Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@05:50:16 GMT

همکاری رژیم صهیونیستی و مغرب برای ساخت پهپاد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۳۸۲۱

همکاری رژیم صهیونیستی و مغرب برای ساخت پهپاد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع صهیونیستی به وبسایت عبری‌زبان «شپرد مدیا» (متخصص در امور نظامی) گفتند که رژیم تل آویو و دولت رباط جهت ساخت دو کارخانه تولید پهپادهای تهاجمی و شناسایی در خاک مغرب به توافق رسیده‌اند.

به نوشته روسیا الیوم، یکی از این کارخانه‌ها قرار است در شمال شرق و دیگری در جنوب مغرب ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما توافق مذکور منحصر به تولید پهپاد نیست. طبق این توافق همچنین قرار است تا رژیم صهیوینستی تکنولوژی تولید برخی ادوات نظامی خود را در حوزه دفاعی و تهاجمی در اختیار مغرب قرار دهد.

شپرد مدیا همچنین نوشت که مغرب اخیرا سامانه مقابله با پهپاد موسوم به Skylock Dome را از رژیم اسرائیل دریافت کرده است. در این راستا مغرب همچنین موشک‌های زمین به جو میان‌برد «باراک ۸» که برای انهدام انواع تهدیدات هوایی از جمله جنگنده، بالگرد، انواع موشک و پهپاد کارایی دارد، تحویل گرفته است.

«بنی گانتز» وزیر حنگ رژیم صهیونیستی در تاریخ سوم آذر برای اولین بار به مغرب سفر کرد و همان روز سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گزارش داد که این رژیم و مغرب یادداشت تفاهم نظامی امضا کردند که زمینه‌سازی فروش تجهیزات نظامی و گسترش همکاری نظامی دوجانبه است.

مغرب و رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۹۳ به دنبال امضای توافقنامه اسلو بین این رژیم و سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، روابط دیپلماتیک برقرار کرده بودند اما پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطین معروف به انتفاضه الأقصی در سال ۲۰۰۰، مغرب روابطش با تل‌آویو را قطع کرد.

سال گذشته پس از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، مغرب نیز به احیای روابط با تل‌آویو روی آورد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مغرب اسرائیل پهپاد سازش رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارالمرحمه سمنان با زنگ اقتدار آهنگین شد

آیین نمادین نواختن «زنگ اقتدار» روز یکشنبه به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» در حمایت از اقدام مقتدرانه غیورمردان ایران زمین در پاسخ‌ به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار، سردار سرتیپ دوم منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان و جمعی دیگر از مسوولان در مرکز آموزشی شهید قزوهی سمنان برگزار شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه‌شنبه شب(بیست و پنجم فروردین۱۴۰۳) با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

 

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد
  • هماهنگی کامل دستگاه‌های نظامی و دیپلماتیک چگونه باعث پیروزی ایران شد؟
  • دارالمرحمه سمنان با زنگ اقتدار آهنگین شد