Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع دورکاری، پدیده جدیدی نیست و بر خلاف این تصور که استفاده از ظرفیت دورکاری کارمندان در دوران کرونا رخ داده است، سابقه استفاده از ظرفیت دورکاری در میان کارمندان در کشور‌های پیشرفته دنیا به حدود ۲۰ سال قبل باز می‌گردد و، اما در دوران اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان- سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام اینکه در کشور‌هایی مانند آمریکا و آلمان از سال‌ها قبل، فعالیت بخشی از کارکنان به صورت دورکاری بوده است، افزود: شیوع بیماری کرونا باعث شد تا نیاز به دورکاری بیشتر احساس شود و بسیاری از کشور‌های جهان از جمله ایران، شرایط دورکاری را برای کارکنان خود فراهم کردند، هر چند دورکاری در ایران نقاط قوت و ضعف و مزایا و معایبی به همراه داشته و نبود زیرساخت‌های مناسب برای اجرای دورکاری کارمندان، موجب بروز مشکلاتی شده است.
وی با اشاره به اینکه تا زمانی که زیرساخت‌های نظام دورکاری در کشورمان عملیاتی نشود، قادر نخواهیم بود از ظرفیت دورکاری در کشور به بهترین شکل استفاده کنیم، ادامه داد: برای استفاده بهینه از این ظرفیت، در بسیاری از مشاغل باید مهندسی مجدد و تجدید ساختار صورت بگیرد، به نحوی که بسیاری از خدمات به صورت غیر حضوری باشد تا به دور از اتلاف وقت، خدمات بهتر و بیشتری به ارباب رجوع ارائه شود.
تشکری هاشمی از دورکاری به عنوان یکی از راه‌های پیشگیری از فساد سازمانی یاد کرد و گفت: در برخی موارد، مراجعات حضوری می‌تواند فساد سازمانی را تشدید کند، اما زمانی که ارتباطات در بستر الکترونیکی باشد، قطعاً آثار و پیامد‌های مثبتی در بر خواهد داشت و می‌تواند مانع شکل‌گیری فساد سازمانی شود.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش مهم کارمندان در سازمان‌ها، تصریح کرد: کارکنان یک سازمان، بزرگترین سرمایه آن سازمان هستند و برای استفاده صحیح از این سرمایه، باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد از جمله اینکه به نحوی عمل شود تا کارکنان در زمان دورکاری، وظایف خود را به بهترین شکل و به صورت مدیریت شده انجام دهند.   بیشتر بخوانید: تحول فرهنگی جنوب تهران در گرو توجه مدیران شهری
وی از مدیریت زمان به عنوان یکی از مزیت‌های مهم دورکاری برای کارمندان که از رفت و آمد‌های خسته کننده جلوگیری کرده و باعث آرامش آن‌ها خواهد شد، نام برد و ادامه داد: حذف آداب و مناسبات سخت کاری مانند حفظ پوشش اداری، عدم دخالت دیگران در امور کارکنان، آرامش و ایجاد تمرکز، افزایش بهره‌وری در کار، تعهد کاری و رضایت‌مندی شغلی و همچنین، شناسایی افراد شایسته در کار، از دیگر مزیت‌های دورکاری است.
تشکری هاشمی با بیان اینکه باید چهار عنصر در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا یک کارمند بتواند در شرایط دورکاری قرار بگیرد، تصریح کرد: این عناصر شامل «آمادگی کارمندان از نظر استفاده از سامانه‌های مختلف اداری» - که لازمه آن، آموزش صحیح و هماهنگی است - «در دسترس بودن ابزار‌های انجام کار و در اختیار قرار دادن نرم‌افزار‌های مرتبط»، «تغییر ساختار ادارات و پشتیبانی از نظام دورکاری» و «استفاده از فناوری‌ها به بهترین شکل و فراهم کردن بستر ارتباطی» است.
وی در مورد معایب دورکاری در سازمان‌ها و ادارات نیز گفت: البته دورکاری معایبی هم دارد که از جمله می‌توان به کاهش تعلق سازمانی کارمندان، اختلال در فعالیت‌های گروهی، ایجاد استرس و نگرانی به دلیل عدم برقراری ارتباط مستقیم کارمندان با مدیران، کاهش نظارت بر عملکرد کارمندان و حس انزوا در کارمندان و کاهش مشارکت گروهی اشاره کرد که باید با انجام فعالیت‌های پژوهشی، این مشکلات را به مرور زمان و به صورت کارشناسی حل کرد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی تهران در خاتمه با تأکید بر اینکه یکی از مواردی که در دورکاری باید مورد توجه قرار گرفته و پیش‌بینی‌های لازم برای آن صورت بگیرد، موضوع امنیت شبکه ارتباطی بین کارمندان سازمان است، خاطرنشان کرد: مدیران در زمان دورکاری باید موضوع امنیت شبکه ارتباطی را مورد توجه جدی قرار دهند تا اطلاعات سازمانی از درون سازمان خارج نشود.   انتهای پیام/ برچسب ها: شورای شهر جعفر تشکری هاشمی دورکاری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای شهر دورکاری تشکری هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و هفتمین دوره آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۹ صبح در مراکز استان های تهران، اصفهان، خوزستان، هرمزگان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، مازندران، فارس، کرمان، کرمانشاه، گلستان، خراسان رضوی، همدان، یزد برگزار خواهد شد.

متقاضیان شرکت در چهل و هفتمین دوره آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور از امروز چهارشنبه ۵ لغایت ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند، از طریق سامانه گلستان به نشانی reg.pnu.ac.ir برای ثبت‌نام الکترونیکی اقدام کنند.

هزینه ثبت‌نام باید به صورت الکترونیکی در هنگام ثبت‌نام و از طریق سامانه ذکر شده پرداخت شود و داوطلبان دقت داشته باشند که به هیچ وجه مبلغ ثبت‌نام را به صورت دستی و از طریق شعب پرداخت نکنند.

متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا رفع مشکلات احتمالی می توانند با شماره تلفن ۲۲۴۵۸۲۹۷-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6087698

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • معایب دستگاه جوش لیزر
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود