Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@19:49:39 GMT

احتمال تمدید زمان ثبت‌ نام مسکن ملی

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۵۳۶۰

احتمال تمدید زمان ثبت‌ نام مسکن ملی

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «محمود محمودزاده» درباره تسهیل در شرایط ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن، افزود: مقرر است تا ۲ شرط از شرایط ثبت‌نام شامل سابقه مالکیت و سابقه سکونت، در شرایط ثبت‌نام متقاضیان سهل شود.

وی گفت: پیش‌تر سابقه مالکیت بیش از ۱۶ سال بود که به پنج سال کاهش می‌یابد و سابقه سکونت نیز به غیر از تهران در همه شهرها به یک‌ سال کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودزاده همچنین از احتمال تمدید مهلت ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن بر اساس تقاضای مردم خبر داد و گفت: در شهرهایی که جدید به آمار قبلی اضافه خواهند شد به‌طور حتم ثبت‌نام در مهلت زمان مناسب انجام خواهد شد، اما در شهرهایی که از قبل ثبت‌نام انجام شده ممکن است این زمان افزوده نشود تا بتوانیم ثبت‌نام های متقاضیان را پالایش کرده و نتایج را به اطلاع متقاضیان برسانیم.

وی درباره ساماندهی بازار اجاره و روند بررسی و تصویب آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای، اعلام‌کرد: آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای در کمیسیون‌های زیربنایی دولت در دست بررسی است و چنان‌چه تعیین‌تکلیف شود در دولت می‌آید و قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف استانداران به عنوان رییس شورای مسکن استان موضوع تامین زمین است، ادامه‌داد: یکی از راهکارهایی که ‌می‌تواند به اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن منجر شود و به کار سرعت و کیفیت مناسب را بدهد، حمایت و پشتیبانی استانداران از طرح و چاره‌سازی برای رفع مشکلات تامین زمین در استان است.

وی بیان‌داشت: با تاکید رییس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی این امیدواری وجود دارد که در برخی از استان‌ها که مشکلاتی در اجرا وجود دارد، این موضوع مدنظر قرار گرفته و موانع در تحقق طرح نهضت ملی مسکن برطرف شود.

محمودزاده همچنین در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی، گفت: هم اکنون بیش از ۹۵۰ هزار واحد آماده اخذ تسهیلات در نظام بانکی وجود دارد که امید می‌رود در همراهی بانک‌ها روند تسهیلات دهی به متقاضیان مسکن سرعت یابد.

وی همچنین با یادآوری این مطلب که طبق تازه‌ترین آمار بیش از ۲ میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، بیشترین میزان مشارکت را مربوط به تهران دانست که شامل ثبت‌نام ۳۵۹ هزار واحد بوده است.

منبع: وزارت راه و شهرسازی پربیننده ترین قیمت مسکن در غرب تهران (آذر ماه ۱۴۰۰) ارزان‌ ترین آپارتمان‌ های پرند چند؟ +جدول چگونه وام تعمیرات مسکن بگیریم؟ / کدام بانک وام ۵۰۰میلیون تومانی می‌ دهد؟ قیمت آپارتمان‌ در شمال شهر شیراز +جدول قیمت پنت هاوس های تهران گران تر از بورلی هیلز آمریکا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محمود محمودزاده وزیر راه و شهر سازی مسکن حمایتی نهضت ملی مسکن تمدید ثبت نام مسکن ملی طرح نهضت ملی مسکن راه و شهرسازی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: عملیات آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین با ظرفیت ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای مختلف کشور از جمله بوشهر  آغاز شده است و بیش از ۲ هزار هکتار معادل بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تا به امروز عملیات اجرایی کلید خورده است.

معاون وزیر راه وشهر سازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مالکی با بیان اینکه دسترسی به مسکن مسئله‌ای مهم و اساسی برای مردم است، تاکید کرد: آمارها حاکی از آن است که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوارها صرف هزینه مسکن می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش