Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:39:58 GMT

ثبت ۸۰۰ اثر تاریخی استان ایلام در فهرست آثار ملی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۹۸۲۶

ثبت ۸۰۰ اثر تاریخی استان ایلام در فهرست آثار ملی

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: استان ایلام با دارا بودن بیش از ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور یکی از استان‌های غنی از لحاظ آثار و ابنیه تاریخی است که حفاظت و صیانت از این آثار از وظایف این اداره‌کل است و بخش مهمی از این وظیفه را یگان حفاظت میراث‌فرهنگی بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حفظ بناها و اشیای تاریخی و انتقال آن به نسل‌های آینده در گروی داشتن نیروی یگان قوی و کارآمد و همکاری و تعامل بین دستگاه‌های مرتبط است.

وی اظهار کرد: از زمان تشکیل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی تاکنون شاهد موفقیت‌های چشمگیر این یگان در حوزه مبارزه با حفاران غیرمجاز و قاچاقچیان اشیای عتیقه بوده‌ایم که این امر نشان از حضور موثر و مفید نیروهای تلاشگر یگان حفاظت دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری شهروندان و دستگاه‌های اجرایی استان، به تمامی اهداف خود در راستای حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و فرهنگی جامه عمل بپوشانیم و تمامی اقدامات خود را در این مسیر پایه‌ریزی کنیم، چرا که این موضوع یک رسالت بسیار خطیر و حساس است و متعلق به یک نسل و جامعه خاصی نیست بلکه متعلق به همه نسل‌های آینده کشورمان است.

کد خبر 5374230

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی ایلام ایلام ویروس کرونا بوشهر مطالبات مردم لرستان از دولت روز پرستار خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه گرگان واکسن کرونا عکس استانها سانحه تصادف خرم آباد سیدابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک هزار و ۷۶۰ سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ غلامرضا زینالی در جمع خبرنگاران گفت: در جریان بازرسی عوامل فرماندهی انتظامی از منزلی شخصی در روستای فوق علاوه بر سکه‌های مزبور، چند قلم اشیای تاریخی نیز کشف شد.

وی اظهار کرد: پس از کشف اشیای تاریخی عوامل یگان حفاظت شهرستان مراغه بلافاصله در محل حاضر شده و طی تفحص، یک عدد مجسمه سفالی، مجسمه فلزی تاریخی، کتیبه گچی نقوش‌دار و یکهزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی، کشف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی جمع‌آوری شد.

زینالی همچنین گفت: مردم آذربایجان شرقی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

کد خبر 6085159

دیگر خبرها

  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه