Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یکی از مطالباتی که از چندی پیش در سامانه فارس من به ثبت رسیده است مربوط به تقسیمات کشوری است. این کمپین با عنوان "ارتقاء بخش ششده و قره بلاغ در استان فارس به شهرستان" توسط هزار و 100 نفر از اهالی منطقه امضاء شده است.

اهالی این منطقه که ایجاد فرصت های برابر و توزیع عادلانه امکانات را از رویکردهای دولت مردمی می دانند، بر ارتقاء بخش ششده و قره بلاغ جهت رونق بخشی به اشتغال و رفاه عمومی، تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود زیرساخت‌های لازم، سالها است که همچنان این بخش به شهرستان ارتقاء نیافته و به عنوان مهمترین خواسته عمومی مردم این بخش مطرح است.

توزیع عادلانه امکانات از رویکردهای دولت مردمی است

دبیر کمپین مردمی ارتقاء بخش ششده و قره بلاغ به شهرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: ششده و قره بلاغ با  608 کیلومتر مربع وسعت، یکی از بخش های تابع شهرستان فسا است که در فاصله 45 کیلومتری شمال شرقی واقع شده است، این بخش بزرگترین بخش جنوب و شرق استان می باشد و هم اکنون جمعیت بخش ششده و قره بلاغ از ۳ شهرستان پاسارگاد، بوانات و سرچهان بیشتر است، ضمن اینکه این بخش، قطب کشاورزی شهرستان فسا نیز می‌باشد.

وی افزود: مدتها است مردم این منطقه در انتظار ارتقاء به  شهرستان به سر می برند همچنین تعداد زیادی ادارات دولتی، بانک، مراکز تجاری، کارخانه و... در این بخش وجود دارد و می شود گفت تمام زیرساختهای لازم برای شهرستان شدن در آن وجود دارد.

شیشه گر با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و فرصت ها، از رویکردها و سیاست‌های دولت مردمی است، افزود: حضور باصلابت مردم عزیز این منطقه در صحنه های مختلف نظیر جنگ تحمیلی و تحریم اقتصادی در دستیابی به توفیق‌های بزرگ کنونی، حائز اهمیت است و مسئولان باید  قدران این حضور باشند و کام مردم را با ارتقاء این بخش پرافتخار و مستعد شیرین کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مردم برای کارهای جزیی، ناچار به مراجعه به شهر فسا هستند و مشکلات زیادی را در این راه متحمل می شوند، در حالی  حق مردم این نیست و در صورت ارتقاء به شهرستان با حضور بسیاری از ادارات، زحمت مردم کمتر و بسیاری از آنها رفع می‌شود.

افزایش فرصت‌های شغلی؛ از اثرات ارتقاء بخش به شهرستان

این فعال رسانه ای با بیان اینکه تاکنون پیگیری‌های مختلفی در زمینه ارتقاء انجام گرفته ولی نتیجه خاصی حاصل نشده است، افزود:  مردم صبور این منطقه تا به حال منتظر انجام روند در چارچوب قانون بوده اند اما وقتی می ببنند شهرهای دیگر با شرایط به مراتب پایین تر از این بخش، به شهرستان تبدیل شده اند قطعاً صدای خود را به مراتب بالاتر انتقال خواهند داد، البته امیدواریم در دولت مردمی آقای رئیسی، حق این مردم محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اثرات مثبت ارتقاء بخش ششده بر کیفیت زندگی ساکنان منطقه، اظهار داشت: مسائل مختلفی در پی این اتفاق مبارک برای مردم این منطقه رقم خواهد خورد; نخست کم شدن رفت و آمد که طبق آخرین آمار غیر رسمی روزانه نزدیک به حدود 10 هزار نفر جهت انجام امور خود به شهر فسا مراجعه  می‌کنند که هزینه و زحمات زیادی با این سفرها به مردم تحمیل می‌گردد.

شیشه‌گر اضافه کرد: نکته دیگر ارتقای جایگاه انتظامی این بخش خواهد بود، وقتی فرماندهی انتظامی شهرستان مستقر شود هم از نظر میزان افراد و پرسنل نظامی و هم اختیار و تجیهزات رشد قابل توجهی در حوزه امنیت این منطقه اتفاق خواهد افتاد که با رشد امنیت می‌توان به افزایش تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و رشد صنعت منطقه بسیار امیدوار بود.

وی گفت: با ارتقا بخش به شهرستان، تمام ادارات در ششده مستقر می‌شوند و تعدادی نیز در قره بلاغ که تبدیل به بخش قره بلاغ می شود و به دنبال آن، ظرفیت بسیاری در زمینه اشتغال ایجاد می‌شود، مورد بعد ردیف بودجه مستقل شهرستان ها است که شامل ششده می شود و قطعا داشتن بودجه مستقل، ادارات مستقل باعث توسعه هر منطقه است و تمام خدمات باید در این بخش به مردم ارائه شود.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: نکته بسیار مهم آن است که شهرستان شدن این منطقه، برای مردم فسا نیز سودمند خواهد بود چرا که از حجم تردد و شلوغی ادارات فسا کاسته و تمرکز فرماندار و مدیران فسا بر توسعه‌ فسا بیشتر خواهد شد و ناگفته نماند که شهرستان شدن ششده هیچ تاثیری بر فرمانداری ویژه فسا ندارد مثلا در سال 98 بخش خفر از جهرم جدا شد، بخش اوز از لار و کوه‌چنار از کازرون جدا و شهرستان شدند و هر سه، اکنون فرمانداری ویژه دارند و تنزل جایگاه نداشته اند.

دبیر کمپین مردمی ارتقا بخش ششده و قره بلاغ به شهرستان با اشاره به نام‌های پیشنهادی برای شهرستان گفت: نام پیشنهادی برای شهرستان نیز زاگرس می باشد، با توجه به نظرسنجی انجام شده در بین مردم طی ۲ مرحله و جمع آوری نظرات مردم در سال 1395 با محوریت شورای اسلامی شهر ششده و برخی صاحب نظران در نهایت نام های زاگرس، خضرا و.... حائز بیشترین آرا شدند که زاگرس به دلیل همجواری منطقه ششده و قره بلاغ به امتداد رشته کوه زاگرس، در اولویتِ تغییر نام است.

ارتقاء بخش‌های بزرگ به توسعه استان کمک می‌کند

وی با اشاره به اینکه مراکز شهرستان ها باید متوجه این موضوع باشند که ارتقاها به توسعه استان کمک می‌کند، افزود: در شهرستان های بزرگ، مدیران دستگاه ها باید زمان زیادی برای رسیدگی به امور آن شهرستان صرف کنند در حالی که با انجام تقسیمات و ارتقا بخش ها

رسیدگی به امور در محدوده ای کوچکتر روند سریع‌تری داشته و از سوی دیگر ردیف اعتباری مستقلی نیز به شهرستان ها تعلق خواهد گرفت و مشکلی برای شهرستان مادر ایجاد نخواهد کرد.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: ارتقاء مناطق و تقسیم بخش ها همواره با حساسیت هایی همراه بوده و روندی آرام نداشته است، با این وجود احقاق حقوق مردم از اهمیتی ویژه برخوردار است و مناطقی که واجد شرایط ارتقاء هستند باید به این حق قانونی، دست یابند.

دبیر کمپین مردمی ارتقا بخش ششده و قره بلاغ به شهرستان با اشاره به بعضی اعتراض‌های ایجاد شده در پی شکل‌گیری شهرستان جدید، با تاکید بر اینکه ارتقاء بخش‌ها و تقسیمات مناطق حق مردم است و زمینه توسعه و پیشرفت شهرستا‌ها را فراهم می‌کند خاطرنشان کرد: ایجاد شهرستان جدید هیچ خدشه‌ای به شهرستان فسا  وارد نمی‌کند و حتی ارتقاء و توسعه‌ی این شهرستان را هم به دنبال دارد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: فسا بخش ششده و قره بلاغ ارتقاء زیرساخت فعال رسانه ای کمپین مردمی توسعه استان فارس شهرستان بخش ششده و قره بلاغ ششده و قره بلاغ برای شهرستان شهرستان شدن شهرستان ها دولت مردمی ارتقا بخش بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات سنگین در انتظار سارقان بزرگراه صدر

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با عنوان بازسازی صحنه زورگیری در بزرگراه صدر توسط متهمین پرونده امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰ در بزرگراه صدر (مسیر غرب به شرق)، نرسیده به بلوار قیطریه برگزار شد.

در حاشیه این برنامه سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران در بزرگراه صدر گفت: ما از شهروندی که توانست تصویر وقوع جرم را تصویربرداری کند سپاسگزاریم چرا که با انتشار از آن به همکاران انتظامی کمک کردند.

وی افزود: زمانی که از سامانه ۱۱۰ مطلع شدیم در تلاش شبانه روزی با کاراگاهان در کمتر از ۲۴ ساعت این افراد را توانستیم در مخفیگاهشان پیدا کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: این افراد به دلیل ترس از شناسایی شدن از تهران متواری و در استان دیگری مخفی شدند و هر گونه ارتباطشان را قطع کردند.

وی ادامه داد: اما تجربه و تجهیزات نیروی پلیس باعث دستگیری و انتقال آنها شد.

سردار محمدیان گفت: اینگونه سرقت‌ها که با تهدید سلاح هست مجازات سنگینی در حد محاربه دارد.

وی افزود: دستگاه قضائی با توجه به نوع سرقت اشد مجازات را در نظر خواهد گرفت امیدواریم عبرتی برای سایر مجرمین باشد و بدانند دیر یا زود به دام قانون گرفتار می‌شوند.

سردار محمدیان گفت: مردم باید به پلیس اطمینان داشته باشند.

وی افزود: باید فرصت را از سارقین بگیریم و از مواردی مانند قفل کودک استفاده شود چراکه می‌توان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: اولین مدعی کشف این جرم دادستانی بود و اعلام شد که پرونده در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص صدای تیراندازی گفت: صدای تیراندازی توسط ماموری که در مأموریت نبوده اما با فاصله متوجه سرقت می‌شود رخ داده است اما باید گفت خود متهمان سلاح داشته‌اند.

کد خبر 6078435

دیگر خبرها

  • پایش صلاحیت حرفه‌ای ۲۷۰ نیروی پیمانکاری منطقه غرب فارس
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بروجرد
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای
  • آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر
  • بلعیدن جهان به سبک چینی
  • پیگیری مسائل تاکستان فارغ از نگاه‌های سیاسی
  • تهران دارای بیشترین تعداد ایستگاه آتشنشانی
  • مجازات سنگین در انتظار زورگیران بزرگراه صدر
  • مجازات سنگین در انتظار سارقان بزرگراه صدر