Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا زمانی، معاون امور عمرانی فرماندار همدان در کارگروه مدیریت مصرف انرژی شهرستان همدان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از هدر رفت منابع انرژی مربوط به نقایص فنی موجود در ساختمان‌ها است که ضمن اصلاح در ساختمان‌های موجود باید در ساخت و ساز‌های جدید مد نظر قرار گیرد، به مصوبه ابلاغی شده جدید هیأت وزیران در خصوص ضوابط صرفه جویی انرژی در ساختمان‌ها اشاره کرد و افزود: کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به کسب رده انرژی ذکر شده در مبحث ۱۹ قانون مقررات ملی ساختمان برای ساختمان‌های جدید الاحداث خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور عمرانی فرماندار همدان افزود: ارائه پایان کار به ساختمان‌های جدید الاحداث از ابتدای سال ۱۴۰۲ منوط به رعایت مبحث (۱۹) مقررات ملی ساختمان است.

زمانی با تاکید بر اینکه بر اساس رده انرژی هر ساختمان تعرفه گاز و برق مصرفی محاسبه و تخفیف یا افزایش تعرفه برای مشترکان اعمال خواهد شد، به افزایش مصرف گاز در فصل زمستان اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی و صنعت برابر دستور العمل مربوطه بهره برداران سوخت دوم پیش بینی کنند تا در صورت قطع احتمالی گاز دچار مشکل نشوند.

او بیان کرد: اکیپ مشترک شرکت توزیع نیروی برق و اتاق اصناف همدان بصورت هفتگی نسبت به بازرسی از واحد‌های صنفی اقدام و با واحد‌های صنفی پرمصرف برابر قانون برخورد خواهد شد.

معاون امور عمرانی فرماندار همدان یادآور شد: دغدغه کمبود منابع آب نیز همچنان وجود دارد و با توجه به شرایط موجود ضرورت مدیریت مصرف آب بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهینه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو

سخنگوی صنعت آب با اشاره به بارش‌های مناسب هفته‌های گذشته، میزان پرشدگی سد‌های کشور را ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: بارش‌ها نباید این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شده و همچنان به مدیریت مصرف در سراسر کشور نیازمندیم.

فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری آب ایران با اشاره به بارش‌های خوب اواخر سال گذشته و روز‌های ابتدایی سال جدید اظهار داشت: هر چند طی هفته‌های گذشته شاهد نزولات جوی به صورت برف و باران در برخی نقاط کشور از جمله تهران بودیم، اما همچنان میزان پرشدگی برخی از سد‌های کشور پایین بوده و آب مورد نیاز مصارف به طور کامل تأمین نشده است.

قاسم‌زاده با تشریح آخرین وضعیت مخازن سد‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ گفت: ورودی سد‌های کشور در حال حاضر ۲۳.۶۱ میلیارد مترمکعب است که همچنان نسبت به سال آبی گذشته با کاهش ۱۱ درصدی روبرو است. 

وی موجودی مخازن سد‌های کشور را در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ با ۶۱ درصد پرشدگی، معادل ۳۰.۴۱ میلیارد مترمکعب خواند و بیان داشت: در سال گذشته نیز در تاریخ مشابه، همین میزان آب در مخازن سد‌های کشور وجود داشته است. 

سخنگوی صنعت آب کشور، درصد پرشدگی سد‌های تأمین کننده آب شرب پایتخت را ۲۰ درصد خواند و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۲۸ فروردین با کاهش ۱۱ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

وی گفت: مجموع ۱۳ سد مهم حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز حدود ۷۳ درصد پرشدگی دارد که نسبت به سال آبی گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: براساس شبکه باران‌سنجی مبنای وزارت نیرو، بارندگی کشور نسبت به میانگین دوره مشابه درازمدت ۱۵ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بارش کشور نسبت به شرایط نرمال، نباید بارش‌های اخیر این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شده و مدیریت مصرف ضرورتی ندارد بلکه هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره باید توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • ایمن‌سازی کامل کانال آب ری - ورامین در گرو تأمین اعتبار
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • بازتعریف یارانه بنزین به فرد جهت بهینه کردن مصرف بنزین، کاهش هدررفت و مقابله با قاچاق
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت