Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،در سی امین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز طرح کمیسیون هوشمندسازی، فناوری های نوین و اطلاعات شورا، درباره الزام شهرداری به تهیه لایحه سند راهبردی فناوری اطلاعات شهرداری شیراز بررسی و تصویب شد. 
براساس ماده واحده این طرح شهرداری شیراز مکلف است با فعال کردن شورای راهبردی فناوری اطلاعات شهرداری شیراز با برگزاری جلسات مستمر با حضور اعضای شورای شهر حداکثر تا یک ماه پس از ابلاغ نسبت به تهیه و ارسال لایحه «سند راهبردی فناوری اطلاعات شهرداری شیراز» با موضوعات تکمیل شهرداری یکپارچه الکترونیک،هوشمندسازی خدمات شهری برای کاربران حاکمیتی و شهروندان ، اجرایی کردن رصدخانه شهری ، اجرایی کردن مفاد اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در ادامه این نشست طرح کمیسیون هوشمندسازی، فناوری های نوین و اطلاعات شورا، درباره خدمات ارائه شده در زمینه داده های مکانی (GIS)، بررسی و شهرداری مکلف شد با ایجاد زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) به صورت یکپارچه با قابلیت به لحظه رسانی برخط داده ها و تولید لایه های اطلاعاتی مورد نیاز برای به اجرا شدن مطلوب وظایف ابلاغی شهرداری اقدام و گزارش اقدامات خود در این بند را ظرف یک ماه آینده ارائه کند.
همچنین شهرداری دفاتر مدیریت پروژه (PMO) را در کنار هر یک از معاونت ها، سازمان ها و مناطق شهرداری به منظور ایجاد شبکه عصبی سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) و ورود اطلاعات تمام سامانه های برنامه و بودجه شهرداری را راه اندازی و برای این امر لایحه خود را ظرف یک ماه به شورا ارائه کند. 
در این جلسه طرح کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)، درباره الزام شهرداری مبنی بر طراحی و راه اندازی سامانه جامع موزه های شهر شیراز بررسی و شهرداری مکلف شد با هماهنگی موزه داران دولتی و خصوصی شهر شیراز و جمع آوری اطلاعات لازم به جهت توسعه زیرساخت های فرهنگی و صنعت گردشگری نسبت به طراحی و راه اندازی سامانه جامع موزه داری شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) جهت بهره برداری مردم شیراز و گردشگران اقدام کند و در این سامانه می بایست علاوه بر اطلاعات، آدرس، تصاویر، آثار، مشخصات موزه ها و مشخص بودن ساعت بازدید و امکان فروش بلیت اینترنتی فراهم شود. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست گفت: آزمایش دوران کرونا برای هر انسانی متفاوت بود و قطعا گروهی که سربلند در این آزمایش هستند کادر درمان خواهند بود که بعضی از آنها نیز در این راه شهید شدند.
سیده مریم حسینی افزود: همه روزها روز پرستار و روز بزرگداشت خانواده هایی است که از والاترین سرمایه خویش گذشتند.
وی ادامه داد: قطعا همه ما مرهون فداکاری‌های تمام پرستاران حوزه درمان و سلامت ایران اسلامی هستیم و بر خود لازم می‌دانیم رفاه،امنیت شغلی و آرامش ذهنی آنها را پاس بداریم.
 

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر شیراز شیراز مدیریت شهری موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شیراز شیراز مدیریت شهری شورای اسلامی شهر شیراز شیراز مدیریت شهری موزه راهبردی فناوری اطلاعات شهرداری شیراز شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را تا تیر سال جاری با شاخص‌های کمی سبد طراحی پروژه‌ها ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ تکمیل کنیم.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در سال جاری اظهار کرد: در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری برای ۱۴۰۳ برنامه‌هایی پیش‌بینی شده و زمان‌بندی پروژه‌های سال جاری، تکمیل مقدمات و طراحی آن، همچنین اولویت بندی اجرای پروژه‌ها در سبدهای زمانی سه ماهه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جلسات فشرده‌ای در شهرداری با بخش‌های مختلف از جمله مناطق و معاونت‌ها برگزار و درباره زمان‌بندی پروژه‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها هماهنگی و مذاکرات لازم انجام شده است، افزود: از دیگر فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی برای ارائه ۶۰ خدمت اصلی شهرداری اصفهان به‌منظور تحقق منطقه غیرحضوری بوده است تا از طریق برنامه «اصفهان من» به سوی ارائه خدمات غیرحضوری و حذف مراجعه شهروندان گام برداریم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: برای تیم پروژه، شرح وظایف مشخصی تعریف و این تیم در منطقه ۶ شهرداری مستقر شده است تا خدمات غیرحضوری کلید بخورد و به مرور خدمات به سایر مناطق تسری پیدا کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست‌بوم فناوری) را داریم که این هفته (ششم اردیبهشت) با محوریت ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در سالن اجتماعات قطار شهری شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد و از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مسائل شهری استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را آغاز کردیم و تا تیرماه سال جاری سعی می‌کنیم این برنامه با شاخص‌های کمی سبد طراحی پروژه‌ها نهایی و ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ این برنامه عملیاتی تکمیل می‌شود، گفت: برای توسعه و ترویج صنایع دستی، در تعامل مشترک با اداره کل میراث فرهنگی خانه امین‌ التجار را به‌عنوان فضایی برای گردهمایی، تعامل و هم‌اندیشی ذی‌نفعان حوزه صنایع دستی از دستگاه‌ های دولتی، مردم و ان‌جی‌اوها در نظر خواهیم گرفت.

کد خبر 746832

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شیراز
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • پاسخ به بیش از ۷۷ هزار تماس توسط مرکز تماس یکپارچه سازمان فناوری
  • در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم
  • الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳
  • گلایه عضو شورای اسلامی از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • گلایه عضو شورای اسلامی شهر شیراز از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • تشریح سیاست های راهبردی سال جاری کانون در مرکز چالدران
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس