Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@12:47:36 GMT

۵۰۰ میلیون نفر در دوران کرونا دچار فقر شدید شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۹۱۵۸

۵۰۰ میلیون نفر در دوران کرونا دچار فقر شدید شدند

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در جریان اوج همه گیری کرونا و به دلیل افزایش هزینه‌های بهداشتی، بیش از ۵۰۰ میلیون نفردر سرتاسر جهان به سوی فقر شدید رانده شدند.

بر اساس بیانیه مشترکی که توسط سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی منتشر شده، همه گیری کرونا، خدمات بهداشتی در سرتاسر جهان را با اختلال مواجه کرده و بدترین بحران اقتصادی را بعد از سال ۱۹۳۰ رقم زده و حتی پرداخت هزینه‌های درمانی را برای مردم سخت‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: «تمامی دولت‌ها باید فورا تلاش‌ها برای دستیابی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی بدون نگرانی از پیامد‌های اقتصادی آن را از سرگرفته و شتاب بخشند».

تدروس از دولت‌ها درخواست کرد تا تمرکز خود را بر سامانه‌های خدمات بهداشتی قرار داده و به سوی پوشش بهداشتی سراسری بروند.

آمریکا یکی از کشور‌هایی است که موضوع مراقبت‌های بهداشتی و درمانی پوشش سراسری برای تمامی شهروندان ندارد.

همه گیری کرونا، اوضاع را بدتر کرده و پوشش ایمن سازی برای نخستین بار در ده سال گذشته با افت مواجه شده است.

از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد که سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون تاکنون در ۵۷ کشور جهان شناسایی و ردیابی شده است.

سویه جدید ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشور‌های واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده تحلیل‌ها نشان می‌دهد که جهش‌های موجود در سویه امیکرون فعالیت‌های خنثی کننده آنتی بادی‌ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می‌دهد. با این حال سازمان جهانی بهداشت همچنین گفته که به اطلاعات بیشتری برای تعیین میزان اثربخشی واکسن‌ها علیه سویه امیکرون نیاز است.

تاکنون نیز دست کم ۱۵ کشور اروپایی، ابتلا به سویه امیکرون را ثبت کرده‌اند. سازمان بهداشت اتحادیه اروپا نیز هشدار داده که طی ماه‌های آتی، نیمی از موارد ابتلا به کرونا مربوط به سویه اُمیکرون خواهد بود.

اروپا در نیمه دوم سال جاری میلادی، به طور متوسط روزانه ۳۵۹ هزار ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده، این در حالی است که این تعداد در نیمه نخست سال جاری میلادی ۲۴۱ هزار ابتلا در روز بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مهدی سعادتی بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا بهداشت جهانی ویروس کرونا همه گیری کرونا بحران اقتصادی فقر آلودگی هوا اومیکرون مهدی سعادتی بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ باهدف ارائه طرح‌های کاربردی و برگزیده خاتمه یافته فصل زمستان در شورای پژوهشی دانشگاه، نشست فصلی ترجمان دانش با حضور محققان و اعضای هیات علمی در سالن جلسه‌های معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه برگزار شد.


طراحی و ساخت جلیقه کاهنده استرس حرارتی در حین کار، بررسی تاثیر همزمان همه گیری کرونا و آلاینده‌های هوا بر بیماری‌های تنفسی و قلبی، اثر ان-استیل سیستئین بر وضعیت متابولیک، نیتریک اکساید، بیومارکر‌های استرس اکسیداتیو، افسردگی و اضطراب در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس و بررسی دانش، نگرش، و عملکرد نسبت به کرونا ویروس جدید (کووید-۱۹) در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ شهرستان ایذه، عناوین طرح‌های ارائه شده در این نشست بود.


دکتر آرش سلحشوری، استادیار آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، دکتر سیداحمد حسینی، استاد بیوشیمی بالینی، دکتر بهزاد فولادی دهقی، استاد مهندسی بهداشت حرفه‌ای و دکتر محمدجواد محمدی، استادیار مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ارائه دهندگان این طرح‌های تحقیقاتی بودند.

دیگر خبرها

  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • (عکس) حجاب مدیرکل منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در دیدار امیرعبداللهیان
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • الزام اقدام عملی سازمان جهانی بهداشت برای غزه
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه