Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان تاکید کرد کشورش به عمق عربی خود و روابط مستحکمش با کشورهای عربی برادر به ویژه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس پایبند است.

وی در نشستی گفت که لبنان به آزادی بیان پایبند است اما نباید منبری برای اهانت به یک کشور عربی و دخالت در امور آن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این اظهارات «جرج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی لبنان، پیش از آنکه به منصب وزارت برسد بحران ایجاد کرده بود. وی درباره جنگ یمن گفته بود: جنگ یمن بیهوده است و باید متوقف شود و حوثی ها از خود در برابر تجاوز خارجی دفاع می کنند.

این اظهارات بحران دیپلماتیکی بین لبنان و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به وجود آورد و در پی آن عربستان، کویت، امارات و بحرین سفرا و دیپلمات های خود را از لبنان فراخوانده و سفرای لبنان را اخراج کردند.

نخست وزیر لبنان در ادامه با اشاره به اینکه دولت به فعالیت خود از طریق نشست های وزارتی ادامه می دهد، بیان کرد که عدم تشکیل جلسه هیئت دولت، خلأیی اساسی است که باید حل شود.

گفتنی است که لبنان با بحران سیاسی و اقتصادی دست و پنجه نرم می کند.

کد خبر 5377357

منبع: مهر

کلیدواژه: نجیب میقاتی لبنان شورای همکاری خلیج فارس ایالات متحده امریکا عراق روسیه رژیم صهیونیستی ایران فلسطین عربستان سعودی مذاکرات وین اوکراین سوریه ولادیمیر پوتین جو بایدن مسکو انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به جنایات وحشیانه خود در غزه ادامه می‌دهد و به دنبال پایان دادن کامل مظاهر زندگی در غزه است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق بیان کرد: رژیم صهیونیستی در برابر دیدگان جامعه جهانی به کشتار ساکنان غزه ادامه می دهد.

وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی در غزه افزود: حمله به مرکز درمانی ناصر و کشته و ناپدید شدن صدها نفر از ساکنان غزه در آن یکی از حلقه‌های زنجیره جنایات رژیم وحشی است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در پایان ضمن محکوم کردن کشتار دسته‌جمعی مردم غزه از همه ملت‌ها و دولت‌های جهان و نهادهای بین‌المللی خواست که برای نجات ملت فلسطین از ماشین جنگی رژیم صهیونیستی که پیر و جوان و کودک و زن نمی‌شناسد، دست به اقدامی انسانی بزنند و رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطع‌نامه شورای امنیت درباره توقف جنگ کنند.

کد خبر 6086538

دیگر خبرها

  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • ایران جز کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم
  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است