Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@16:33:54 GMT

جانسون در سراشیبی سقوط

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۸۶۷۸

جانسون در سراشیبی سقوط

شرایط برای «بوریس جانسون» چندان خوب نیست چرا که شایعات پیرامونش نه تنها رأی دهندگان هوادارش بلکه محافظه کاران را چنان ناامید کرده که بسیاری از آنها خواهان استعفای نخست‌وزیر شده‌اند.

روزنامه ایران/ به گزارش «رویترز»، دردسرهای «جانسون» که امسال از آغازین هفته‌های دسامبر با هزینه کلان بازسازی آپارتمان داونینگ استریت و اولویت دادن حیوانات به انسان‌ها در برنامه خروج از افغانستان شروع شد و اکنون با جنجال فیلم لو رفته کریسمس حداقل تا این زمان به پایان رسیده است، جایگاه حزبی و شخصی وی را در سراشیب سقوط قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طوری که نظرسنجی «اوپینیوم» روزنامه «آبزرور» اوج ضربه به نخست‌وزیر را با نشان دادن تنزل 4 درصدی حمایت محافظه‌کاران حامی‌اش و تمایل 41 درصدی به حزب اپوزیسیون کارگر ثابت کرد. در عین حال جایگاه شخصی نخست‌وزیر نیز در پایین‌ترین سطح از زمان انتخابات 2019 قرار گرفته و با 14 درصد تنزل نسبت به دو هفته گذشته به 35 درصد رسیده است. در این نظرسنجی 57 درصد رأی‌دهندگان خواهان استعفای وی هستند که نسبت به دو هفته قبل 9 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

«آدام دراموند»، رئیس بخش نظرسنجی سیاسی «اوپینیوم» گفت: «نتایج آخرین نظرسنجی حقیقتاً دردناک بود چراکه سقوط جایگاه «بوریس جانسون» را هم در میان محافظه‌کاران و هم به عنوان نخست‌وزیر نشان می‌داد. گرچه او «سلطان بازگشت‌ها» است و در گذشته از شرایط سخت‌تر نیز توانسته به اوج محبوبیت بازگردد و محافظه‌کاران نیز می‌توانند اعداد و ارقام را برای او به سرعت تغییر دهند اما سؤال مهم آن است که آیا این بار حمایت حزب را از دست داده است؟»

فیلم پردردسر

19 دسامبر سال گذشته، «بوریس جانسون» از خانه شماره 10 داونینگ استریت، خبرهای بدی درباره «کووید19» برای مردم کشورش اعلام کرد. خبرهایی که برنامه‌های میلیون‌ها بریتانیایی برای تعطیلات کریسمس را تحت‌الشعاع قرار داد. پس از آن، خروجی نشست فوری وزرا، محدودیت‌های سنگینی را در این کشور حاکم کرد که در بسیاری مناطق حتی حق خروج را نیز از شهروندان می‌گرفت. اما درست در همان ایام، فارغ از آنچه سراسر کشور را حتی در روز کریسمس فرا گرفته بود، «جانسون» و وزرایش در روز کریسمس در داونینگ استریت دور هم جمع شدند و مراسم هر ساله را بی‌هیچ محدودیتی برگزار کردند. شایعات درباره این مراسم خصوصی بارها در سال گذشته مطرح شد و هر بار با تکذیبیه کابینه جانسون به فراموشی سپرده می‌شد اما فیلم لو رفته این مراسم هفته گذشته، دیگر قابل انکار نبود و پس از آن بود که حزب کارگر «جانسون» را نخست‌وزیری خواند که پایبند به قانون نیست و قابلیت رهبری کشور را ندارد.

از شکست «پلن بی» تا جنجال تعمیرات آپارتمان جانسون

اما تبعات افشای این فیلم برای «جانسون» بجز انتقادات و اعتراضات، دردسر دیگری را نیز به‌وجود آورده است. چراکه به رغم شیوع اُمیکرون و سرعت انتشار بالای آن، نمایندگان پارلمان این بار دیگر حاضر به پذیرش محدودیت‌های جدید نیستند. طوری که بیش از 60 قانونگذار محافظه کار مخالفت علنی خود را با طرح ماسک اجباری در مکان‌های عمومی، دورکاری و گواهینامه واکسیناسیون اعلام کردند. موضوعی که با انتقاد «جانسون» همراه شد و گفت: «وقتی شواهد آشکار است، شما باید کاری برای حفظ سلامت عمومی کنید.»

البته به نظر نمی‌رسد این بار تقلای نخست‌وزیر بتواند اوضاع را برای او بهبود بخشد. چراکه صرف هزینه 200 هزار پوندی برای بازسازی آپارتمان شخصی جانسون، خشم اپوزیسیون را برانگیخت و در مقابل انکارهای نخست‌وزیر، «آنگلا راینر»، جانشین رئیس حزب کارگر نیز گفت: «او باید به مردم بریتانیا به خاطر این دروغ توضیح دهد چراکه مدعی شده نمی‌داند چه کسی این هزینه را پرداخته. او همه ملت را به سخره گرفت.»

شاید «جانسون» بتواند با انکار این اتهامات، اندکی بار را از شانه خود سبک کند اما مداخله مستقیم او در برنامه خروج از افغانستان با اولویت کارکنان انگلیس و حیوانات به شهروندان و افغان‌های همکار آنها غیرقابل انکار است.

به باور تحلیلگران گاردین، وقایع دو هفته اول دسامبر به قدری برای «جانسون» گران تمام شده است که او را بدترین نخست‌وزیر در بدترین بحران پساجنگ انگلیس می‌دانند و همین موضوع فشارها برای خروج زودهنگام او از داونینگ استریت را بیشتر می‌کند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: داونینگ استریت محافظه کاران نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید

ایسنا/همدان فرماندار رزن گفت: شهرستان رزن در دومین سال متوالی در تحقق اشتغال رتبه نخست استان همدان را کسب کرد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش سامانه رصد، شهرستان رزن شاهد تحقق ۱۴۲ درصدی در حوزه اشتغال است.

وی تعهد اشتغال  امسال شهرستان رزن را ۱۳۰۸ نفر برشمرد و تصریح کرد: در این رابطه به دنبال تحقق اشتغال بیش از تعهد خود هستیم و برای تحقق اشتغال ۱۸۵۶ نفر برنامه‌ریزی شده است.

غفاری‌آثار اضافه کرد: شهرستان رزن توانسته است رتبه نخست در دومین سال متوالی را در حوزه اشتغال کسب کند و با اختلاف ۲۰ درصدی نسبت به شهرستان دوم در سطح استان قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به رتبه نخست رزن در مقاوم‌سازی مسکن تصریح کرد: شهرستان رزن رتبه نخست مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن را در سطح کشور داراست و شاخص بهسازی مسکن روستایی رزن در سامانه بهسازی بنیاد مسکن ۱۰۶ درصد ثبت شده است.

غفاری‌آثار افزود: در سال گذشته ۹۲ درصد تسهیلات بنیاد مسکن شهرستان در زمینه تسهیلات مسکن جذب شد این در حالیست که میانگین استانی در این رابطه ۶۲ درصد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تسهیلات پرداختی سال گذشته این شهرستان در رابطه با تسهیلات ازدواج خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد ۹۹۳ فقره تسهیلات ازدواج  با اعتباری افزون بر ۳۰۳ میلیارد تومان در سطح شهرستان به متقاضیان پرداخت شده است.

غفاری‌آثار همچنین افزود: در شهرستان رزن ۱۱۷۶ فقره  تسهیلات فرزندآوری با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان به زوج‌هایی که طبق قانون شامل دریافت تسهیلات بودند، پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به احداث و ساخت چهار زمین چمن مصنوعی در روستاها و دو چمن مصنوعی در دو شهر رزن و دمق گفت: در سال گذشته تعداد چهار سازمان مردم نهاد در شهرستان رزن در حوزه‌های امور اجتماعی، جوانان و ازدواج تأسیس شد و تعداد سازمان‌های مردم نهاد شهرستان به  هفت سمن افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • نخست وزیر پشت ژاوی در آمد!
  • توصیف جالب ایران توسط نخست وزیر پیشین قطر
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان