Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه قیمت میوه ربطی به دلار ندارد گفت: قطعا اجازه نمی دهیم قیمت میوه ها دو تا سه روز مانده به شب یلدا افزایش یابد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مصطفی دارایی نژاد در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد اظهار کرد: ارزانی در بازار میوه در کار نیست اما اجازه بالا رفتن میوه را نمی دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو اقلام انار و هندوانه هرسال به دلیل شب یلدا بالا می رود و از دو ماه پیش رصد کردیم و با کشاورزانی که کشت این دو محصول را دارند گفت وگو داشتیم و 3هزار تن هندوانه دپو کردیم که اصلا به مشکل نمی خوریم. انار نیز به همین روال است.

وی ادامه داد: ما کاشت پاییزه داشتیم و هندوانه را به صورت زیاد عرضه می کنیم. انار ساوه و کاشمر و شیراز را نیز دپو کردیم و 10 روز است که عرضه را نیز بیشتر کرده ایم.

رئیس اتحادیه بارفروشان تاکید کرد: در کاهو و هویچ و بادمجان و... کاهش 15 درصدی قیمت داشتیم و در تولید و عرضه سیب و پرتقال و نارنگی نیز مشکلی نخواهیم داشت. دومیلیون و 500 هزار تن تولید پرتقال در مرکبات داشتیم و چهار و نیم میلیون تن نیز سیب درختی در کشور تولید شده است پس مشکلی در عرضه میوه نداریم و عرضه میوه دو تا سه برابر خواهد شد.

دارایی نژاد ادامه داد: اگر دو تا سه روز قبل شب یلدا قیمت میوه را بالا ببرند ما در سردخانه ها را باز و عرضه را دو تا سه برابر می کنیم و اجازه افزایش قیمت را نمی دهیم.

وی توضیح داد: وزارت کشاورزی و صمت و بازرسان اصناف و بسیج با جدیت پای کار هستند تا مردم با آرامش شب یلدا را بگذرانند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تصریح کرد: قطعا دو شب مانده به شب یلدا خریدها دو تا سه برابر می شود. قیمت انار در چهار نوع مختلف است اما انار ساوه از 10 تا 17 هزار تومان در میدان عمده فروشان است. انار کاشمر از 13 تا 18 و انار شیراز از 20 هزار تومان است و انار سوپر صادراتی 27 هزار تومان و انار دماوندی تا 33 هزار تومان است.  

دارایی نژاد گفت: ما یکشنبه به یکشنبه کشف قیمت می کنیم. طبق قانون نظام صنفی قیمت هندوانه 25 درصد در خرده فروش های سطح شهر افزایش قیمت پیدا می کند. پرتقال و انار و کیوی را نیز 35 درصد توسط خرده فروشان افزایش قیمت پیدا می کند.

وی افزود: از صنف میوه فروشان تقاضا داریم اگر یک جعبه هم فروختند باید فاکتور داشته باشند و قیمت میوه هم ربطی به قیمت دلار ندارد.

لازم به ذکر است برنامه تلویزیونی "درانتهای الوند" شنبه تا چهارشنبه هر هفته به تهیه کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای مجید یحیایی، حامد مهربانی، غزاله کفاش طلب، فرشته علیپور و پدرام ابدان ساعت ۰۷:۰۰ صبح روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.

انتهای پیام //

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر شب یلدا مرکبات افزایش قیمت کشاورزی بسیج قانون دلار افزایش قیمت دلار شب یلدا قانون مرکبات هزار تومان قیمت میوه دو تا سه شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری یک حلقه مار از داخل کامیون در محور مهریز- انار

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، حسینی منش افزود:طی تماس تلفنی یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وجود یک حلقه مار در داخل کابین کامیون، بلافاصله مأموران امداد و نجات به محل اعزام شدند.
 وی ادامه داد:این کامیون در مسیر انار به مهریز،۵کیلومتر بعداز مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در حال تردد بوده است و راننده کامیون پس از آنکه با علائمی از وجود مار در داخل کابین مواجه می‌شود سریعاً با آتش نشانی تماس می‌گیرد و با مراجعه مأموران امداد و نجات توسط ابزار مخصوص، مار به دام می‌افتد که خوشبختانه در این رابطه به کسی و حتی مار آسیبی وارد نشد.
حسینی منش تصریح کرد:قابل توجه رانندگان، باتوجه به فرا رسیدن فصل بهار وزیادشدن حیوانات موزی و خزندگان، درمناطق بیابانی و کوهستانی ازبسته بودن درب خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • زنده گیری یک حلقه مار از داخل کامیون در محور مهریز- انار
  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • حراج شمش طلا پس از ۱۱ سال تعلیق در ویتنام
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • تن ماهی گران نمی‌شود / دلایل افزایش تولید تن مرغ چیست؟
  • قیمت پنیر فله سنتی و صنعتی