Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@14:35:47 GMT

اعضای هیات امنای خانه کتاب و ادبیات منصوب شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۶۱۶۲

اعضای هیات امنای خانه کتاب و ادبیات منصوب شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه علی اکبر اشعری، محسن پرویز، محسن مومنی شریف، عادل پیغامی، علیرضا قزوه، محمدرضا محمدخانی، مریم جدلی، علی محمد مودب، سیدمحمود اسلامی، علی رمضانی و یاسر احمدوند را به عنوان اعضای جدید هیات امنای خانه کتاب و ادبیات ایران منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به اعضای جدید این موسسه آمده است:

«نظر به مراتب علمی و سوابق ارزشمند فرهنگی جنابعالی، به استناد ماده 10 اساسنامه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، به موجب این حکم به مدت سه سال به عنوان «عضو هیأت امنای موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران» منصوب می شوید.

امید است در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی با حضور موثر و فعال، به رشد فرهنگی جامعه در مسیر شکوفایی استعدادها و گسترش معنویت و دانش یاری رسانید و با بهره گرفتن از توان و ظرفیت داخل و بیرون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی موفق و موید باشید.

ضرروت دارد هیئت امنا به عنوان رکن سیاستگذاری موسسه با اتخاذ سیاست‌هایی در احیاء و تسهیل‌گری نشر حرفه ای و کتاب، تحول اقتصاد فرهنگ در چارچوب مأموریت‌ها، آراستن و تجهیز مؤسسه به فنآوری نو و نوآورانه، چابک سازی اداری و تشکیلاتی کوشا باشد. همچنین انتظار می‌رود با در پیش گرفتن رفتار همدلانه با اهالی فرهنگ و ادبیات، موسسه‌ای درخور برای تبدیل ایده ‌ها به حقیقت بنا شود.

امید است با اتکال به خداوند متعال و حضور موثر و راهگشای تان و همکاری سایر اعضای محترم هیأت امنا، تحقق این اهداف به گونه‌ای مطلوب فراهم شود. انشاءالله»

کد خبر 5373966 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدمهدی اسماعیلی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کتاب تازه های نشر دفاع مقدس جنگ تحمیلی تجدید چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون اندیشه جوان روز پرستار انتشارات سوره مهر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بازسازی انقلابی عرصه فرهنگ برنامه زاویه دیپلماسی فرهنگی رایزنی فرهنگی شهید سلیمانی خانه کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به پاسخ موشکی ایران

اهالی فرهنگ و هنر و رسانه همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، با انتشار مطالبی در فضای مجازی به این اقدام، واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، ملیکا زارعی، المیرا شریفی‌مقدم، حسن روح‌الامین، سید محمود رضوی، ایوب آقاخانی، عباس حسین‌نژاد، حسین دهباشی، یاسر احمدوند، رضا زنگنه، اکبر نصرالهی، جواد قارایی و ...، از جمله اهالی فرهنگ و هنر و رسانه هستند که تاکنون به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل در شب گذشته واکنش نشان دادند.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر‏ ارشاد با انتشار ویدئویی در توییتر نوشت:

«قلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِکَ فَلْیَفْرَحُوا هُوَ خَیْرٌ مِمَّا یَجْمَعُونَ

بگو: «به فضل و رحمت خدا باید خوشحال شوند؛ که این، از تمام آنچه گردآوری کرده‌اند، بهتر است!»»

ملیکا زارعی، مجری تلویزیون در واکنش به پاسخ موشکی ایران در شب گذشته نوشت:

«امشب کودکان غزه‌ در آرامش می‌خوابند و از فردا دنیا برای همین یک شب ناآرام چه فریادها سر خواهد داد.»

المیرا شریفی‌مقدم، مجری تلویزیون و گوینده سابق خبر در واکنش به این اتفاق در توییتر نشان پرچم ایران را منتشر کرد. 

اکبر نصراللهی، استاد ارتباطات نوشت: مراقب تاکتیکِ «دروغ است» اسرائیل و لشکر رسانه‌ای غرب باشید، در جنگ روایت‌ها، داستان را از آخر و وسط روایت نکنید. جنگ را صهیونیست‌ها با ترور دانشمندان هسته‌ای و اخیرا با حمله به کنسولگری ایران در سوریه شروع کرد، عملیات ایران، دفاعی، تلافی‌جویانه و در تحقق راهبرد بازدارندگی است.

رضا زنگنه ـ شاعر و ترانه‌سرا ـ هم استوری زیر را منتشر کرد.؛ بردار خنجر را برادر وقت جنگ است.

امیرحسین سمیعی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در قالب یک استوری برگرفته از آیات مبارک سوره انفال قرآن کریم نوشت: «وَما رَمَیتَ و لَکِنَّ الله رَمَی»

حامد جلیلی، مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در قالب یک استوری نوشت: «ای صاحب ذوالفقار وقت مدد است / راه قدس از کربلا می‌گذرد / امام زمان (عج) پشت و پناهتان.»

خیرالله تقیانی‌پور، نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر هم با انتشار تصویری از شهید احمد کاظمی در نوشته‌ای چنین آورد: «بسم الله قاصم الجبارین … گرگ‌ها خوب بدانند در این غریب / گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز»

حسن روح‌الامین، هنرمند نقاش هم با بازنشر یکی از آثارش با کپشن «علی علی» به این اتفاق واکنش نشان داد.

 سید محمود رضوی، تهیه‌کننده سریال موسی (ع) هم استوری زیر را منتشر کرد.

 و اما یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در توییتر مطلب زیر را انتشار داد. 

این گزارش در ادامه تکمیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد: در «فتنه» فرهنگی سال گذشته حجاب مورد هجمه قرار گرفت؛ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از آن بایستم
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم
  • اسماعیلی: امرو‌ز روز نصرت سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و یوم الله است
  • رژیم غاصب صهیونیستی در بین جهانیان تحقیر شد
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • خاموشی چراغی دیگر/ شهر کتاب بهشتی تعطیل شد
  • واکنش اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به پاسخ موشکی ایران
  • قمر آریان؛ خورشیدی در قلمرو فرهنگ فارسی