Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان از وجود ۱۲ ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در این شهر خبر داد.

عفت پدرام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای کم تحرکی و بروز بیماری‌های مزمن شایع از جمله دیابت، فشار خون بالا، آرتروز، افسردگی وبیماری‌های قلبی مدیریت پارلمان شهری، مبادرت به ایجاد ۱۲ ایستگاه ورزشی در نواحی مختلف شهر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ورزش بانوان امری پیشگیرانه و بعضاً درمان بیماری‌های جسمی و روحی در دوران پسا کرونا است که می‌تواند سلامت مادر و به تبع آن سلامت خانواده را تأمین کند، از این رو مسئولان توجه به نیازهای اساسی بانوان را باید در رأس برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود قرار دهند که یکی از آن‌ها توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی مناسب برای بانوان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه خانواده نهاد بسیار مقدسی است که از اجتماع آن‌ها جامعه شهری شکل می‌گیرد، گفت: باید به این موضوع مهم، از جهات مختلف ورزشی، آموزشی و مهارتی توجه ویژه شود.

وی با اشاره به روز جهانی کوهنوردی، ادامه داد: ورزش کوهنوردی یکی از ورزش‌های بسیار سودمند برای انسان است که علاوه بر سلامت جسمانی موجب سلامت روانی و ایجاد نشاط می‌شود. از این رو فرهنگسراها می‌توانند با برگزاری برنامه‌های مداوم کوهنوردی برای خانواده‌ها لحظاتی شاد و پویا برای آن‌ها رقم بزنند.

پدرام‌فر وجود سالن‌ها، پارک‌ها و مکان‌های ورزشی را ظرفیت خوبی برای ایجاد انگیزه ورزش همگانی عنوان کرد و افزود: شهرداری با تجهیز اماکن ورزشی این امکان را برای خانواده‌های ورزش دوست فراهم آورده تا با کمترین هزینه به پیشگیری بیماری‌های ناشی از کم تحرکی بپردازند.

وی تصریح کرد: سالن شهید قدیرزاده با ۳۶ سانس ورزشی در هفته دارد و این حضور حداکثری نشانگر استقبال بی نظیر بانوان از مکان‌های ورزشی ویژه خود است. این موضوع منجر به توجه خاص مسئولان ذی‌ربط می‌شود تا امکانات ورزشی بیشتری را به بانوان اختصاص دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان از مردم خواست پیشنهادات و انتقادات سازنده فرهنگی خود را به شورا ارائه دهند تا بهترین گام در مسیر ارتقای فرهنگ منطقه برداشته شود.

کد خبر 541492

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ورزش بانوان شهر ایستگاه ورزش بانوان کاشان شورای اسلامی شهر کاشان بانوان ورزش صبحگاهی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه حسنی‌خونسار پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج با تقدیر از مسؤولان حامی کتابخانه، بیان کرد: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه رواج یابد و قطعاً ترویج فرهنگ مطالعه وظیفه‌ای همگانی است و همه دستگاه‌ها و نهادها باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی باید به صورت ویژه مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، افزود: مسؤولان از جمله فرمانداران می‌توانند با تخصیص اعتبارات مناسب از این نهاد فرهنگی به صورت ویژه حمایت کنند.

خونسار گفت: در حال حاضر برخی از کتابخانه‌های عمومی به ویژه در روستاها دارای مشکلات عمرانی و کمبود تجهیزات هستند که این امر می‌تواند آسیب جدی به حوزه فرهنگ و به ویژه نحوه خدمت رسانی در کتابخانه‌های عمومی وارد کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خواستار حمایت مسئولان از راه‌اندازی واحد سیار کتابخانه‌ای شد و بیان کرد: این امر دسترسی مردم به کتاب در مناطق فاقد کتابخانه را فراهم می‌سازد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه عنوان کرد: سنندج در حال حاضر دارای ۲۳ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۱۵ باب نهادی و بقیه مشارکتی است.

محمد بهرامی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد، عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۱۸ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند.

کد خبر 6086349

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • آغاز فعالیت‌های تفریحی ورزشی در ایستگاه‌های تندرستی