Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:53:05 GMT

موضع گیری پاپ فرانسیس درباره تنش میان غرب و روسیه

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۶۴۸۰

موضع گیری پاپ فرانسیس درباره تنش میان غرب و روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، در موضع گیری در مورد تنش میان غرب و روسیه بر سر اوکراین، روز یکشنبه خواستار گفتگوی جدی بین المللی برای حل تنش‌ها شد و از هر دو طرف خواست از درگیری مسلحانه اجتناب کنند.

پاپ در سخنرانی خود برای هزاران نفر که در میدان سنت پیتر واتیکان به مناسبت تبریک عید کریسمس آمده بودند گفت: استفاده از اسلحه راهی نیست که بتوان به آن اتکا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشد که این کریسمس برای اوکراین صلح به همراه بیاورد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه مدعی شد که به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفته است که مسکو در صورت حمله به اوکراین بهای وحشتناکی خواهد پرداخته با عواقب اقتصادی ویرانگری روبرو خواهد شد.

اوکراین روسیه را به جمع‌آوری ده‌ها هزار نیرو برای آماده سازی برای یک حمله نظامی احتمالی در مقیاس بزرگ متهم کرده است.

این در حالیست که روسیه ادعای انجام برنامه‌ریزی برای هرگونه حمله را رد کرده و اوکراین و ایالات متحده را به رفتارهای بی ثبات کننده متهم می‌کند و گفته است که برای حفاظت از خود به تضمین‌های امنیتی نیاز دارد.

کد خبر 5373993

منبع: مهر

کلیدواژه: پاپ فرانسیس اوکراین روسیه مراسم کریسمس ایالات متحده امریکا عراق مذاکرات وین روسیه ایران اوکراین رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین جو بایدن سوریه ولادیمیر پوتین انگلیس لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد

جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ پس از آن آغاز شد که غرب به رهبری آمریکا به منافع ملی روسیه بی توجهی کرده و بر گسترش سازمان ناتو به مرز‌های این کشور تاکید کرد. نتیجه این امر چیزی جز از دست رفتن بیش از ۲۰ درصد از سرزمین اوکراین نبود. این در حالی است که هیچ آینده روشنی پیش روی کی یف نیست تا بتواند این جنگ را به سود خود پایان بخشد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر پیوننکو، فرمانده نیرو‌های گارد ملی اوکراین امروز (سه شنبه) آینده‌ای تیره و تار از آینده جنگ در این کشور ترسیم کرد. 

وی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ارتش روسیه در عملیات تهاجمی تابستان پیش رو به اوکراین به مناطق غیرقابل انتظاری در جبهه‌های نبرد یورش خواهد آورد. آنها خواهند کوشید در مناطق شمال شرقی شهر خارکیف پیشروی کنند. 

این مقام ارشد خاطر نشان کرد: خارکیف به عنوان دومین شهر بزرگ اوکراین طی هفته‌های اخیر آماج حملات موشکی و پهپادی روسیه قرار داشته است. با این حال، نیرو‌های ما آماده خنثی سازی هر گونه حمله‌ای از سوی مسکو هستند. 

الکساندر پیوننکو با اشاره به تجهیز ارتش به تسلیحات و نیرو‌های تازه نفس، تصریح کرد: ما در حال آماده شدن هستیم. بله، دشمن غافلگیری‌های دردناکی به ما تحمیل خواهد کرد. این اتفاق در مناطقی خواهد افتاد که ما انتظارش را نداریم. با این وجود، آنها به اهدافشان نخواهند رسید. 

از ماه اکتبر تا به امروز ارتش روسیه به دلیل دست بالایی که در میدان‌های نبرد دارد نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر مربع در خاک اوکراین پیشروی کرده است. 

مقامات کی یف می‌گویند ما انتظار داریم روسیه در اواخر بهار یا اوایل تابستان اقدام به آغاز عملیات تهاجمی خود کند. آنها به دنبال اشغال شهر استراتژیک قاسیف یار تا پیش از ۹ مِی هستند. ۹ مِی زمانی است که روسیه جشن پیروزی در جنگ جهانی دوم را برگزار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • ببینید | حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی «خارکی یف»
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • (ویدئو) حمله هواپیمای سوخو-۳۴ روسیه به مواضع نیروهای اوکراین