Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، مقامات اداره پلیس قرقیزستان در جلسه‌ای با حضور ائمه جماعات شهر بیشکک در مورد تهدیدات ناشی از افراط گرایی، فعالیت‌های مشابه و مشارکت در درگیری‌های مسلحانه با روحانیون صحبت کردند.

کارمندان پلیس برای ائمه جماعات فهرست جنبش‌ها و سازمان‌های ممنوعه در قرقیزستان را یادآوری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به امامان مساجد توصیه شد با آگاهی دادن به افراد در خطبه‌های نماز در اقدامات پیشگیرانه با این نهاد همکاری داشته باشد.

لازم به ذکر است که سازمان های تروریستی و افراطی ممنوع در قرقیزستان شامل «القاعده»، «طالبان»، «نهضت اسلامی ترکستان شرقی»، «کنگره خلق کرد» ("Kongra-Gel")، «سازمان آزادی ترکستان شرقی»، «حزب التحریر الاسلامی»، «گروه جهاد (اتحادیه جهاد اسلامی)»، «حزب اسلامی ترکستان» (جنبش اسلامی ازبکستان)، «کلیسای وحدت» (کلیسای ماه)، «جیش المهدی»، «جند الخلیفه»، «انصارالله »، «التکفیر والحجره»، «آکرومیا»، مواد و فعالیت های تبلیغاتی Tikhomirov (Said Buryatsky)، «داعش»، «جبهه النصره»، «کتیبات الامام البخاری» (گردان امام بخاری)، «جانات اوشیکلاری» (هواداران بهشت)، «جماعت توحید و جهاد» و «یاکین اینکار» می‌شود.

فعالیت این فرقه‌ها در قرقیزستان، با حکم دیوان عالی کشور از سال‌های 2003-2018 ممنوع شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: افراط گرایی قرقیزستان ائمه جماعات مبارزه با افراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع بودن خرید و فروش داروهای رایج سقط جنین در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت نیشابور گفت: هر گونه خرید، فروش و پخش غیر مجاز داروهای رایج در سقط جنین، خارج از سامانه ی ردیابی و رهگیری فرآورده‌های دارویی وزارت بهداشت و یا نگهداری و حمل آن‌ بدون نسخه پزشک جرم محسوب می شود و مستلزم مجازات قانونی است.

دکتر مریم مردانی افزود: در صورتی که فعالیت های غیر مجاز در اماکن و مراکز سقط جنین برابر گزارش قضایی یا بازرسان وزارت بهداشت احراز شود، در چهار چوب مفادماده 114، از ادامه فعالیت این مراکز یاد شده جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: در مواردی که شریک جرم، از صاحبان حرف و مشاغل پزشکی بوده و وسایل سقط جنین را فراهم کرده باشد، علاوه بر در خواست مجازات قانونی، مطابق تبصره 4 ماده 56قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ابطال پروانه‌ ی فعالیت از دادگاه رسیدگی کننده در خواست می شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • ممنوع بودن خرید و فروش داروهای رایج سقط جنین در نیشابور
  • برای تعامل جهان با طالبان در تلاش می‌کنیم
  • ائمه جماعات با جهاد تبیین، ارزش آب و برق را تشریح کنند
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است
  • تلاش برای ارتقای توانمندی بانوان در حوزه جهاد تبیین