Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@16:38:59 GMT

جان باختن ۴ تن طی درگیری فتح و حماس در لبنان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۸۲۲۱

جان باختن ۴ تن طی درگیری فتح و حماس در لبنان

تیراندازی افراد مسلح وابسته به «جنبش فتح» به شرکت کنندگان در تشییع جنازه یکی از شهدای انفجار اردوگاه فلسطینی برج شمالی در لبنان، به شهادت چهار نفر منجر شد.

به گزارش ایسنا، افراد مسلح وابسته به جنبش «فتح» امروز (یکشنبه) شرکت کنندگان در تشییع جنازه «حمزه ابراهیم شاهین» جوان فلسطینی را که در انفجار اخیر در اردوگاه برج شمالی در لبنان به شهادت رسیده بود، هدف تیراندازی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع محلی اعلام کردند که در جریان تیراندازی نیرو‌های امنیتی وابسته به جنبش فتح، چهار نفر به شهادت شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این مراسم شماری از رهبران جنبش حماس از جمله عزت الرشق، زاهر جبارین و حسام بدران حضور داشتند.

همچنین شمار زیادی از علما و رهبران بسیاری از گروه‌های فلسطینی و هیئتی بلندپایه از حزب الله لبنان و شیخ مدرار الحبال مفتی منطقه صور نیز در این مراسم حاضر بودند.

شاهدان عینی عنوان کردند که ناگهان نیرو‌های امنیتی جنبش فتح شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه را پس از رسیدن به نزدیکی گورستان اردوگاه برج شمالی به گلوله بستند. در جریان این تیراندازی چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که طبق توافق صورت گرفته بین گروه‌های فلسطینی قرار بود این مراسم در آرامش و با حضور شخصیت‌های ملی و اسلامی برگزار شود؛ اما نیرو‌های حاضر در یکی از مراکز جنبش فتح در نزدیکی گورستان اردوگاه برج شمالی اقدام به تیراندازی به سمت تشییع کنندگان کرده و این جنایت را رقم زدند.

منابع محلی اعلام کردند که زاهر جبارین عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در حادثه تیراندازی به سمت تشییع کنندگان پیکر حمزه شاهین جوان فلسطینی در اردوگاه برج شمالی در جنوب لبنان زخمی شده است.

حماس اقدام حامیان جنبش فتح در تیراندازی به سمت شرکت کنندگان در مراسم تشیع را «عمدی» خواند و اعلام کرد که به همین دلیل است که هیچ یک از مسؤولان فتح در این مراسم حضور پیدا نکردند، این در حالی است که شب قبل توافق شد که همه گروه‌های فلسطینی و اسلامی و مراجع رسمی و حزبی لبنان با هماهنگی دستگاه‌های لبنانی حضور مشارکت داشته باشند.

بنا به این گزارش، در جریان تیراندازی نیرو‌های امنیتی وابسته به جنبش فتح، چهار جوان به نام‌های محمد طه و محمد السید از اردوگاه عین الحلوه، عمر السهلی و حسین احمد از اردوگاه المیه و میه کشته شدند.

از سوی دیگر، منابع فلسطینی می‌گویند که جنبش فتح مظنون به تیراندازی در اردوگاه برج شمالی را تحویل دستگاه ذی‌ربط لبنان داده است.

وبگاه النشره به نقل از مسؤولان جنبش فتح که ریاست آن را محمود عباس برعهده دارد، گزارش داد: «تحقیقات درباره رویداد‌های مربوط به برج شمالی در جریان است و هیچ ارتباطی به ما ندارد و تحقیقات نشان خواهد داد که پشت حادثه تیراندازی چه کسانی بودند».

خبرنگار النشره در صیدا (جنوب لبنان) گزارش داد که تعداد تلفات درگیری میان نیرو‌های حماس و فتح به چهار کشته و پنج زخمی افزایش یافته است و اکنون آرامش در اردوگاه حاکم است.

جماعت اسلامی لبنان اعلام کرد که آنچه امروز در اردوگاه برج شمالی در منطقه صور رخ داده است، جنایت در حق بشریت است و کسانی که تیراندازی کردند، جنایتکار هستند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: درگیری فتح و حماس لبنان اردوگاه برج شمالی شرکت کنندگان برج شمالی جنبش فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبران حماس قطر را ترک می کنند یا نه؟

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال خروج رهبران حماس از قطر این جنبش واکنش نشان داد.

دو مسئول در جنبش حماس گزارش های منتشر شده درباره اینکه رهبران حماس به فکر خروح از ترک قطر و رفتن به کشور دیگر هستند را تکذیب کردند.

این دو مسئول گفتند که جنبش حماس به دنبال تقویت روابط خود با ترکیه از جمله دریافت کمک های مستقیم از این کشور است.

این در  حالی است که روزنامه "وال استریت ژورنال" روز شنبه گزارش داد: رهبران سیاسی جنبش حماس با افزایش فشار اعضای کنگره آمریکا بر دوحه در رابطه با میانجیگری میان اسرائیل و جنبش حماس در حال بررسی انتقال مقر خود به خارج از قطر هستند.

این در حالی است که یک میانجی عرب در مذاکرات آتش بس و مبادله اسرا، به روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" گفت: احتمال شکست کامل مذاکرات آتش بس وجود دارد.

این روزنامه به نقل ازبرخی مقامات عرب نوشت: این جنبش در روزهای اخیر با حداقل دو کشور در منطقه در ارتباط با نظر سنجی آنها درباره ایده انتقال رهبران سیاسی خود به پایتخت‌هایشان، تماس گرفته است.

" وال استریت ژورنال" خاطرنشان کرد، «خروج حماس از قطر می‌تواند مذاکرات حساس برای دستیابی به آتش‌بس و آزادی ده‌ها اسرائیلی بازداشت شده در غزه را ناکام گذاشته و همچنین ممکن است انتقال پیام‌های اسرائیل و ایالات متحده به این جنبش که واشنگتن آن را یک سازمان تروریستی می‌ داند، دشوار کند».

یک میانجی آگاه عرب به این روزنامه گفت: «مذاکرات در حال حاضر مجدداً متوقف شده و هیچ نشانه یا احتمالی برای از سرگیری آن به این زودی ها وجود ندارد و بی اعتمادی میان حماس و مذاکره‌کنندگان در حال افزایش است».

این روزنامه خاطرنشان کرد: میانجی‌های مصر و قطر درهفته‌های اخیر بر نمایندگان حماس فشار آورده‌اند تا این جنبش را وادار کنند شرایط خود را در مذاکرات کاهش دهد. رهبران این جنبش نیز گاهی اوقات در صورت عدم موافقت با توافق آزادی بازداشت شدگان، تهدید به اخراج شده‌اند.

یکی دیگر از میانجی‌های عرب در مذاکرات به وال استریت ژورنال گفت: «احتمال شکست کامل مذاکرات آتش‌بس در غزه وجود دارد.

در تحولی دیگر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز (شنبه) در دیدار با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در استانبول، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی قطعا روزی بهای جنایت، ظلم و ستم علیه فلسطینیان را خواهد پرداخت.

براساس گزارش رسانه های عربی، اردوغان در این دیدار تاکید کرد که کشورش به تلاش های خود برای جلب توجه جهانی به ظلمی که علیه فلسطینی ها اعمال می شود، ادامه خواهد داد.

وی افزود که ترکیه تحریم‌هایی را از جمله در زمینه تجاری بر رژیم صهیونیستی اعمال کرده است.

اردوغان تصریح کرد: اسرائیل روزی بهای ظلم و ستم علیه فلسطینی ها را خواهد پرداخت.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت که این کشور، تحریم هایی از جمله محدودیت های تجاری را علیه رژیم اسرائیل اعمال کرده است.

رجب طیب اردوغان در پایان بر ضرورت وحدت بین فلسطینی ها در مرحله کنونی تأکید کرد.

روز چهارشنبه نیز «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه با رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه پایتخت قطر دیدار کرد و طرفین در این دیدار درباره آتش‌بس، تبادل اسرا و ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه گفت وگو کردند.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

 

دیگر خبرها

  • حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد
  • مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است
  • دستگیری عاملان تیراندازی در جاده سیرجان _ بردسیر
  • حملات هوایی اشغالگران به رفح ، اردوگاه المغازی و جنوب لبنان
  • نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به متشنج شدن اوضاع کرانه باختری
  • فراخوان گروه‌های فلسطینی برای تشدید رویارویی با اشغالگران
  • رهبران حماس قطر را ترک می کنند یا نه؟
  • فراخوان حماس برای اعتصاب عمومی درکرانه باختری درپی جنایت نورشمس
  • فراخوان حماس برای اعتصای عمومی
  • عاملان تیراندازی در بردسیر، ظرف ۲ ساعت دستگیر شدند