می‌خواستم او را ادب کنم. اما نمی‌دانستم دوستانم چاقو دارند و او را می‌زنند. من از دوستانم نخواسته بودم او را بکشند. به همین خاطر اتهام معاونت در قتل را قبول ندارم.

وقتی ماهان در جایگاه ویژه ایستاد گفت:احسان دوست صمیمی ام بود و وقتی با حمید روبرو شد گفت می‌خواهد او را گوشمالی دهد. به همین خاطر ما هم به سمتش حمله ور شدیم. من چاقو کشیدم و چند ضربه به او زدم. اما باور کنید ضربه‌ها کاری نبود و هرگز فکر نمی‌کردم موجب مرگ او شود.

پدرام نیز گفت: من به خاطر دوست صمیمی‌ام به قربانی حمله کردم. ولی چون مست بودم چیز زیادی از ماجرا به خاطر ندارم و نمی‌دانم چند ضربه به او زدم. من با حمید اختلافی نداشتم و نمی‌خواستم او را بکشم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

دیگر خبرها

  • قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک
  • سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند
  • قتل هولناک یک جوان به خاطر کل کل در فضای مجازی
  • دستگیری سارق و مالخر محتویات خودرو در ری
  • سرقت طلا توسط نظافتچی منزل
  • دستگیری سارقان موتورسیکلت در مراغه
  • اعترافات متهمان زورگیری اتوبان صدر: از ترس به شمال فرار کردیم!
  • کشف ۶ فقره سرقت در یزد
  • کشف ۷ فقره سرقت توسط ماموران کلانتری ۱۷ رزمندگان
  • امنیت؛ خط قرمزی غیرقابل گذشت