Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@22:29:13 GMT

موضع‌گیری ضدروسی نشست گروه ۷ در لیورپول

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۷۷۴۰

موضع‌گیری ضدروسی نشست گروه ۷ در لیورپول

در حالی وزیر خارجه انگلیس در پایان نشست گروه ۷ به تکرار مواضع لندن علیه مسکو پرداخت که در بیانیه پایانی این نشست تنها از روسیه خواسته شده است تا به تنش زدایی در مرز با اوکراین بپردازد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران پس از پایان نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ در لیورپول گفت: از این نشست برای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه یک پیام بسیار واضح ارسال کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه انگلیس در این باره اضافه کرد: در این نشست بسیار صریح گفتیم که هرگونه مداخله روسیه در اوکراین عواقب بزرگ و خسارات مالی زیادی در پی خواهد داشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، از سوی دیگر، گروه ۷ در بیانیه پایانی مغرضانه خود خطاب به روسیه اعلام کرد: تعهد کامل مان را در قبال حاکمیت اوکراین و حق تعیین آینده این کشور تکرار کرده و از روسیه می‌خواهیم تنش‌ها را کاهش داده و برای حل بحران اوکراین به دیپلماسی متوسل شود.

این در حالیست که روسیه بارها گفته است جابجایی نظامی در تمامیت ارضی این کشور تهدیدی برای سایرین محسوب نمی شود حال آنکه مسکو از تلاش کی یف برای حل مناقشه دونباس از طریق غیرمسالمت آمیز بیمناک است.

از سال ۲۰۱۴ در منطقه دونباس که مردم آن با روسیه قرابت زبانی و فرهنگی دارند، درگیری میان مخالفان و دولت مرکزی کی یف در جریان است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چندی پیش گفت روسیه هراسی گام اول در جهت نسل کشی در دونباس به شمار می آید.

دولت مسکو، اوکراین را به رفتار تحریک آمیز متهم می کند و خواستار تضمینی برای عدم گسترش ناتو به شرق و استقرار سلاح نزدیک مرزهای روسیه است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت اوکراین روسیه گروه 7 لیورپول مشرق ناتو قیمت های روز در یک نگاه گروه ۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولبا: غرب اوکراین را تنها گذاشته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر خارجه اوکراین از تعلل غرب برای ارسال کمک به این کشور انتقاد کرد.

«دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد: احساس می‌کنیم که غرب دستانش را پشت کمرش گره کرده و ما را در جنگ تنها گذاشته است.

وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد که اوکراین دیگر نمی تواند یک کشور مستقل در نظر گرفته شود، زیرا کی یف به کمک اتحادیه اروپا و ایالات متحده وابسته است.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با انتقاد از کاهش حمایت غرب از کی‌یف، گفت که جهت مذاکره به منظور دریافت کمک نظامی بیشتر، درخواست برگزاری جلسه با شورای اوکراین-ناتو را مطرح می‌کند.

زلنسکی گفت: اوکراین درخواست برگزاری جلسه با «شورای اوکراین-ناتو» را خواهد داد تا درباره محافظت از حریم هوایی، تامین جنگ افزار ضد جنگنده و سامانه‌ها و موشک‌های مرتبط بحث و تبادل نظر کنیم.

کد خبر 6081382

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • گروه۷: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • کولبا: غرب اوکراین را تنها گذاشته است
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود