Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دولتی مهر، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به طور میانگین از یکم مهر تا بیستم آذر امسال حدود ۴۱.۴ میلی متر بارندگی در سطح آذربایجان شرقی روی داده، در حالی که این رقم در بازه زمانی مشابه پارسال ۶۲.۵ میلی متر بود.

وی با بیان اینکه میانگین بارش آذربایجان شرقی در سال آبی جاری نسبت به بلندمدت نیز حدود ۲۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلی متر کاهش یافته است، اظهار داشت: به طور میانگین در طول این بازه زمانی و در بلندمدت ۷۱ میلی متر بارندگی در استان روی داده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه میانگین بارش یک سال کامل آبی در این استان ۳۱۹.۴ میلی متر است، گفت: تاکنون در این بازه زمانی حدود ۱۲.۹ درصد از بارش سال آبی جاری تامین شده است.

دولتی مهر، ادامه داد: از ابتدای ماه جاری (آذر) حدود ۱۱.۵ میلی متر بارندگی در این استان روی داده است در حالی که در این بازه زمانی و در بلند مدت میزان بارندگی ۱۷.۳ میلی متر ثبت شده است. 

وی یادآوری کرد: در سال آبی جاری بیشترین بارندگی از شهرستان هشترود به میزان حدود ۶۸.۷ میلی متر و کمترین بارش از جلفا به میزان حدود ۲۲.۱ میلی متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان بارش در هشترود نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴.۷ میلی متر افزایش و نسبت به بلند مدت ۲۶.۹ کاهش یافته و در جلفا نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴.۴ میلی متر و نسبت به بلند مدت نیز ۳۸.۱ میلی متر کاهش یافته است.

دولتی مهر، با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در تبریز در سال آبی جاری حدود ۳۲.۷ میلی متر و در بلند مدت حدود ۶۱.۵ میلی متر ثبت شده است، گفت: میانگین بارش در سال آبی جاری در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته حدود ۴۰.۱ میلی متر و نسبت به بلند مدت ۲۸.۸ میلی متر کاهش نشان می دهد.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز اختصاصی ایرنا بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز اختصاصی ایرنا آذربایجان شرقی تبریز اختصاصی ایرنا بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی سال آبی جاری آذربایجان شرقی میلی متر کاهش بازه زمانی میلی متر بلند مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید خلیلی افزود: بارشها روز جمعه در مرکز و شمال، یکشنبه جنوب، دوشنبه در تمامی مناطق و سه‌شنبه مجدد در شمال آذربایجان غربی محقق می شود.

وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی و وقت سیلاب و طغیان رودخانه های استان وجود دارد و لازم است تدابیر لازم توسط شهروندان و مسوولان بکار گرفته شود و خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها و نقاط کوهپایه ای نیز لازم است تا پایان فعالیت این امواج بارشی مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: لازم است شهروندان و دستگاهها با توجه به احتمال تند بادهای لحظه ای نسبت به محکم سازی سازه های فلزی و ساختمانی اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد
  • پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی
  • بارش‌های پراکنده در منطقه
  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است