Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا شنگی شهردار منطقه ۱۷ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از بازدید به عمل آمده از این پروژه در محله وصفنارد و بررسی‌های تخصصی سرعت در احداث ایستگاه پردازش پسماند خشک در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار گرفته است.
وی گفت: در حال حاضر این پروژه محیط زیستی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اقدامات فنی و عمرانی شامل: تخریب بنای فرسوده، گود برداری، آرماتور بندی و بتن ریزی در مساحت ۲۴۰ متر مربع به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنگی ادامه داد: اسکلت بنای این طرح تا یک ماه آینده مورد احداث قرار خواهد گرفت و طبق پیش بینی‌های انجام شده بهمن ماه سال جاری این طرح آماده بهره برداری خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۷ گفت: اجرای این طرح با اهداف زیست محیطی شکل گرفته است که در صورت بهره برداری شاهد افزایش تفکیک پسماند خشک خواهیم بود، به طوری که در حال حاضر ۷ درصد پسماند خشک منطقه در چرخه بازیافت قرار می‌گیرد و در نظر داریم این آمار را به بیش از ۱۰ درصد برسانیم.

وی گفت: یکی از معیار‌های افزایش پسماند خشک و کاهش پسماند‌تر مشارکت شهروندان است که طبق آمار‌ها در این زمینه شهروندان فعالیت‌های مختلفی انجام داده اند، به طوری که ۵ هزار و ۵۰۰ تن در ماه پسماند‌تر جمع آوری می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش یک هزار تن در ماه مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید
لزوم فرهنگ سازی جهت تفکیک زباله از مبدأ/ حل معضل آرادکوه نیازمند برنامه جامع و عزم جدی است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران پردازش زباله پسماند شهری پسماند خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۳۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه تهران | ۱۲ میلیارد تومان جریمه پیمانکاران شهرداری در صورت دیدن زباله گرد بر سر مخازن

رضا محمدی مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به فعالیت مافیاهای زباله‌گردی در گاراژها، گفت: مافیا یک شبکه پیچیده و گسترده است که گاراژهای فروش ضایعات مخفیگاه این شبکه است. نمونه بارز آن خیابان خاوران است که ظاهرا به‌دلیل دریافت مجوز فعالیت از درگاه ملی، کارهایشان قانونی است، اما براساس بند۲۰ ماده‌۵۵ قانون شهرداری فعالیت ضایعات‌فروشان در داخل شهر ممنوع است و باید به خارج از شهر بروند. در چنین شرایطی خرید زباله در این گاراژها تخلف است؛ چراکه مالکیت زباله‌های خشک داخل مخزن متعلق به شهرداری است و خرید و فروش غیرمجاز آن ممنوع است و برابر دستور قضایی با متخلفان برخورد می‌شود.

او با اشاره جریمه ۱۲میلیارد تومانی پیمانکاران متخلف، گفت: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم و مماشات نمی‌کنیم. پیمانکاران باید بدانند در چهارچوب مقررات عمل کنند و به ازای هر زباله‌گرد یک میلیارد تومان پیمانکاران جریمه می‌شوند. نمونه بارز جریمه ۱۲میلیارد تومانی یک پیمانکار است که در حوزه استحفاظی‌اش تفکیک پسماند خشک از مخزن صورت می‌گرفت. این برخورد سبب شده تا پیمانکاران بدانند شهرداری با تخلفات در حوزه پسماند با جدیت برخورد خواهد کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه شهرداری؛ مالک زباله‌های خشک مخازن است، بیان کرد: طبق قانون ماده ۱۶ مدیریت پسماند زمانی که زباله داخل مخزن گذاشته می‌شود، مالکیتش برای شهرداری تهران است. پس برداشتن این پسماندها از مخازن به مثابه سرقت است و به همین دلیل به این افراد زباله‌دزد می‌گوییم. این اقدام از نظر قانون جرم است، اما به‌دلیل اینکه مجازات این جرم بسیار ناچیز بود، قدرت بازدارندگی نداشت؛ چرا که درآمد این زباله‌دزدها بیشتر از جریمه تعیین شده بود.

کد خبر 846351 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها زباله‌گرد تفکیک زباله شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۴ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه از تهران
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه تهران | ۱۲ میلیارد تومان جریمه پیمانکاران شهرداری در صورت دیدن زباله گرد بر سر مخازن
  • اپراتور‌ها چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟/ مردم بهبود کیفیت اینترنت را احساس نمی‌کنند
  • سامسونگ و کوالکام به ۲۰ درصد سرعت دانلود بالاتر در شبکه 5G دست یافتند